The Last of Us snabbfixat, Steam Deck-stöd nerprioriteras

Robot
The Last of Us snabbfixat, Steam Deck-stöd nerprioriteras
Medlem
Snåla INTE på att anställa en rutinerad utvecklare som portar spel.

De var fan på tiden era klåpare... Hoppas den patchas upp i samma fina standard som (Batman: Arkham Knight) gjorde till slut. Det spelet rullar på fint idag även om det tog sin tid. Batman: Arkham Knight var katastrof i början och spelet plockades ner från Steam Store då det inte höll måttet för kvalitetsgranskningen. Men som sagt: Till slut kom det till baka till Steam butiken och fungerar kanon fint idag. Man ska inte spara in för mycket cash på att porta spel till PC. Att inte vara för snåla med vilka man anställer som utvecklare. Särskilt till ett av världens absolut tyngsta spel IP'n som The Last of Us verkligen är. Dominant serie....!!!.

Här skulle som sagt SONY's nyförvärv och utvecklare i form av (Nixxes) som är experter på portningar till PC världen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

För min del så flyter spelet på finfint (50-60 fps som lägst, för det mesta i 80-90).
Och då kör jag på en 5800X3D och ett RX 6900 XT med varenda inställning maxad i 1440p.
Enda riktigt dåliga jag märkt själv är den enormt långa tiden som behövdes för Shader Compilation, och en del väldigt långa laddtider i början.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

De var fan på tiden era klåpare... Hoppas den patchas upp i samma fina standard som (Batman: Arkham Knight) gjorde till slut. Det spelet rullar på fint idag även om det tog sin tid. Batman: Arkham Knight var katastrof i början och spelet plockades ner från Steam Store då det inte höll måttet för kvalitetsgranskningen. Men som sagt: Till slut kom det till baka till Steam butiken och fungerar kanon fint idag. Man ska inte spara in för mycket cash på att porta spel till PC. Att inte vara för snåla med vilka man anställer som utvecklare. Särskilt till ett av världens absolut tyngsta spel IP'n som The Last of Us verkligen är. Dominant serie....!!!.

Här skulle som sagt SONY's nyförvärv och utvecklare i form av (Nixxes) som är experter på portningar till PC världen.

Arkham Knight är vekrligen inte en fin standard även idag lol, spelet krashar titt som tätt och har problem med fps drops i vissa områden.

Och vad är vitsen att anlita någon annan studio när Naughty Dog själva vill bli bättre på att utveckla till PC? Problemet är snarare Sony som antagligen pushade ut spelet alldeles för tidigt. Men å andra sidan hade Naughty Dog 10 år på sig att göra en bra PC-version.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

För min del så flyter spelet på finfint (50-60 fps som lägst, för det mesta i 80-90).
Och då kör jag på en 5800X3D och ett RX 6900 XT med varenda inställning maxad i 1440p.
Enda riktigt dåliga jag märkt själv är den enormt långa tiden som behövdes för Shader Compilation, och en del väldigt långa laddtider i början.

Samma här, kör 4080 och flyter på bra med grafik inställningar satt på högsta 4K.

Shader compilation tog verkligen lång tid (oacceptabelt) samt att man märkt någon enstaka stutter här o var.

Medlem

Fy! Stygg hund!

Medlem
Skrivet av B-itta:

Samma här, kör 4080 och flyter på bra med grafik inställningar satt på högsta 4K.

Shader compilation tog verkligen lång tid (oacceptabelt) samt att man märkt någon enstaka stutter här o var.

Va fasen, du kör ju med ett grafikkort som kostar lika mycket som en begagnad bil...

I Norge säger man "skulle bare mangle" 🙂

Medlem

Jag har inte haft några större problem mer än 3 crasher, under 4-5 timmar. Vet inte om NVDIA DLSS spökar i spelet... men gött med fix!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av A1200G:

Va fasen, du kör ju med ett grafikkort som kostar lika mycket som en begagnad bil...

I Norge säger man "skulle bare mangle" 🙂

😅 problemet när man lägger så pass mycket pengar är att man blir extra förbannad när spelet inte rullar på som det skall...

Avstängd

Det är ju inte bara perfomance som är problemet med denna port. Det saknas skyggor, ljus och texturer. Tyvärr så lär väl dom patcha i 2 veckor som bara handlar om lite perfomance och inget mer.

Redaktör
Skrivet av DitroX:

Jag har inte haft några större problem mer än 3 crasher, under 4-5 timmar. Vet inte om NVDIA DLSS spökar i spelet... men gött med fix!

Tre krascher på fyra timmar skulle jag nog ändå kalla oacceptabelt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tre krascher på fyra timmar skulle jag nog ändå kalla oacceptabelt.

Jag sa aldrig att det var acceptabelt Menade mer att jag eventuellt haft mindre problem än andra. Oavsett så ska spelet funka och inte behöva crasha då och då...


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av fejksson:

Arkham Knight är vekrligen inte en fin standard även idag lol, spelet krashar titt som tätt och har problem med fps drops i vissa områden.

Vad konstigt, spelade genom spelet för några år sen på PC (efter stt det fixats). Tycker det fungerade perfekt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Synd att dom inte fixade det där med musen, det går inte spela med det.

Redaktör
Skrivet av DitroX:

Jag sa aldrig att det var acceptabelt Menade mer att jag eventuellt haft mindre problem än andra. Oavsett så ska spelet funka och inte behöva crasha då och då...

Taget! Det var bara jag som nitpickade lite på "inga större problem", men det är ordmärkeri från mig.


signatur
Medlem

Nu funkar det äntligen för mig efter hotfixen från Nvidia. Spelat 6 timmar i natt utan krasher. 🥳


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Bra jobbat Naughty Dog. CDPR pustar ut.

Medlem

Testade precis på min bästa dator (i9 10850k & RTX 2080).

Spelet går inte ens att STARTA! Står bara running men sen händer ingenting...testade flera gånger.

Nån som har något tips?

PS Nu startar sk*ten i alla fall, krävdes uppdatering av Epic klienten, admin rättigheter samt omstart av datorn.

PS2 Kan gladeligen meddela att det flyter på hur bra som helst! 🙂👌2560x1440, DLSS, Ultra settings på det mesta (texturer high) och det ser ut som TLOU Part II på PS4 Pro. FPS 35-60 fps. Inga krascher! VRAM är gult markerat 9/8 GB men jag märker inga konstigheter. RAM användning ligger på 25 GB men det är inga problem då jag har 128 GB (4x32 GB).

Ni som har varit på sidolinjen kan nu skaffa det. 👍

PS3 Shaders kompilering tog ca 25 min

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad konstigt, spelade genom spelet för några år sen på PC (efter stt det fixats). Tycker det fungerade perfekt.

*shrug* kört igenom arkham knight typ 4 gånger på pc, på två olika burkar också, inte haft några problem efter att dom fixade det.
Och det är typ bara posetiva reviews på steam numera.

1
Skriv svar