ROG Ally
Nej, du kan ladda ner spel från GP, precis som på datorn.
Men du kommer inte kunna spela native Xbox-spel utan streaming.
Så länge jag kan spela GP nedladdat är jag rätt set. Har inte köpt så många spel på Xbox Store ändå. Speciellt som flera andra stores stödjs också. Men märkligt att göra en Xbox-handhållen och inte ens stödja den storen och låta en ladda ned och spela dem direkt från konsolen. Borde väl inte vara så omöjligt? Streaming är väl bra som komplement för de som vill ha det men är ju sällan lika bra som att spela direkt på konsolen. Spelade t.ex. strömmat över min TV och det var ju rätt värdelös upplevelse imho. Så väldigt missed opportunity om de inte ens stödjer egna storen på denna.
Förstår din förvåning och upprördhet Gertzy, det är många som är väldigt förvirrade över detta alla spel som Microsoft och deras enorma paraply av studios släpper nuförtiden kommer ju samtidigt till både Xbox Series X/S och Windows och alla dessa kommer ju vara spelbara och det är väl det som den stora massan bryr sig om mest.
Den här artikeln sammanfattar väl rätt bra:
https://www.purexbox.com/guides/what-games-can-you-play-on-th...
Jag är ju personligen väldigt förtjust i bärbara alternativ men priset för den mest kraftfulla versionen kommer ju dock vara skyhögt. Nuvarande Rog Ally X ligger runt 11000:- i Sverige för tillfället och Xbox versionen har ju den uppgraderade z2 istället för z1 processor så den lär ju inte bli billigare... Jag nöjer mej med min steam deck och switch 2 ett tag framöver
Förstår din förvåning och upprördhet Gertzy, det är många som är väldigt förvirrade över detta alla spel som Microsoft och deras enorma paraply av studios släpper nuförtiden kommer ju samtidigt till både Xbox Series X/S och Windows och alla dessa kommer ju vara spelbara och det är väl det som den stora massan bryr sig om mest.
Den här artikeln sammanfattar väl rätt bra:
https://www.purexbox.com/guides/what-games-can-you-play-on-th...
Jag är ju personligen väldigt förtjust i bärbara alternativ men priset för den mest kraftfulla versionen kommer ju dock vara skyhögt. Nuvarande Rog Ally X ligger runt 11000:- i Sverige för tillfället och Xbox versionen har ju den uppgraderade z2 istället för z1 processor så den lär ju inte bli billigare... Jag nöjer mej med min steam deck och switch 2 ett tag framöver
Bra artikel! Tack! Kan som sagt tycka det är märkligt att de "bara" stödjer Xbox PC-storen och inte även konsoldelen - borde väl inte vara omöjligt att få till? Eller blir det för krångligt att fixa all kompatibilitet med? Ja, nä, den lär ju inte bli billig så får ta allvarlig funderare om jag tycker det är ekonomiskt försvarbart eller om det blir billigare att skaffa en Xbox Series X med Game Pass igen bara. Men verkar ju vara samma väg som de vill gå med konsolen också som ryktas få både Xbox Store, Steam och Epic t.ex. på nästa generations Xbox som sägs vilja närma sig PC-marknaden så detta kanske är deras sätt att förbereda den övergången och testa vattnet lite. Kanske de själva inte ens gör nästa Xbox utan kanske också blir ASUS/ROG och/eller fler tillverkare som kanske får köpa in licens så vi får typ Xbox Series ROG och Xbox Series MSI typ. Ska bli spännande att se. Tills dess får jag se vart det tar vägen med denna satsningen och om det känns värt det.
Detta hade jag missat! Att utöver mer minne så har Ally X också snabbare minne (8000 mot 6400) vilket lär ge en smidigare spelupplevelse förutom det extra grafikminnet!