Diablo IV kommer få story-uppdateringar var tredje månad

Robot
Diablo IV kommer få story-uppdateringar var tredje månad

Blizzard vill hålla kvar dig i helvetet.

#diablo-iv


Medlem

Se på fan så trevligt!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Ja tack, ser fram emot detta!

Medlem

Hoppas verkligen att blizzard lyckas med detta spel så att man kan komma tillbaka till det om och om igen.

Quake-konnässsör

Det står inte att det är gratis

Tror att de får jobba ganska hårt och få tillbaka förtroendet, eller ja, de flesta ganska glömmer rätt fort.

Diablo 3 "säsonger" skulle jag själv inte säga är speciellt roliga. Men hoppas de tänker igenom det bättre, och gör de mer roligare. Tror de kommer få idé torka rätt fort.

Medlem

Låter grymt! Precis det jag hoppats på när de pratat om live service tidigare!

Redaktör
Ponny
Skrivet av almblad:

Det står inte att det är gratis

Tror att de får jobba ganska hårt och få tillbaka förtroendet, eller ja, de flesta ganska glömmer rätt fort.

Diablo 3 "säsonger" skulle jag själv inte säga är speciellt roliga. Men hoppas de tänker igenom det bättre, och gör de mer roligare. Tror de kommer få idé torka rätt fort.

Tänkte på den detaljen. Men nä, det måste ju vara gratis? Väl? Hallå?

Skämt åsido, det känns som om Blizzard delvis fattar att förtroendekapitalet sinat. De har ögonen på sig och heter spelet Diablo IV kommer ögonen vara kritiska som, just det, fan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det bådar gott, eller ONT, beroende på hur man ser det <3

Medlem
Citat:

nya storylines knutna till nya mekaniker och inslag

Det kan ju lika gärna likställas med några hastigt ihopslängda quests som är generic och tradig dynga. Har inte mycket förtroende för ActivisionBlizzard.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kajan:

Det bådar gott, eller ONT, beroende på hur man ser det <3

Kanske till och med bådar goth? <3


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Om man tittar på Diablo 3 låter det väldigt mycket som Seasons, fast med quests också som för storyn framåt. Jag tror inte någon förväntar sig något i stil med expansions-packade uppdateringar, utan snarare något litet som tillför någon mindre förändring i gameplay. Mer än så vore omöjligt att lansera fyra gånger per kvartal.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Garanterat updates bara för att pusha fler battle pass och säsonger på det viset så detta spel för 700kr+ kommer kosta ännu mer, hurra!

Nya storylines knutna till battlepass man måste köpa typ? Nejdå, jag är inte skeptisk.

Medlem

Lär nog komma små och stora uppdateringar för storyn, typ som i WoW.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gnällkuk
Skrivet av Vileoxe:

Lär nog komma små och stora uppdateringar för storyn, typ som i WoW.

Lite mer detta jag direkt tänkte på. Matiga vet jag inte om jag direkt förväntar mig dock, jag är rätt ambivalent tills det är dags


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Man får ju också hoppas att om det är story uppdateringar att dom är permanenta och inte bundna till någon säsong eller event så dom försvinner senare.
Helt annan genre men Genshin har ju lite det problemet att en del story presenteras i olika event som sedan försvinner och inte går att spela igen om man börjar senare.

Medlem

Synd att blizzard kommer faila med den delen om ny content varje säsong, företaget har ju noll innovation nu förtiden.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Djävulskt bra, men trist, så in i helvete, om det kostar.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Garanterat updates bara för att pusha fler battle pass och säsonger på det viset så detta spel för 700kr+ kommer kosta ännu mer, hurra!

Nya storylines knutna till battlepass man måste köpa typ? Nejdå, jag är inte skeptisk.

Ja nej fy för gratis content. Bättre att dom låter spelet dö med bristfälliga updates som i d3 som bara haft 3 pers som jobbar på säsongerna…

Du har missuppfattat det hela btw. Alla tillägg är gratis för alla. Du behöver inte köpa BP för att spela nya säsonger och njuta av nytt content. Var nu glad istället för att andra människor pyntar ut en hundring ibland så du kan få dina grejer gratis. Dvs samma grejer som dom som betalar minus lite skins från ett BP.

Edit: btw heter season pass kom jag på. Inte battlepass(BP).

Medlem

Jag tror det kan bli bra. Jag tycker att Gta Online har visat att det går att skapa bra innehåll till ett spel trots att det är gratis.
Visst faller en del uppdateringar platt men andra är riktigt roliga.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

ja tror på när jag ser det. blizzard - Ja nu har vi lagt in nytt 1 ny quest som tar 10 min och göra med 1 min dialog.. grymt va ok ses om 3 månader igen.

Medlem

Lustigt att de inte nämner att det är Path of Exile som satt ribban för "live service" strukturen med 3-månads intervaller, och lyckats otroligt bra med det.
Kan ju inte ge konkurrenten någon cred

Avstängd

Coolt! 👍🏻❤️

Medlem

Update: De quests som nämns som del av season-uppdateringarna är inte story-drivna quests, utan snarare tutorial-quests som är menade att hålla spelaren i handen för att förklara de nya spelmekanikerna som introduceras med varje säsong.

Källa: https://twitter.com/RodFergusson/status/1646191800644947968


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Låter bra.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Myys!!!


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Det kan ju lika gärna likställas med några hastigt ihopslängda quests som är generic och tradig dynga. Har inte mycket förtroende för ActivisionBlizzard.

De kastar in Daily Quests och Faction Reputation för några sketna belöningar, men nu när du ändå är här, SE vad för nya läckra saker som Battle Pass och Store erbjuder!

Jodå, Blizzard har en hel del raserat förtroende att bygga på.

1
Skriv svar