Uppgift – Sony gör bärbar Playstation-konsol
Görs det bra så kommer det bli köp! Tänk att kunna ligga i sängen och lira bärbara ps5 spel, vilken dröm!
Exakt min tanke! Enkelt köp!
Det här skulle kunna vara som en 2'a chans för Sony efter PS Vita floppen.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Hoppas verkligen att de satsar på Oled-skärm, stor skillnad mot LCD som börjar kännas ganska förlegat. Sålde av både min SteamDeck och gamla Switch för att tillslut köpa Switch Oled. Blir så mycket skarpare och klarare färger, och djupkänsla med svärtan som inte går att jämföra med en sunkig LCD. Trots SteamDeck var mkt starkare på pappret så finns det inget på den som kan imponera lika mkt som Metroid Prime till Switch Oled.
I övrigt låter det ju som en trevlig tanke att kunna spela PS5-spel bärbart.
Men hur kommer det fungera? Måste jag vara nära min PS5 då eller kommer man kunna spela i bilen eller sommarstugan? Måste man vara nära och på samma nätverk så kommer det bara bli en gimmickpryl som få behöver. Lite som att man kunde spela på sin WiiU-kontroll, men det testade man ju typ två ggr och därefter insåg man att man lika gärna kunde spela på sin TV.
Känns väldigt begränsat om det bara ska vara för remote play?
Själva fördelen med Switch/Steam deck och liknande är imo att kunna ha med sig enheten och spela, inte att måsta streama från sin konsol.
Jag menar med Steamndeck kan jag remote play OCH även spela stand alone mef spelen på enheten. Betydligt bättre än denna enhet.
Kan man ha PS5 spel bärbart på enhete , ja då snackar vi
Känns väldigt begränsat om det bara ska vara för remote play?
Själva fördelen med Switch/Steam deck och liknande är imo att kunna ha med sig enheten och spela, inte att måsta streama från sin konsol.
Jag menar med Steamndeck kan jag remote play OCH även spela stand alone mef spelen på enheten. Betydligt bättre än denna enhet.
Kan man ha PS5 spel bärbart på enhete , ja då snackar vi
Tänkte samma sak, och det kan man väl göra redan idag?
Koppla ihop din kontroll med plattan/telefonen och köra remote mot din konsol från sängen utan någon extra enhet?
Kanske köpa en telefonhållare till din telefon för någon hundring så har du i stort sett samma upplevelse.
Görs det bra så kommer det bli köp! Tänk att kunna ligga i sängen och lira bärbara ps5 spel, vilken dröm!
Exakt min tanke! Enkelt köp!
Varför inte bara ha en tv i sovrummet och spela PS5 på den?
1# FZ Troll
Förstår själva tanken med att streama spelen då det skulle bli väldigt svårt att bygga en bärbar konsol med samma prestanda som en PS5:a. För att inte tala om vilken prislapp det skulle bli...
Med det sagt så låter det inte jättelockande om man inte kan använda enheten utan uppkoppling. Prislappen behöver blir rätt låg om det ska vara intressant.
PSN: Swede_78
totalt ointressant. man köper en streamingtjänst bara, men man måste köpa deras hårdvara istället för att få kunna spela på sin ipad eller liknande med PS5 kontrollern.
Exakt.
Skulle aldrig sätta min PS5 i sovrummet personligen Alla spel som kräver någon form av ansträngning skall spelas vid ett skrivbord på en bra skärm, inte ens soffan går att spela i om man vill prestera lite enligt mig. Men spel likt octopath traveller tex skulle funka fint om en handhållen ps5 lösning kommer
Hoppas verkligen att de satsar på Oled-skärm, stor skillnad mot LCD som börjar kännas ganska förlegat. Sålde av både min SteamDeck och gamla Switch för att tillslut köpa Switch Oled. Blir så mycket skarpare och klarare färger, och djupkänsla med svärtan som inte går att jämföra med en sunkig LCD. Trots SteamDeck var mkt starkare på pappret så finns det inget på den som kan imponera lika mkt som Metroid Prime till Switch Oled.
Men hur kommer det fungera? Måste jag vara nära min PS5 då eller kommer man kunna spela i bilen eller sommarstugan? Måste man vara nära och på samma nätverk så kommer det bara bli en gimmickpryl som få behöver. Lite som att man kunde spela på sin WiiU-kontroll, men det testade man ju typ två ggr och därefter insåg man att man lika gärna kunde spela på sin TV.
Håller med. Märkligt om det inte blir Oled med tanke på att PS Vita redan hade det.
Inte alla som har plats eller en sambo som önskar det?
Säga vad man vill om Wii U, men off TV Play var ju inte alls dumt och dessutom helt fritt från lagg/fördröjning med wifi-direct teknikgrejen. Men det är klart, är väl kanske inte lika spännande idag som det var 2012..
Det som är fint med switchet är att man kan ta med det på resor. En bärbar konsol som man bara kan ha i hemmet låter väldigt begränsande.
Nintendo försökte (typ) med Wii U. Det gick ju inte alls.
En Bamseponny av folket
Om det blir så att man bör/måste vara nära PS5:an för att spela så måste prislappen vara låg.
Ungefär lika rimligt pris som deras DualSense Edge?
Nintendo försökte (typ) med Wii U. Det gick ju inte alls.
Tekniskt sett, TEKNISKT SETT! Konsolen var aldrig bärbar, kontrollern var det :P.