Medlem

Nämner igen att det inte är samma utvecklare som Dishonored men däremot Prey. Försöker kanske rädda storheten hos Arkane men det finns Arkane Lyon o Arkane Austin som båda går under Arkane Studios. Så det finns kanske hopp att det görs bra spel från Arkane i framtiden och att det kanske är Austin som drabbas av kritiken mer än Lyon.

Medlem

Kört en halvtimma och inte är det så dåligt än. Väntar på en vän så ska vi köra lite coop ikväll, återkommer om några timmar. Inte stött på någon bugg direkt ubder första halvtimman, men den kanske är extra polerad.

Medlem
Skrivet av Bennii:

En etta! Notera det här historiska datumet i kalendern. Det är inte varje dag vi ser en etta på FZ! 😀

Synd bara att FZs betyg inte betyder något, de hade ju nåt spel där de gav sämre betyg pga könen.

Ambassadör
Xbox

Nu har jag ju bara kört några timmar än så länge. Men någon 1/5 är det ju inte, haha vilket trams.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nu har jag ju bara kört några timmar än så länge. Men någon 1/5 är det ju inte, haha vilket trams.

Kul att du tycker det, du får väl skriva en egen recension som motvikt.
För recensenten i det här fallet ÄR det 1/5, även om inte du håller med. Om man ser till användarbetyg på Steam är han inte ensam om att tycka att det är skräp heller, så att avfärda det som trams... är trams.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Haha jag älskar titeln på recensionen, fick mig ett skratt

Redaktör
Skrivet av GarfieldPower:

Synd bara att FZs betyg inte betyder något, de hade ju nåt spel där de gav sämre betyg pga könen.

Det har jag missat. Vilket spel var det?


signatur
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nu har jag ju bara kört några timmar än så länge. Men någon 1/5 är det ju inte, haha vilket trams.

Tycker det är rätt omoget att kalla en subjektiv recension för trams.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av PeTTs0n:

Kul att du tycker det, du får väl skriva en egen recension som motvikt.
För recensenten i det här fallet ÄR det 1/5, även om inte du håller med. Om man ser till användarbetyg på Steam är han inte ensam om att tycka att det är skräp heller, så att avfärda det som trams... är trams.

Alltså, jag är väl medveten om att recensioner är subjektiva. Det är liksom inte den första jag läser i mitt liv, Kapten Uppenbar


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Alltså, jag är väl medveten om att recensioner är subjektiva. Det är liksom inte den första jag läser i mitt liv, Kapten Uppenbar

Och ändå väljer du att kalla den "trams", fascinerande hur motsägelsefull du lyckas vara alltså.
För övrigt kanske någon som företräder en part med ett ganska betydande finger med i smeten inte bör uttala sig om tredjeparts recensioner av deras produkter? Det blir liksom inte så trovärdigt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Newsflash: recensioner är subjektiva. Personligen har jag inga problem att se varför spelet får en etta, även om jag själv hade förstått en tvåa eller rentav kanske en trea från en smått galen recensent.

Efter att ha prövat det i några minuter får jag för egen del säga att det nästan räcker med AIn för att dra ner betyget till som högst en tvåa, och lägg där till resten... nej, det här avinstallerades illa kvickt. Jag håller dock med om att staden/världsdesignen är rätt välgjord, och hade haft en bra plats i ett bättre spel.

Nu har jag ju aldrig antytt att dom inte skulle vara subjektiva, men eftersom en etta är det lägsta som delas ut här (om det inte finns något exempel med en nolla), så borde ettor ges till helt ospelbara titlar om verkligen inte lyckas med något, detta har ju ändå lyckas lite med vissa saker, märks ju recensionen. Är mera den biten jag reagerar på. Sedan att min personliga åsikt och FZ nästan alltid skiljer sig åt, är en annan femma.

Sedan om du bara spelat några minuter och dömmer spelet utifrån det är ju lite konstigt med, nästan inget spel är bra efter några minuter.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jönsen:

Tycker det är rätt omoget att kalla en subjektiv recension för trams.

Det är väl min subjektiva åsikt? Nu tror jag ju inte att spelet förtjänar några höga betyg, men absolut skräp är det inte och med tanke på hur sällan ettor delas ut så får man ju anta att recensenten betraktar det som bland det värsta som släppts.

Är väl kanske också en nackdel med en så få-gradig betygsskala som 1-5 ändå är, vilket lämnar väldigt lite utrymme för nyanser i betygsättningen.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Nu har jag ju aldrig antytt att dom inte skulle vara subjektiva, men eftersom en etta är det lägsta som delas ut här (om det inte finns något exempel med en nolla), så borde ettor ges till helt ospelbara titlar om verkligen inte lyckas med något, detta har ju ändå lyckas lite med vissa saker, märks ju recensionen. Är mera den biten jag reagerar på. Sedan att min personliga åsikt och FZ nästan alltid skiljer sig åt, är en annan femma.

Betygsinflation (och -deflation) är intressant att kika på, men jag skulle väl personligen snarare säga att det blir mer intetsägande när en så stor rad spel som det i dagsläget är på FZ får treor. Man får försöka att läsa texten och se kontext snarare än bara stirra sig blind på ett förenklat sifferbetyg.

Skrivet av gundemannen:

Sedan om du bara spelat några minuter och dömmer spelet utifrån det är ju lite konstigt med, nästan inget spel är bra efter några minuter.

Det håller jag inte med om, vissa problem kan te sig *väldigt* tydligt väldigt tidigt.
Sen upplever jag att det varierar från spel till spel, en del har en jäkla uppstartssträcka, men så upplever jag inte är fallet med Redfall.

Skrivet av Mortaigne:

Det är väl min subjektiva åsikt? Nu tror jag ju inte att spelet förtjänar några höga betyg, men absolut skräp är det inte och med tanke på hur sällan ettor delas ut så får man ju anta att recensenten betraktar det som bland det värsta som släppts.

Är väl kanske också en nackdel med en så få-gradig betygsskala som 1-5 ändå är, vilket lämnar väldigt lite utrymme för nyanser i betygsättningen.

jag tycker inte det är absolut skräp - there, fixed it for you.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag slängde igång det imorse och det ända jag skulle vilja hålla med om är att ai'n är i en klass för sig själv asså, prestanda mässigt så flöt det på hur bra som hälst för mig på series x... Men som sagt ai'n va ju itne det roligast slängde igång det på det nästa svåraste på direkten och kunde liksom gå i en cirkel runt en fiende och han hade liksom grova problem att ens träffa mig.. tjänndes väldigt off asså ^^

Men bestämde mig för att lägga spelet på hyllan tills man kan lira med sambon, det är trots allt ett co op spel som ska spelas i co op

Ambassadör
Xbox
Skrivet av PeTTs0n:

Och ändå väljer du att kalla den "trams", fascinerande hur motsägelsefull du lyckas vara alltså.
För övrigt kanske någon som företräder en part med ett ganska betydande finger med i smeten inte bör uttala sig om tredjeparts recensioner av deras produkter? Det blir liksom inte så trovärdigt.

Finns väl inget motsägelsefullt i det?

Jag ger gott om skit till Xbox-spel och annat när det förtjänas. Inklusive detta spel i en tidigare artikel här på sajten, citat mig själv:

"Mitt intryck efter att ha spelat några timmar är väl att där finns en frän setting med en bra idé, men genomförandet är ganska dåligt. Det känns gammalt, har usel AI, budget-cutscenes, dålig stealth, dassiga kontroller och en hel del buggar. Det är dock ganska roligt att driva storyn framåt, och har en hel del fräna miljöer. 5-6/10 är nog rimligt."


signatur

Jump in.

Medlem

Detta kunde man ju förutspå redan när spelet utannonserades. Såg horribelt ut hela vägen.

Medlem

Har tyckt att varje spel Arkane släppt (iaf från och med Dishonored) har varit helt suveränt. Och Prey är str8 up one of the best games of all time.

Jag kommer iaf prova det här...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är väl min subjektiva åsikt? Nu tror jag ju inte att spelet förtjänar några höga betyg, men absolut skräp är det inte och med tanke på hur sällan ettor delas ut så får man ju anta att recensenten betraktar det som bland det värsta som släppts.

Är väl kanske också en nackdel med en så få-gradig betygsskala som 1-5 ändå är, vilket lämnar väldigt lite utrymme för nyanser i betygsättningen.

Jag är ledsen men att kalla en recension eller en annan persons åsikt för trams är inte okej. I synnerhet inte i rollen som "ambassadör" här.

Självklart har du rätt till dina egna åsikter etc men det du kommenterade tidigare var barnsligt och fick mig att ifrågasätta om du förstår innebörden av vad "subjektiv" betyder. Hade varit mycket mer kärnfullt att svara med egna erfarenheter och upplevelser från Redfall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Pettor:

Nämner igen att det inte är samma utvecklare som Dishonored men däremot Prey. Försöker kanske rädda storheten hos Arkane men det finns Arkane Lyon o Arkane Austin som båda går under Arkane Studios. Så det finns kanske hopp att det görs bra spel från Arkane i framtiden och att det kanske är Austin som drabbas av kritiken mer än Lyon.

Nu reserverar jag mig för att ha fel, men har inte Lyon och Austin i mångt och mycket haft delat ledarskap där nyckelfigurerna har hoppat fram och tillbaka mellan de båda studiorna?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Finns väl inget motsägelsefullt i det?

Jag ger gott om skit till Xbox-spel och annat när det förtjänas. Inklusive detta spel i en tidigare artikel här på sajten, citat mig själv:

"Mitt intryck efter att ha spelat några timmar är väl att där finns en frän setting med en bra idé, men genomförandet är ganska dåligt. Det känns gammalt, har usel AI, budget-cutscenes, dålig stealth, dassiga kontroller och en hel del buggar. Det är dock ganska roligt att driva storyn framåt, och har en hel del fräna miljöer. 5-6/10 är nog rimligt."

Klart det är motsägelsefullt att döma ut en subjektiv recension som "trams" när man i nästa mening säger sig förstå att den är subjektiv?

5-6/10 skulle jag inte vilja påstå är särskilt kritiskt när Metacritic-snittet ligger på 59, det skulle jag vilja säga är ganska genomsnittligt. Men vi har tagit den här diskussionen förut gällande hur du uttrycker dig i rollen som "Xbox-ambassadör", och jag ser inget värde i att ta den igen. Du får givetvis skriva vad du vill så länge du följer forumets regler, och jag får givetvis motsäga och kritisera dig så länge jag gör detsamma. Jag känner dock inte att det blir konstruktivt att vi gör det i varje tråd vi inte tycker lika.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Ambassadör
Xbox

[quote postid="4374060" userid="19906" name="PeTTs0n"

jag tycker inte det är absolut skräp - there, fixed it for you.
[/quote]

Det säger väl sig självt att mina kommentarer om spelets kvalitet är vad jag tycker? Hur står det själv till med förståelsen av subjektivitet? Ingen människa skriver väl ut disclaimers i varenda kommentar heller, trams.


signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

Det är väl min subjektiva åsikt? Nu tror jag ju inte att spelet förtjänar några höga betyg, men absolut skräp är det inte och med tanke på hur sällan ettor delas ut så får man ju anta att recensenten betraktar det som bland det värsta som släppts.

Är väl kanske också en nackdel med en så få-gradig betygsskala som 1-5 ändå är, vilket lämnar väldigt lite utrymme för nyanser i betygsättningen.

Få ettor beror främst på att vi väljer bort uppenbart skräp och att större spel överlag håller lite högre nivå. Sen är betygsättning, som alla vet, subjektivt. Och som du säger är 1-5-skalan trubbig jämfört med bredare skalor (på gott och ont).


signatur
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Finns väl inget motsägelsefullt i det?

Jag ger gott om skit till Xbox-spel och annat när det förtjänas. Inklusive detta spel i en tidigare artikel här på sajten, citat mig själv:

"Mitt intryck efter att ha spelat några timmar är väl att där finns en frän setting med en bra idé, men genomförandet är ganska dåligt. Det känns gammalt, har usel AI, budget-cutscenes, dålig stealth, dassiga kontroller och en hel del buggar. Det är dock ganska roligt att driva storyn framåt, och har en hel del fräna miljöer. 5-6/10 är nog rimligt."

Jo men det handlar ju mer om hur du uttrycker dig när du skriver din subjektiva uppfattning, istället för att skriva att något ÄR värt mer än 1/5 eller att något ÄR trams så är det ju så enkelt att bara skriva ”jag tycker” eller ”imo”. Detta är ingen attack eller nåt utan bara ett gott råd.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

[quote postid="4374060" userid="19906" name="PeTTs0n"

jag tycker inte det är absolut skräp - there, fixed it for you.
[/quote]

Det säger väl sig självt att mina kommentarer om spelets kvalitet är vad jag tycker? Hur står det själv till med förståelsen av subjektivitet? Ingen människa skriver väl ut disclaimers i varenda kommentar heller, trams.

Jag tycker du har ett större ansvar i att uttrycka dig mer tydligt som "Xbox-ambassadör", men som sagt, vi släpper det. Innan uttrycket "trams" devalveras helt och hållet.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av PeTTs0n:

Jag tycker du har ett större ansvar i att uttrycka dig mer tydligt som "Xbox-ambassadör", men som sagt, vi släpper det. Innan uttrycket "trams" devalveras helt och hållet.

Det spelar tyvärr ingen roll hur jag uttrycker mig, det huggs precis lika mycket oavsett.

Man tröttnar ju. Men absolut jag ska försöka tänka mer på ordval och hoppas på annorlunda respons.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nu har jag ju bara kört några timmar än så länge. Men någon 1/5 är det ju inte, haha vilket trams.

Enligt Metacritic har Redfall plats 384 av alla Xbox Series-spel som släppts, samma poäng som Battlefield 2042.
Visst att 1/5 är hårt, kanske spelet skulle förtjänat 2/5, det vet jag inte då jag själv inte spelat det.

Medlem

oj då, en etta. det var länge sen?
var ändå inte taggat på detta, så en sak mindre att tänka och slösa pengar på.

Medlem

Man måste dock ge MicroSoft pyttelite beröm för att de inte mörkade denna lansering likt många andra företag, utan de skickade ut sina recensions-koder i tid 1 vecka före trots att spelet luktade gammal bajsmacka.

Trist när mina hjältar: Kungarna på Arkane släpper en sådan produkt. Tänk om vi hade fått DisHonored 3 istället för detta. 1an o 2an är guldkorn i branschen. Jag kommer nog ge RedFall en chans när det ligger i rea backen om några år. 70 Euro för detta är sinnessjukt..
_________
EDiT ::::::

Hahaha, nu fick jag totalt hjärnsläpp alltså. Jag jobbade hela helgen och var ledig igår och idag så det har känts som 1 vecka tillbaka ni fick koden. Dagarna har flutit ihop för mig..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det spelar tyvärr ingen roll hur jag uttrycker mig, det huggs precis lika mycket oavsett.

Man tröttnar ju. Men absolut jag ska försöka tänka mer på ordval och hoppas på annorlunda respons.

Jag hade inte skrivit en kommentar om du uttryckt dig annorlunda, jättebra att du svarar så här tycker jag! Angående spelet så har jag förstått genom vissa recensioner att de tyckt att det vart ganska ok första timmarna men iochmed att spelet är långt så har de tröttnat fullkomligt efter ytterligare ett antal timmar och känt att det inte håller och gett ett väldigt lågt betyg. Själv älskar jag 2 Arkanes tidigare och tycker det är trist att detta inte håller.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det spelar tyvärr ingen roll hur jag uttrycker mig, det huggs precis lika mycket oavsett.

Man tröttnar ju. Men absolut jag ska försöka tänka mer på ordval och hoppas på annorlunda respons.

Jag tänker inte säga att jag inte förstår det å andra sidan heller, att du inte skulle vara en människa som alla oss andra användare. (Förutsatt att vi inte har någon som satt i system att låta ChatGPT eller någon annan AI skriva av sig. ^^)
Det var inte tänkt som något personligt i sig, jag vet att du är mer än bara den titel du bär på forumet.
Vinkeln och partiskheten är dock svår (åtminstone för mig) att bortse ifrån, inte minst när det kommer till frågor och titlar som faktiskt bär en konkret anknytning till varumärket. Men nåväl, inget mer personligt gnabb menat nu, på riktigt.

För till syvende och sist känns det ju faktiskt helt okej att tycka olika gällande grejer som är subjektiva.
Och jag menade vad jag sa gällande recensioner - det finns ju möjlighet för alla att skriva egna användarrecensioner här på FZ! Så kan man få lite fler perspektiv dessutom, det skadar inte.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skriv svar