Deathloop blev till eftersom Bethesda var osäkra på ett Dishonored 3

Robot
Deathloop blev till eftersom Bethesda var osäkra på ett Dishonored 3

Kommer vi att få återvända till Dunwall i framtiden?

#Arkane-studios, #Deathloop, #Dishonored


Medlem

Det var synd. Deathloop är deras sämsta spel. Vet inte hur jag känner för Red Fall. Men hoppas på ett nytt Dishonored snart. Den världen är magisk att vara i.

Avstängd
Skrivet av EpicGoblin:

Det var synd. Deathloop är deras sämsta spel. Vet inte hur jag känner för Red Fall. Men hoppas på ett nytt Dishonored snart. Den världen är magisk att vara i.

Ettan var bra ja.
Tvåan känns inte alls lika bra.
Dåligt optimerad för pc också .. testat tvåan på två olika high end pc nu. Men det är inte alls lika bra som ettan även om man bortser från lagget.

Medlem

Inte spelat deathloop men det ö
är det enda som verka intressant av deras senare spel.
Dishonored tyckte jag inte om det spelet la jag ner när det begav sig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Håller med om Dishonored 2, det höll inte alls samma klass som det första. Mot mitten kände jag mest att jag ville se sluttexterna rulla.

Är det samma folk kvar som gjorde det första då? Annars kan det kvitta för egen del.

Medlem

Undrar om det kommer bli i Void eller Unreal Engine. Nu när de har lärt sig Unreal Engine v en motor de redan kan utantill.

Medlem

Tror absolut att Redfall kan bli riktigt nice, är ju Arkane Austin som ligger bakom det och Prey var smått fantastiskt.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Tror absolut att Redfall kan bli riktigt nice, är ju Arkane Austin som ligger bakom det och Prey var smått fantastiskt.

Tyvärr så är det ju inte alltid en garant längre när en välkänd studio släpper ett nytt spel. Jag tänker framför allt på Rocksteady och deras kommande spel som verkar bli långt ifrån vad Arkham spelar var. Ofta är det väl inte upp till studion själv vad dom vill göra utan vad utgivaren säger.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag är kluven mellan att låta mästerverken gå i träda och risken för en undermålig uppföljare. Har förstått att tongivande utvecklare redan sökt sig vidare från Arcane. Deathloop var en axelryckning och Redfall ser ärligt talat inte alls bra ut.

Men jag blir ofta överraskad av hur många som inte riktigt klickar med Dishonored 2. Personligen håller jag det minst lika högt som ettan (= fruktansvärt högt)! De är inte riktigt lika bra som det första Thief-spelet, men nästan.

Medlem

Dishonored är båda bland mina all time favoriter. Har spelat sönder dom (100%+) ett antal gånger (förstår inte vad folk har emot 2an? Masterpiece enligt mig). Försökte mig på prey men fastnade inte och både Redfall och Deathloop upplever jag så ointressanta att jag inte ämnar ge dem en chans, finns så många andra redan garanterat bra spel som väntar på min uppmärksamhet. Hoppas verkligen att Bethesda tar sitt förnuft till fånga och greenlightar ett nytt dishonored 😬

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Det var synd. Deathloop är deras sämsta spel. Vet inte hur jag känner för Red Fall. Men hoppas på ett nytt Dishonored snart. Den världen är magisk att vara i.

Håller med. Hade gärna sett dem fortsätta med det de gjorde bäst. Dishonored har en härlig spelvärld med plats för fler äventyr. Kanske är möjligt att kartorna känns lite för begränsade för dagens spelare som förmodligen hade klagat på att det inte är open world.

Medlem
Skrivet av RachelW:

Dishonored är båda bland mina all time favoriter. Har spelat sönder dom (100%+) ett antal gånger (förstår inte vad folk har emot 2an? Masterpiece enligt mig). Försökte mig på prey men fastnade inte och både Redfall och Deathloop upplever jag så ointressanta att jag inte ämnar ge dem en chans, finns så många andra redan garanterat bra spel som väntar på min uppmärksamhet. Hoppas verkligen att Bethesda tar sitt förnuft till fånga och greenlightar ett nytt dishonored 😬

Håller med. Dishonored 2 var inledningsvis problematiskt på PC, men när jag väl spelade det patchat så var de ett mästerverk. Fler magiska nivåer än ettan till och med. Clockwork Mansion; hur kan man inte älska 2an?

Medlem

Själv så spelade jag Dishonored väldigt sent så jag uppskattade inte spelen tillräckligt mycket för att orka spela mer än början av båda. Deathloop spelade jag direkt när det kom och uppskattade det lite mer. Varför vet jag inte riktigt.

Medlem
Skrivet av aethernox:

Jag är kluven mellan att låta mästerverken gå i träda och risken för en undermålig uppföljare. Har förstått att tongivande utvecklare redan sökt sig vidare från Arcane. Deathloop var en axelryckning och Redfall ser ärligt talat inte alls bra ut.

Men jag blir ofta överraskad av hur många som inte riktigt klickar med Dishonored 2. Personligen håller jag det minst lika högt som ettan (= fruktansvärt högt)! De är inte riktigt lika bra som det första Thief-spelet, men nästan.

Skrivet av RachelW:

Dishonored är båda bland mina all time favoriter. Har spelat sönder dom (100%+) ett antal gånger (förstår inte vad folk har emot 2an? Masterpiece enligt mig). Försökte mig på prey men fastnade inte och både Redfall och Deathloop upplever jag så ointressanta att jag inte ämnar ge dem en chans, finns så många andra redan garanterat bra spel som väntar på min uppmärksamhet. Hoppas verkligen att Bethesda tar sitt förnuft till fånga och greenlightar ett nytt dishonored 😬

Skrivet av Pettor:

Håller med. Dishonored 2 var inledningsvis problematiskt på PC, men när jag väl spelade det patchat så var de ett mästerverk. Fler magiska nivåer än ettan till och med. Clockwork Mansion; hur kan man inte älska 2an?

Instämmer helt med DisHonored 2. Fruktansvärt bra o roligt spel. Varvat det 3 gånger. Håller det högre än originalet även.
Gud så jag ser fram emot DisHonored 3 alltså.
Designen på banorna är fantastiskt tillverkade. Karnaca känns som en magisk sagovärld på nå sätt.

Tragiskt att kungarna på Arkane Studios går mot Co-Op hållet med deras nästa verk.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

De har haft 2 stycken spel efter dishonored 2 så jag tycker de skulle valt att köra på dishonored 3 nu. Prey var ett mycket bra spel och deathloop var i mitt tycke ett dåligt spel i jämförelse med tidigare spel de utvecklat.

Tycker det är tråkigt att så många utgivare ska haka på trender. Det blir för mycket av samma typ av spel och mindre variation.

Många säger att utgivarna inte vågar ta risker med deras pengar men det måste ju vara en risk att försöka göra som alla andra. Det är ju ingen garanti att de lyckas bara för att någon annan lyckas.

Spela idag känns lite som man skulle gå till mcdonalds och äta varje dag och det värsta är att många accepterar den här mediocra spelutvecklingen genom att köpa. Ibland blixtrar det till men alldeles för sällan. Verkar som folk har börjat kritisera och ställa högre krav på både utgivare och utvecklare nuförtiden istället för att försvara skit och kalla folk för hatiska och negativa människor.

Jag trodde jag gått och tappat spelsuget ett tag. Spelade gears 5 och tänkte fan är spelet dåligt eller har jag tappat suget. Tankade ned gears of war 2 och wow vilket spel. Det sjuka var att det kändes nytt och fräsch. Befriande på något sätt.

1
Skriv svar