Hjälp! Införskaffat några SW spel och tänkte spela igenom i rätt(?) ordning

Medlem
Hjälp! Införskaffat några SW spel och tänkte spela igenom i rätt(?) ordning

Införskaffat lite SW spel då Jedi Survivor planerna ändrades pga. massa bug på PC.

Nu undrar jag vilka ni rekommenderar att spela och i vilken ordning? Eller om jag ska införskaffa något mer för att komplettera.

Tack vänner

Medlem

Om du vill spela dem i kronologisk ordning så är det nog denna ordning du ska spela dem:

Old Republic Era:
Knights of the Old Republic
Knights of the Old Republic 2

Rise of the Empire Era:
Republic Commando

Rebel Era:
Dark Forces

New Republic Era:
Dark Forces 2
Mysteries of the Sith
Jedi Outcast
Jedi Academy

Detta är den kronologiska ordningen som jag lyckades hitta. Måste dock tillägga att, jag tror, alla dessa spel (eller i alla fall de flesta) inte är canon längre efter att Disney tog över IPt.

Edit: https://www.thegamer.com/blaster-stance-star-wars-jedi-surviv... denna sida var den jag kollade på för att hitta listan. Den hade dock inte Mysteries of the Sith med så fick göra en till sökning på sidan om för att hitta vart den landade.

Måste även säga att KotOR serien är nog en av de bästa Star Wars spelen jag spelat. Älskar dem.

Medlem

De 5 första i din lista är en serie som bör spelas i ordning.

Samma med kotor 1/2 som också bör spelas i ordning.

Men om man spelar dark forces eller kotor eller republic commando först är mindre viktigt.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Om du vill spela dem i kronologisk ordning så är det nog denna ordning du ska spela dem:

Old Republic Era:
Knights of the Old Republic
Knights of the Old Republic 2

Rise of the Empire Era:
Republic Commando

Rebel Era:
Dark Forces

New Republic Era:
Dark Forces 2
Mysteries of the Sith
Jedi Outcast
Jedi Academy

Detta är den kronologiska ordningen som jag lyckades hitta. Måste dock tillägga att, jag tror, alla dessa spel (eller i alla fall de flesta) inte är canon längre efter att Disney tog över IPt.

Edit: https://www.thegamer.com/blaster-stance-star-wars-jedi-surviv... denna sida var den jag kollade på för att hitta listan. Den hade dock inte Mysteries of the Sith med så fick göra en till sökning på sidan om för att hitta vart den landade.

Måste även säga att KotOR serien är nog en av de bästa Star Wars spelen jag spelat. Älskar dem.

Skrivet av Mcgreag:

De 5 första i din lista är en serie som bör spelas i ordning.

Samma med kotor 1/2 som också bör spelas i ordning.

Men om man spelar dark forces eller kotor eller republic commando först är mindre viktigt.

Tack snälla vänner

Avstängd

Frågan är ju varför du inte äger The Force Unleashed som är dom bästa star wars spelen.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Frågan är ju varför du inte äger The Force Unleashed som är dom bästa star wars spelen.

Måste börja någonstans hehe

Medlem

Börja med outcast!!! Sedan är Knights of the old Republic 1 och tvåan otroligt jävla bra


signatur

Allätare

Medlem

Glöm inte införskaffa Empire At War. Riktigt bra för sin tid (rts)


signatur

I drank what?

Medlem

Riktigt avis, hade gärna fått uppleva Jedi Outcast för första gången en gång till

Redaktör
Ponny

May the 4th be with you, young @Bobiri


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Där har du ett gäng riktigt bra Star Wars lir! Faktiskt dom bästa som gjorts (tillsammans med Star Wars Racer).
Börja med Dark Forces och vänj dig med den arkaiska styrningen för det är ett fantastiskt spel med magisk pixelgrafik.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

1
Skriv svar