Efter nästan fyra år har Ancestors: The Humankind Odyssey sålts i 1,5 miljoner ex
Assassin's Creed-skaparens något utskällda spel om apor och evolution.
#Ancestors-the-human-kind-odyssey, #Panache-digital-games
Försökte ge det en chans, men tyckte att kontrollerna och spelmekaniken skapade en ganska ojämn upplevelse. Kändes som allt kunde döda/skada en och många av skadorna uppkom efter att ha ramlat ner från ett träd efter misslyckade hopp. Förstår att spelet ska kännas verkligt, men tyvärr på bekostnad av att man inte riktigt har flyt i spelandet.
Vilken apras handlar det om, Babian, Orangutang, Människa etc?
För vi är ju oxå en ap art.
Har aldrig förstått varför man har ett samlingsnamn som man benämner apor, där man separerar människo aprasen ifrån. Att vi är intelligentare spelar ju ingen roll för vi är ju samtidigt väldigt mycket destruktivare. Vi super, knarkar, tjafsar, krigar, förstör miljön, folkmördar, blir beroende av allt möjligt och har allmänt alla möjliga andra primitiva beteenden. Tänker att människo aprasens ego och försvarsmekanismer hindrar den från att erkänna att att den oxå är en ap art.
Första gången jag provade spelet så kändes spelet konstigt, dumt och jag fattade inte vad jag höll på med och jag gav snabbt upp.
Men på andra försöket något år senare så läste jag på lite på nätet, vågade prova lite mer utmaningar och spelvärlden öppnades upp mer och mer ju modigare min apa (jag) blev och till slut kunde jag till och med slåss mot de största ormar och vildljur och utforska delar av djungeln jag inte vågat mig ut i förut.
Kul spel, men det behövs tålamod för att lära sig det
Vilken apras handlar det om, Babian, Orangutang, Människa etc?
För vi är ju oxå en ap art.
Har aldrig förstått varför man har ett samlingsnamn som man benämner apor, där man separerar människo aprasen ifrån. Att vi är intelligentare spelar ju ingen roll för vi är ju samtidigt väldigt mycket destruktivare. Vi super, knarkar, tjafsar, krigar, förstör miljön, folkmördar, blir beroende av allt möjligt och har allmänt alla möjliga andra primitiva beteenden. Tänker att människo aprasens ego och försvarsmekanismer hindrar den från att erkänna att att den oxå är en ap art.
Allt det där du nämnder hade resten av primaterna ("apor" är ju lite vardagsspråk) också gjort om de kunnat och haft verktyg till det. Kolla exempelvis schimpanser, som är långt ifrån fredliga inom sina grupper.