Xbox-reklam för Call of Duty – innan Activision Blizzard-affären är i hamn

Robot
Xbox-reklam för Call of Duty – innan Activision Blizzard-affären är i hamn
Medlem

Ni misstolkar. Att 150 miljoner spelare får tillgång till CoD är inte samma sak som att CoD får 150 miljoner nya spelare. Det lär inte skada CoD dock!

Medlem

CoD för 150 miljoner fler. Det är väl Switch och GamePass.

Medlem

Kommer COD vara ett så stort dragplåster dom hoppas på för game pass? Dom som är intresserad av spelet äger nog redan det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mutorna har nått fram så de borde väl vara ganska säkra på sin sak.

Medlem

Är väl mest ett försök att få "folket" att vara okej med affären. "tro oss, monopol är bra för er i längden. Microsoft och Sony borde få äga hela marknaden"

Är dock ganska säker på att denna affären kommer gå igenom. Blir intressant när stora företag tillåts köpa upp allting. Att Microsoft köper upp både EA och Ubisoft känns bara logiskt efter detta köpet.

Medlem

Spelbranschen's Karen är utan tvekan Jim "Lying Cryan Dance Moves Flying" Ryan. Gång på gång på gång säger han samma 3 saker. Och ingen köper det. Vad han har gjort bort sig. Nu är det faktiskt extremt roligt att läsa om vad som rapporteras. Och har Sony otur blir det utan eftergifter hos både Europa Kommissionen (EC) och CMA. Och det som redan har rapporterats är det utan eftergifter. Det är dags att skriva under avtalet nu Herr Ryan. För varför skulle Microsoft erbjuda det 10 års avtalet om det blir utan eftergifter?

Dessutom så måste Sony passa sig. Vad händer om företag 1 smutskastar företag 2. Utan bevis. Företag 2 stämmer företag 1 på 1,6$ miljarder. (Dominion v Fox News).

Avstängd

Jag hoppas Microsoft kör på för en massa DLC så campaign blir längre. Idialiskt nu för molnet att tjäna pengar med. Inget sug alls på att köpa skins och tvingas spela Multiplayer när den korta campaign är slut. Vill jag spela multiplayer kör jag ju Warzone 2.0 som alla andra.

Medlem

Inte mycket att hurra för oavsett vilken konsol man äger. COD tappar väl dessutom spelare som aldrig förr?

Medlem

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd
Skrivet av gorbatjov:

Inte mycket att hurra för oavsett vilken konsol man äger. COD tappar väl dessutom spelare som aldrig förr?

Tror det handlar om multiplayer och fortfarande massor sim vill spela campaign.

Medlem

Att göra det switch kompatibelt dag 1 kommer inte ske utan eftergifter på spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det finns ju en risk i att affären kommer i
leda till att CoD inte kommer finnas om tio år. Microsofts track record när det kommer till att stänga ner förvärvade spelstudios är omfattande. Jag sörjer fortfarande Lionhead Studios och Rares bortprioriterade spelskatt.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Tror det handlar om multiplayer och fortfarande massor sim vill spela campaign.

Det är det snabbast säljande Cod någonsin till och med. Stekhet serie.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Tror det handlar om multiplayer och fortfarande massor sim vill spela campaign.

Är inte multiplayer anledningen till varför folk spelar COD? Det trodde jag iaf oO.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det är det snabbast säljande Cod någonsin till och med. Stekhet serie.

Sälja snabbt och sälja mycket är inte samma sak

Medlem
Skrivet av Thane:

Sälja snabbt och sälja mycket är inte samma sak

Ja, det är väl självklart. Tror du inte att spelet sålt mycket?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ja, det är väl självklart. Tror du inte att spelet sålt mycket?

Jodå det är klart. Sa aldrig något annat. Men hade det slagit något form av rekord i antal sålda spel så hade vi fått veta det.

Medlem
Skrivet av lampis:

Det finns ju en risk i att affären kommer i
leda till att CoD inte kommer finnas om tio år. Microsofts track record när det kommer till att stänga ner förvärvade spelstudios är omfattande. Jag sörjer fortfarande Lionhead Studios och Rares bortprioriterade spelskatt.

Men Fable och Perfect Dark har ju inte försvunnit för det. Jag tror nog att CoD kommer finnas om 10 år, men kanske inte med samma utvecklare. (Se Halo-serien bla.)

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det är det snabbast säljande Cod någonsin till och med. Stekhet serie.

Det enda jag tycker mig läsa om nya COD är att folk är besvikna. Vad vet jag, det kan ju ha sålt mycket ändå. Bra försäljningssiffror behöver ju dock inte betyda att ett spel är bra för den delen. I fallet COD så kastar ju folk sina pengar på varje ny del i serien oavsett.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Men Fable och Perfect Dark har ju inte försvunnit för det. Jag tror nog att CoD kommer finnas om 10 år, men kanske inte med samma utvecklare. (Se Halo-serien bla.)

Vi har inte sett mer än en förrenderad teaser från det nya Fable och utvecklingen är enligt uppgift kantrad av problem. Vi vet inte ens om det spelet någonsin kommer komma ut, och om det väl gör det är det ju som sagt inte alls säkert att det motsvarar föregångarna då utvecklaren inte är samma som förut. Perfect Dark var aldrig någon favorit, utan jag tänker snarare på Banjo-Kazooie och Conker som verkar vara hopplöst bortglömda.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det enda jag tycker mig läsa om nya COD är att folk är besvikna. Vad vet jag, det kan ju ha sålt mycket ändå. Bra försäljningssiffror behöver ju dock inte betyda att ett spel är bra för den delen. I fallet COD så kastar ju folk sina pengar på varje ny del i serien oavsett.

Det är väl ofta så att det är de besvikna som hörs mest ja. Näe det har väl ingen hävdat. Hett på marknaden är det då, tydligen mest så i serien någonsin. Men det kanske inte håller i sig. Sen om det är bäst eller inte blir väl mer en smaksak.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det enda jag tycker mig läsa om nya COD är att folk är besvikna. Vad vet jag, det kan ju ha sålt mycket ändå. Bra försäljningssiffror behöver ju dock inte betyda att ett spel är bra för den delen. I fallet COD så kastar ju folk sina pengar på varje ny del i serien oavsett.

Känns som många "MS Fans" tycker om att MS tar till sig äran av en massa spel, för då är det ju "xbox studios" spel.
Därför man rättfärdigar uppköp likt detta.
Fansen vill mer att AC/Blizzard spel blir xbox spel än att få faktiska nya spel.
Se bara hur man tar till sig äran av storspel som Minecraft, Fallout mm som "xbox studios spel" fast dessa är spel som gjorts långt innan MS var med i matchen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det är väl ofta så att det är de besvikna som hörs mest ja. Näe det har väl ingen hävdat. Hett på marknaden är det då, tydligen mest så i serien någonsin. Men det kanske inte håller i sig. Sen om det är bäst eller inte blir väl mer en smaksak.

Jag har ingen vidare jättekoll på COD ska ledges utan tar bara till mig det jag läser bland nyheterna på diverse speldidor.

Skrivet av Molotov:

Känns som många "MS Fans" tycker om att MS tar till sig äran av en massa spel, för då är det ju "xbox studios" spel.
Därför man rättfärdigar uppköp likt detta.
Fansen vill mer att AC/Blizzard spel blir xbox spel än att få faktiska nya spel.
Se bara hur man tar till sig äran av storspel som Minecraft, Fallout mm som "xbox studios spel" fast dessa är spel som gjorts långt innan MS var med i matchen

Kan mycket väl vara så.

Avstängd
Skrivet av jontebula:

Tror det handlar om multiplayer och fortfarande massor sim vill spela campaign.

Jag hoppas Microsoft tar tag i det och vill lyssna på spelarna som vill ha mer campaign och då gör en massa DLC till campaign som är idealiskt för Microsoft och Activision att tjäna pengar då kan dom hålla nere priset så man får 2 DLC för samma eller liknande pris så som Forza Horizon 5 har. Sedan att dom tillverkar nya multiplayer spel för Call Of Duty.

Dom skulle tjäna massor med extra pengar på att göra DLC då många fler som spelar Cloud Gaming skulle köpa dom.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Att göra det switch kompatibelt dag 1 kommer inte ske utan eftergifter på spelet.

Jo eftersom dom får nog bara cloud och då kommer alla kunna spela dag ett då dom lägs ut på Game Pass eller om Switch har en egen tjänst för moln lägs den ut där. ALLA får den samma dag eftersom dom binder sig till Game Pass där allt läggs ut och sedan automatiskt sykar till alla andra samtidigt. Kan vara fördjupning om Nintendo valt en annan tid som det ska släppas.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Jo eftersom dom får nog bara cloud och då kommer alla kunna spela dag ett då dom lägs ut på Game Pass eller om Switch har en egen tjänst för moln lägs den ut där. ALLA får den samma dag eftersom dom binder sig till Game Pass där allt läggs ut och sedan automatiskt sykar till alla andra samtidigt. Kan vara fördjupning om Nintendo valt en annan tid som det ska släppas.

Du menar att gamepass med.xcloud finns till switch?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av lampis:

Det finns ju en risk i att affären kommer i
leda till att CoD inte kommer finnas om tio år. Microsofts track record när det kommer till att stänga ner förvärvade spelstudios är omfattande. Jag sörjer fortfarande Lionhead Studios och Rares bortprioriterade spelskatt.

Näpp. Kommer möjligen endast bli exklusivt för Xbox inte försvinna. Eller så är det bara ett längre avtal som förnyas då Microsoft ser vinsten i det. Från början var det 3år så tack vare Sony blev det 10år. Så tror själv på exklusivt för Xbox.

Kan ju komma nya spel från Microsoft när dom köper upp olika studios. Se när vi fick Halo från Bungie. Nu är enda chansen för Sony att få Bungie som också är köpt studio att tillverka ett nytt Call Of Duty. Tillväxten blir bättre att snabbt köpa upp istället för att ta 10år på sig att bli tillräckligt stora.

Bara hoppas Microsoft lyssnar på spelarna och gör lite nytt med Call of Duty med DLC som inte hade kommit utan Microsoft. Då tjänar dom massor då spelare på cloud kommer köpa med då mindre spelar multiplayer på cloud eftersom det inte är lika bra där och lite slött.

Avstängd
Skrivet av gorbatjov:

Det enda jag tycker mig läsa om nya COD är att folk är besvikna. Vad vet jag, det kan ju ha sålt mycket ändå. Bra försäljningssiffror behöver ju dock inte betyda att ett spel är bra för den delen. I fallet COD så kastar ju folk sina pengar på varje ny del i serien oavsett.

Bara hoppas att Microsoft lyssnar på spelarna och ger oss en massa DLC så Call Of Duty får längre campaign. Gynnar cloud med då många på cloud vill köpa DLC och dom tjänar mer pengar samt får tillbaka spelare m.m

Bara kolla hur lyckat Destiny 2 är med alla DLC. Kommer ju köpa massa DLC till samma låga priser som Forza horizon 5 har med sin expansions pack eller add on men inte intresserad av Multiplayer på Xcloud då spelar jag warzone istället. DlC eller vad Microsoft skulle döpa det till skulle lösa det hela och få tillbaka spelare och fler nya spelare på cloud som älskar campaign.

Avstängd
Skrivet av lampis:

Vi har inte sett mer än en förrenderad teaser från det nya Fable och utvecklingen är enligt uppgift kantrad av problem. Vi vet inte ens om det spelet någonsin kommer komma ut, och om det väl gör det är det ju som sagt inte alls säkert att det motsvarar föregångarna då utvecklaren inte är samma som förut. Perfect Dark var aldrig någon favorit, utan jag tänker snarare på Banjo-Kazooie och Conker som verkar vara hopplöst bortglömda.

Nu får vi Crash Bandicoot med Activision Blizzard köpet. Så då tror jag spelarna blir nöjda.

12
Skriv svar