Exklusivt! FZ spelar svenska sagospelet Bramble: The Mountain King

Robot
Exklusivt! FZ spelar svenska sagospelet Bramble: The Mountain King

Release, stream och giveaway senare i veckan.

#bramble-the-mountain-king

Medlem

Såg stream från demot som släpptes, såg helmysigt och atmosfäriskt ut. Kul med det nordiska/svenska temat och att det blandar skräck med det vackra! Jäkla fint när "Den blomstertid nu kommer" kom igång i demot, rysningar. Musiken överlag lät trevlig.

Gameplaymässigt, mja, lite styltigt och väldigt basic av det jag såg, men gör vad det ska, kan man väl säga(sen var det förmodligen väldigt tidigt i spelet, kan ju påpekas).

Kommer förmodligen spela det, hoppas på ett kompakt och trevligt äventyr. Kollar tyvärr inte in videon eller fler streams för att undvika spoilers.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

It's not a lake, it's an ocean

Hoppas att det är mer än bara atmosfär. Det var ett problem jag hade med Unravel - så jäkla atmosfäriskt och vackert, men innehållslöst och med en klumpig kontroll som drev mig till vansinne.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv

Såg intressant ut, hoppas på ett kort spel man kan klara på en kväll eller två. Kan nog bli ett köp om det kostar max 500spänn.

Medlem

Ser mysigt ut, men det känns som ett spel man definitivt vill undvika streams av om man planerar att spela det själv.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Hoppas att det är mer än bara atmosfär. Det var ett problem jag hade med Unravel - så jäkla atmosfäriskt och vackert, men innehållslöst och med en klumpig kontroll som drev mig till vansinne.

Instämmer. Spelen är oerhört vackra med oslagbar atmosfär, men tyvärr var själva spelandet inte nå vidare kul.
Testade just demot av Bramble och det är i princip exakt samma problem som jag hade med Unravel och även liknande spel som Limbo och Inside. Det är väldigt mycket trial & error och jag känner att den sortens spel har jag lagt bakom mig.

1
Skriv svar