Capcom tar bort Denuvo från Resident Evil Village på Steam

Robot
Capcom tar bort Denuvo från Resident Evil Village på Steam
Medlem

About time.
Nu kan man köpa spelet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Spelade det för typ 2-3 veckor sedan på steam, efter ca 1 timmes spelande började det hacka fruktansvärt. Gick från 100fps+ ner till 20-30 fps. Så fick man stänga ner och starta upp igen så flöt det på igen. Sjukt frustrerande, men är ju inte så långt så spelade klart det.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Goda nyheter för Denuvo-bojkottarna.

Finns även andra intressenter som lurar runt hörnet.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Spelade det för typ 2-3 veckor sedan på steam, efter ca 1 timmes spelande började det hacka fruktansvärt. Gick från 100fps+ ner till 20-30 fps. Så fick man stänga ner och starta upp igen så flöt det på igen. Sjukt frustrerande, men är ju inte så långt så spelade klart det.

Inte klokt att man som betalande kund straffas med ett anti-cheat system som saggar ner hela ens dator. Inte så konstigt fler hoppar på konsoll tåget idag.

Avstängd

De kan ju ta bort det från Resident Evil 4 också.

Medlem

Då passar jag på att tipsa om VR modden till PC av Re Village om man inte har PSVR2 då förståss 👍

https://github.com/praydog/REFramework


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

To late . Vägrar köpa allt som har med denivo att göra .
Ge mig ett bra spel utan denivo då kan jag tänka mig köpa .med spionprogram aldrig i livet


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av micke1m:

De kan ju ta bort det från Resident Evil 4 också.

De gör nog det när de tycker spelet har sålt tillräckligt bra.

Medlem

Fattar inte vad dom håller på med... det var ju evigheter sen det crackades och ändå så tvingas man ha kvar skiten som betalande kund, tills nu.

1
Skriv svar