Diskutera – Den bästa open world-världen är...

Medlem

Att springa runt i antikens Grekland i Assassins Creed Odyssey var riktigt häftigt.

Medlem

Elden Ring
Ocarina of Time
Witcher 3
Red Dead Redemption 2

Kan inte välja vilken av dessa som är bäst då de är bra på olika sätt, men samtliga ligger i topp!

Medlem

3 Bästa:
1. Cyberpunk 2077. Färgfullt Disneyland med automatvapen.
2. Skyrim. Gillar att yra runt i naturen och upptäcka saker (även IRL).
3. GTA5. Gillar bara stan, att köra runt och bara lyssna på musik

Gillar också Fallout 3, NW och 4, men det finns snyggare världar. Kul att skjuta/spränga saker.

Gillar inte när spel låser in en i ett område först och förväntar dig att du ska spela där, sen låsa upp andra områden. Det här är enda nackdelen med Cyberpunk, men det går över ganska snabbt efter Tower uppdraget. Samma sak gäller RDR2 och GTA:San Andreas där stora delar av kartan är låst från början.

Hade svårt för Witcher 3, var inte riktigt open world utan mer "open zones" sammanslutna via loading screens och missions.

KCD var mycket fin, men för tomt när du väl lämnade civilisationen. Inte ens en blomma på flera hundra meter i skogarna. Jag vill ha lite content där också, som jämförelse: i Cyberpunk kan du springa på saker och händelser mitt ute i ingenstans.

Medlem

Måste säga Skyrim! Inte mitt favoritspel men möjligheterna att hamna i olika äventyr som har voice acting och är genomtänkt har aldrig överträffats.

Jag har dock roligast med State of decay 2 de senaste åren!

Medlem
Skrivet av Augustus:

Måste säga Skyrim! Inte mitt favoritspel men möjligheterna att hamna i olika äventyr som har voice acting och är genomtänkt har aldrig överträffats.

Jag har dock roligast med State of decay 2 de senaste åren!

Just ja, "Grand Theft Zombie". Hade också rätt kul att bygga settlements i SoD, men det var för uppstyrt hur man kunde bygga expansioner vilket gjorde att man fick tulla på matproduktionen, och du kunde bara bygga en settlement, inte flera och sammanlänka dem, vilket gjorde att expansion krävde en "omstart" vid bussen, för att sen välja en större, och det gjorde att du gick till den största på en gång. City expansionen var sådär, körde inte den för mycket men har haft den på min todo list ett bra tag nu.

Morrowind, Jade Empire, Fable, Assassins Creed: Origins/Oddyssey.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Just ja, "Grand Theft Zombie". Hade också rätt kul att bygga settlements i SoD, men det var för uppstyrt hur man kunde bygga expansioner vilket gjorde att man fick tulla på matproduktionen, och du kunde bara bygga en settlement, inte flera och sammanlänka dem, vilket gjorde att expansion krävde en "omstart" vid bussen, för att sen välja en större, och det gjorde att du gick till den största på en gång. City expansionen var sådär, körde inte den för mycket men har haft den på min todo list ett bra tag nu.

Pratar du om tvåan nu?

Skriv svar