Spelutvecklare slår tillbaka mot påstått "varumärkestrollande" från Monster Energy
Dricker inte energidryck men detta får iaf mig att kolla snett på monster. Hade aldrig förknippat ett spel med monster i sin title med monster enery hur som helst. Detta är riktigt löjligt av dem. Hur många spel finns det inte med monster i sig... Lägg ner bara.
1# FZ Troll
Sånt här trams eldar verkligen upp mig!! Hur fan kan man tro att man har ensamrätt på ett ord?! Vad är det för värld där man inte kan få använda ett sånt vardagligt ord som Monster utan att bli stämd.. Det har ju fan inte direkt uppfunnit ordet.
Kanska Mary Shelly stiga upp från graven och stämma företaget för att de k yckt ordet Monster från Frankensteins Monster boken? Rimligt? Nej knappast! Eller Dreamworks kanske ska stämma dem för de har sin film Monsters inc?
Som jag förstått det är det här sånt som USAs lagar kräver.
Man måste aktivt försvara sina varumärken, annars anses man ge fri lejd och då får folk använda ens trademarks. Jag läste nån artikel om det för många år sedan.
Sånahär konstigheter är heller inget nytt. TSR försäkte väl varumärkesskydda "Dragons" från deras Dungeons and Dragons redan på åttiotalet.
Även om det är ett ganska ruttet beteende från Monster så kan det ju även va en form av marknadsföringsknep från indieutvecklaren. De får ju ganska mycket gratis publicitet iom detta. Monster har ju varit i blåsväder innan så det är ju ett safecard om man säger så.
Du råkar inte dricka Monster eller?
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Man måste aktivt försvara sina varumärken, annars anses man ge fri lejd och då får folk använda ens trademarks. Jag läste nån artikel om det för många år sedan.
Sånahär konstigheter är heller inget nytt. TSR försäkte väl varumärkesskydda "Dragons" från deras Dungeons and Dragons redan på åttiotalet.
Ja, som med mycket annat är det lite udda med deras rättsystem. Det finns säkert en god tanke från början... inbillar jag mig iaf. Det här känns extremt konstigt dock, vem skulle förvilla drycken med spelet?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Det är samma här, vi har ungefär samma lagar annars skulle det inte funka.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Som sagt. Många lagar behöver förnyas. Vi är för många med för få ord för att det ska vara hållbart.
Du råkar inte dricka Monster eller?
Druckit nån enstaka gång.
Deras font kändes rätt "Monster Energy".. Tänkte typ på den energidrickan direkt när jag såg "Monster's" i den fonten.
...Men then again.. Det är typ en "scary nightmary horror"-font... Så känns ju som något som gärna används till ordet "Monster".
I duno.. Men tror det skulle vara till deras fördel om titeln deras inte fick en att tänka på energidricka.
subterranean homesick alien
Även om det är ett ganska ruttet beteende från Monster så kan det ju även va en form av marknadsföringsknep från indieutvecklaren. De får ju ganska mycket gratis publicitet iom detta. Monster har ju varit i blåsväder innan så det är ju ett safecard om man säger så.
Ja det här varumärkestrollandet är väl säkert det bästa som kunnat hänt utvecklaren... Marknadsföringsmässigt
Jag tror knappast jag skulle hört talas om spelet, annars.
Ni minns kanske att Ubisoft bytte namn på spelet Gods and Monsters till Immortals: Fenyx Rising
'Monster Energy' ska verkligen ha skit för detta... Immortals: Fenyx Rising är kanske det dåligaste namnet under genren 'typiskt dåliga spelnamn'.
Har jävligt svårt för titlar som stavar fel bara för å va tuff, överlag
Viktigt att veta. Enligt lag måste företag skydda sina varumärke annars riskerar företagen att förlora sin trademark.
Men ibland känns det ju orimligt som när det rör sig om enstaka, generiska ord inbakade i div. meningar och titlar.
Ska monster energy bestrida order monster varje gång det används i kommersiellt syfte så lär dom få jobba dygnet runt, 365 dagar om året genom att racka ned på tusentals produkter där ordet monster ingår.
Känns som sagt var orimligt och sorligt att det är såhär branschen fungerar. :'D
Men ibland känns det ju orimligt som när det rör sig om enstaka, generiska ord inbakade i div. meningar och titlar.
Ska monster energy bestrida order monster varje gång det används i kommersiellt syfte så lär dom få jobba dygnet runt, 365 dagar om året genom att racka ned på tusentals produkter där order monster ingår.
Känns som sagt var orimligt och sorligt att det är såhär branschen fungerar. :'D
Håller med till 100%, det är en korkad lag.
Tror inte företag behöver jaga allt. Här måste dom ha tyckt att det var för likt och tog rättsliga åtgärder.
Håller med till 100%, det är en korkad lag.
Tror inte företag behöver jaga allt. Här måste dom ha tyckt att det var för likt och tog rättsliga åtgärder.
De hade väl ändå tjänat multitum på att lägga dessa pengarna på att pusha lagar som gör att de slipper sådant här? Eller? Med tanke på hur många miljarder som måste läggas på sådana här stämningar varje år så känner jag en hög dos skepticism när jag tänker på att de hellre lägger pengar på detta än slåss för lagändringar... har i alla fall aldrig hört att de gjort något sådant.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3