Diablo IV får en hel radda förändringar baserat på beta-feedback
Mindre backtracking, ingen "Reset dungeon"-knapp och klassbalanseringar.
Låter riktigt bra detta faktiskt. Mycket av problemen som gett feedback om har de sett till att fixat på något sätt
Tror inte folk kommer tycka att deras ändringar till dungeons är tillräckliga. Cellars och dungeons har fortfarande samma repetitiva layout oavsett hur de ändrar rewards, events och spawns.
Folket som spelat Diablo sen tidigare kommer springa runt och nöta ändå. Den biten gör man nog inte för att spelet är kul, nöta själv samma grej om och om igen igår 30 runs ungefär. Inte för att det är kul utan för man behöver grejer. Slogan för Diablo är ju: Grind!
Tror inte det är tillräckligt med tid att fixa alla brister till launch. Testar nog om ett par år efter kraftig rea
Vilka brister menar du ?
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Är spelet gratis att spela eller krävs det att man köper game pass för ny story var fjälde månad eller endast kosmetiskt i game pass?
Spelet kostar ca 70 euro. Ny story innehåll är planerat att läggas till var 3:e månad efter launch, utan extra kostnad.
Life's a giant party, and I'm not invited...
Jag tycker att det är bra att det lyssnar på feedback och ändrar en del grejer. Jag har stora förhoppningar på spelet efter att ha haft väldigt roligt i betan och är säker på att jag kommer nöta MÅNGA timmar i spelet.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Vilka brister menar du ?
Är också nyfiken på vilka brister betan hade som inte hinner åtgärdas på 3 månader. Jag spenderade lite drygt 40 timmar under den öppna betan, och de brister jag hoppas se åtgärdade inför release är
((förhoppningsvis) åtgärdat) Barbarian behöver en liten extra knuff åtminstone i början av spelet
Druid behöver en rejäl knuff överlag
Map Overlay á la Diablo II/Path of Exile. Inget måste för min del, men många verkar vilja ha det och jag kan förstå varför.
(åtgärdat) Range restriction på särskilda spells/abilities för att inte ultrawide ska få ett övertag
(åtgärdat)Ta bort Move Cancelling så man inte kan använda spells/abilities snabbare än menat
Offline-läge, eller åtminstone möjligheten att välja att inte se andra spelare i spelet
Har jag missat något?
Spännande. Jag tyckte chain-lighten var det festligaste av allt jag spelade, så trist men förståeligt att den åker på nerf.
Kul att dom kommenterade backtrackingen också, jag tyckte det var helt värdelöst men utgick från att det var ett medvetet val, en timesink för att få upp speltiden.
Dock så är jag ändå förvånad över att såhär pass "simpla" saker inte kommit upp efter åratal av interna tester.
Spännande. Jag tyckte chain-lighten var det festligaste av allt jag spelade, så trist men förståeligt att den åker på nerf.
Kul att dom kommenterade backtrackingen också, jag tyckte det var helt värdelöst men utgick från att det var ett medvetet val, en timesink för att få upp speltiden.
Dock så är jag ändå förvånad över att såhär pass "simpla" saker inte kommit upp efter åratal av interna tester.
De har ju ändrat massor hela tiden under de åren, så nog ett klassiskt fall där de ändrar en grej pga nånting och så behöver något annat också justeras. Ex att de byggt ut dungeons och då blev det plötsligt mer backtracking.