Super Mario Bros-filmen får nån hyllning och en hel del skäll
Att förlita sig på recensioner är ju att ta 37 personers röster på fullt allvar. Inväntar vad folk som går och ser den faktiskt tycker.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Att förlita sig på recensioner är ju att ta 37 personers röster på fullt allvar. Inväntar vad folk som går och ser den faktiskt tycker.
Jag tror dom som recenserade den hade gått och sett den.
Dom personer som du lyssnar på som har gått och sett den sen, är ju också bara det antalet personer som du faktiskt hör av vad dom tyckte
Jag gissar att om du hör av typ 37 olika personers åsikter så kommer du hamna på ett snitt på ungefär 49/100
subterranean homesick alien
Jag tror dom som recenserade den hade gått och sett den.
Dom personer som du lyssnar på som har gått och sett den sen, är ju också bara det antalet personer som du faktiskt hör av vad dom tyckte
Jag gissar att om du hör av typ 37 olika personers åsikter så kommer du hamna på ett snitt på ungefär 49/100
Haha, så sopigt formulerat Jag menade när vi har typ 15000 röster på imdb åtminstone och folk här i forumet som inte jobbar med att recensera filmer har lämnat sin åsikt :>
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Haha, så sopigt formulerat Jag menade när vi har typ 15000 röster på imdb åtminstone och folk här i forumet som inte jobbar med att recensera filmer har lämnat sin åsikt :>
Fair enough.
subterranean homesick alien
Ska ta med systersonen på den på fredag. Jag har inga direkta förhoppningar själv, men han är riktigt taggad, så det blir per automatik roligt för mig då med
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2
VR: Meta Quest Pro + VR Air Bridge
Frågan är vad för story som recensenterna förväntar sig? Har de spelat något Mariospel? Bowser kommer och gör kaos, sen fixar Mario biffen - mer story behövs inte.
Jag förväntar mig en lättsam film med några skratt, lite verklighetsflykt, igenkänningsfaktor från spelen, en episk Mario vs Bowserfight och bra röstskådespeleri - inte direkt en tung storydriven dramafilm som handlar om Marios drogproblem och hallucinationer om svampriket eller liknande.
Jag har aldrig trott att mariofilmen skulle bli något tidlöst mästerverk som filmbranchens recensenter överöste med hyllningar och toppbetyg. Jag tvivlar starkt på att var målet med filmen heller.
Efter trailers och recensioner så verkar det ju bli en lättsmält, lite flamsig komedi för hela familjen. Vilket är precis vad jag förväntar mig av en film om Super Mario.
Ljumma, mediokra och milt positiva betyg av recenenterna är precis vad jag tänker att en film av det slaget borde hamna på. Typ ett snitt på 3/5 aka "Bra" enligt FZs skala...
Ser fram emot att se den.
Tittar man på black panther har den fått toppbetyg överallt men jag tycker filmen är medioker som bäst. Jag tycker exempelvis att mumien från 99 är ligor bättre än majoriteten av action-äventyrsfilmerna som släpps idag. Härlig B-känsla rakt igenom med sköna skådespelare och CGI som ser så fult ut att det skriker sent 90-tal men jäklar så underhållande film.
Många klagar på taskig handling men Mario har aldrig handlat om djup handling, utan om roligt gameplay. Tycker filmen, utifrån trailers, verkar spegla detta ganska tydligt.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
8.1 på user score, och 7.8 på IMDB. Så ännu en gång verkar "experterna" inte veta ett piss om vad det är de recenserar.
Jag tror nog de vet vad de recenserar, men det finns ju olika sätt att se på en film, så som med all underhållning egentligen. Candy Crush är ett av världens mest spelade spel, men jag skulle inte tro att någon skulle påstå att det är ett vidare bra spel.
Utan att ha sett den skulle jag gissa på att Mariofilmen är en ganska medioker film, men den är harmlös och underhållande nog att folk ändå ska tycka att det var trevligt att se den. Du vet vad du får. Du kan se den med ungarna, de kommer tycka det är skoj att se Mario oavsett hur handlingen är, och du vet att det kommer bli ett lyckligt slut. Vi som vuxit upp med Mario kommer få lite påskägg att gotta oss med.
Lite som att beställa en kebabpizza. Du vet att det inte är ett kulinariskt mästerverk, men du vet vad du får och när du ligger trött och bakis i soffan en söndag så vet du att den gör jobbet.
Heja Blåvitt
Jag tror nog de vet vad de recenserar, men det finns ju olika sätt att se på en film, så som med all underhållning egentligen. Candy Crush är ett av världens mest spelade spel, men jag skulle inte tro att någon skulle påstå att det är ett vidare bra spel.
Utan att ha sett den skulle jag gissa på att Mariofilmen är en ganska medioker film, men den är harmlös och underhållande nog att folk ändå ska tycka att det var trevligt att se den. Du vet vad du får. Du kan se den med ungarna, de kommer tycka det är skoj att se Mario oavsett hur handlingen är, och du vet att det kommer bli ett lyckligt slut. Vi som vuxit upp med Mario kommer få lite påskägg att gotta oss med.
Lite som att beställa en kebabpizza. Du vet att det inte är ett kulinariskt mästerverk, men du vet vad du får och när du ligger trött och bakis i soffan en söndag så vet du att den gör jobbet.
Troligtvis lättare att uppskatta filmen om du är uppväxt med Nintendo och har TV-spel som intresse.
8.1 på user score, och 7.8 på IMDB. Så ännu en gång verkar "experterna" inte veta ett piss om vad det är de recenserar.
En bra film är ju en bra film på sina egna meriter, nostalgi är ju inte en faktor man kan förvänta sig av alla som ser en film. Recensenterna har rätt.
Vill slänga in en personlig favorit som ett exempel:

Man tror i alla fall att man vet vad man får. Men sen lägger de den där platta kebaben på istället för den magiska kebaben med underbara såsen som de hade i Moheda och man bara "MEN NEEEEEEEJ."
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Färska filmer brukar ha rätt så höga betyg på IMDB så länge det inte är en ren flopp, då dom som ser filmen först brukar vara folk som är intresserade och positivt inställda till filmen till att börja med. Det blir mer intressant att se vad filmen har för betyg om ett halvår eller så, när mer folk har sett den och betygsatt den.
Nu har jag sett Mario filmen.
Den känns som ett tvspel med alla mariospelen. Ni kan tolka det hur ni vill, och hur bra blir det som en film då?
Nåväl. Ärligt talat, den är inte jättedålig. Det finns väldigt mycket nostalgi för oss som spelat det mesta och vissa scener tycker man är roliga. Historian som helhet är väl ungefär lika bra som storyn i något av spelen.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.