Redfall
Tror inte FZ har sagt så, däremot kanske du läst om det på FZ.
Say what?
Det där är det andra påståendet att vi satt betyg på helt skeva grunder. Vore bra om ni samtidigt berättar vilken recension det är.
Call of the Sea. Jag ser nu att det är en medlemsrecension, men den låg på framsidan när jag klickade på den så jag antog att det var en "vanlig" recension.
Svårt å tro att det är samma utvecklare som till bland annat dishonored och prey. Måste vara ledningen det är fel på som är helt "off" gentemot vad spelarna vill ha. Fullkomligt slöseri med talang, tid, pengar och energi... ännu en gång. Är detta arkanes "fallout 76"-moment här? Är det deja vu?
FO76 blev bra efter release dock. Riktigt bra!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Call of the Sea. Jag ser nu att det är en medlemsrecension, men den låg på framsidan när jag klickade på den så jag antog att det var en "vanlig" recension.
Dåså, en rätt väsentlig skillnad ändå. Har läst nu: det står inte ett ord om att betyget sänkts på grund av hudfärg, det är din tolkning. Författaren säger att den stör sig på exotismen och resonerar kring det, men understryker att det står alla fritt att inte hålla med och slutorden är väldigt positiva. Här är texten.
Edit: slarvläst, fel av mig om ”nämns inte”.
det står inte ett ord om att betyget sänkts på grund av hudfärg
Det står ju dock minus för "obekväm exotism", och skribenten skriver just i texten att hen med exotism menar att det är vita arkeologer. Så där har du lite fel.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Dåså, en rätt väsentlig skillnad ändå. Har läst nu: det står inte ett ord om att betyget sänkts på grund av hudfärg, det är din tolkning. Författaren säger att den stör sig på exotismen och resonerar kring det, men understryker att det står alla fritt att inte hålla med och slutorden är väldigt positiva. Här är texten.
Det står ju uttryckligen att det är pga vita amerikanska arkeologer?
Det står ju dock minus för "obekväm exotism", och skribenten skriver just i texten att hen med exotism menar att det är vita arkeologer. Så där har du lite fel.
Står det verkligen uttryckligen? Jag ser det då inte. Men ok, jag har nog fel - det får rätt mycket kritik så my bad.
Det är inte så mycket att tolka, spelet fick ett minus pga exotismen, som i texten förklarades med att huvudrollen borde vara polynesier och inte vit. Det finns inget utrymme för annan tolkning här. Och att skriva att alla inte behöver hålla med är ingen friskrivning från kritik.
Och om inte ni på FZ kan stå för en medlemsrecension så tycker jag inte att ni ska lägga den på förstasidan.
Sista minuten på lunchen nu så har tyvärr inte tid att googla upp den.
Men det var en person som läckte Hi-Fi Rush innan det släpptes som även påstått att Redfall skulle vara i bedrövligt skick och Starfield skulle vara ännu värre men att MS ville trycka ut dom ändå.
Men såklart ta det med en fet nypa salt.
Hört om den också, sen om den stämmer vet man inte men har haft rätt hittills.
Starfield vart ju försenat ytterligare några månader så kanske blir i bättre skick.
Ja nu när du nämner Hi-fi Rush så känner jag igen det. Jag har nog läst samma artikel i början av året tror jag det var.
Ja det stämmer ju än så länge, även att Starfield sköts fram så pass mycket istället för att släppas i början av året indikerar ju att det också var i dåligt skick just då.
Länkade den i andra tråden.
https://www.dexerto.com/gaming/xbox-leaker-warns-starfield-an...
Det är inte så mycket att tolka, spelet fick ett minus pga exotismen, som i texten förklarades med att huvudrollen borde vara polynesier och inte vit. Det finns inget utrymme för annan tolkning här. Och att skriva att alla inte behöver hålla med är ingen friskrivning från kritik.
Och om inte ni på FZ kan stå för en medlemsrecension så tycker jag inte att ni ska lägga den på förstasidan.
Nä, jag hade fel som sagt.
”Stå för” behöver vi verkligen inte göra - det är ju medlemmar som tycker, inte FZ.
Du ser ingen relevans när vi snackar brist på kvalitativa spel från Microsoft?
Ah, du menar så. Själv tycker jag att de har bra studios redan... på pappret i alla fall.
Tänkte säga detsamma! Minns inte ens när senaste 1:an var?
Tråkigt att se, jag säger som alltid: har speltillverkarna noll självinsikt? Folk som suttit och utvecklat detta kan ju omöjligen varit nöjda?
Absolut ingen kul känsla att släppa ett spel i sådant skick men när utgivaren säger att det inte blir mer pengar är det vad som händer.
Många saker kan leda till sånt här, vanligen kan den största skulden hittas högre upp i rang.
Sen sätter utgivaren ett högt pris eftersom dom vet att produkten kommer sälja dåligt så fort ryktet börjar sprida.
Jag tror du hänger dig fast vid att hudfärgen är problemet, men det står ju att det handlar om det exotiska behandladet i spelet som ger minuspoängen.
...på en användarreview, de får skriva att antal polygoner inte var till deras standard och ge 2 minus om de så vill.
Jag tror du hänger dig fast vid att hudfärgen är problemet, men det står ju att det handlar om det exotiska behandladet i spelet som ger minuspoängen.
...på en användarreview, de får skriva att antal polygoner inte var till deras standard och ge 2 minus om de så vill.
Jag lägger ingen vikt i recensionen, utan svarade på ett annat inlägg.
Vart lägger jag en värdering på innehållet?
Känns som du letar efter diskussion?
Jag lämnar denna här.
Jag lägger ingen vikt i recensionen, utan svarade på ett annat inlägg.
Vart lägger jag en värdering på innehållet?
båda vi två!
Men sant, orginalinlägget var från en annan person, sorry!
Man kan inte jämföra totalt olika genrer. Redfall får 1 för att recensenten tycker illa om AI, vapenutveckling, prestanda med mera, medan ET var skit av helt andra anledningar.
Jag tycker att en bra tumregel är att tänka "hur bra är spelet på att vara sig själv?".
Hur bra är spelet på att vara det som det vill vara.
På att leverera en upplevelse.
Så är med på det som Tomas säger, att det inte är vettigt att jämföra direkta teknikaliteter, eller så.
Om spelet är dåligt på att vara det som det försöker att vara såpass resultatet blir en dålig upplevelse - så förtjänar det antagligen en etta, oavsett.
subterranean homesick alien
What's wrong with that?
Om det förefaller dig som något negativt så är du på helt fel ställe, just nu
What's wrong with that?
Om det förefaller dig som något negativt så är du på helt fel ställe, just nu
Varför skriver du på engelska?
Vart påstod jag att det var negativt och varför utelämnade du resten av mitt inlägg som ger kontext?
Varför skriver du på engelska?
Jag gillar språket, mind your own business.
Jag utelämnande det mest för att min replik blev mer dräpande utan kontext. Mia culpa (Latin nu helt plötsligt, I'm crazy like that [jävla gubbgnäll för övrigt.. Anledningen att folk använder engelska uttryck osv i vissa fall även fast dom är svensk är i 99 fall av 100 är för att det uttrycket är bättre på att förmedla det man försöker kommunicera än någon term man kommer på, på svenska. Det är helt rimligt, då, att beté sig på det sättet]).
Jag gillar språket, mind your own business.
Jag utelämnande det mest för att min replik blev mer dräpande utan kontext. Mia culpa (Latin nu helt plötsligt, I'm crazy like that).
Ska gå och plåstra om mig nu, dräpare som du är!
Ska gå och plåstra om mig nu, dräpare som du är!
Dam str8. Takin' no prisoners! (oj, det där gillade du inte ).
Nu har jag efter all uppståndelse blivit nyfiken på spelet och kört några timmar och jag har svårt att se detta spel bli hjälpt av en 60 fps Patch.
Riktigt långtråkigt att spela
- trista vapen
- öde stad
- flygande, teleporterande vampyrer
- kass grafik
- otydlig story
- obefintlig presentation
+ att det ingick i gamepass men personer som köpt detta bör kräva sina pengar tillbaka.
Lite synd att man istället för detta spår hade kunnat gjort ett slags vampyrspel i Dead Rising anda istället.
Dam str8. Takin' no prisoners! (oj, det där gillade du inte ).
Nej sant, du har förstört hela min kväll!!
Nu har jag efter all uppståndelse blivit nyfiken långspelet och kört några timmar och jag har svårt att se detta spel bli hjälpt av en 60 fps Patch.
Riktigt långtråkigt att spela
- trista vapen
- öde stad
- flygande, teleporterande vampyrer
- kass grafik
- otydlig story
- obefintlig presentation
+ att det ingick i gamepass men personer som köpt detta bör kräva sina pengar tillbaka.
Lite synd att man istället för detta spåret hade kunnat gjort ett slags vampyrspel i Dead Rising anda istället.
Jag gjorde samma sak ikväll, och kom lite ledsamt fram till samma slutsats. Spelets beståndsdelar är så svaga att 60 fps gör varken från eller till för att det ska bli ett bra spel. Hade det kostat 199 kr och varit ett AA-spel, då hade det möjligtvis funnits en småskalig charm på något sätt. Nu är det dock Arkane som ligger bakom det och det är ett av Microsofts tre stora spel i år som skulle ge Xbox/Game Pass någon slags upprättelse. Då har jag tyvärr svårt att se att de kan patcha upp det här eländet för att leva upp till de förväntningarna. Fixa 60 fps-patchen som utlovat, men sen bör Arkane och Microsoft bara lägga det här spelet bakom sig och gå på nästa projekt.
Jag tycker att en bra tumregel är att tänka "hur bra är spelet på att vara sig själv?".
Hur bra är spelet på att vara det som det vill vara.
På att leverera en upplevelse.
Så är med på det som Tomas säger, att det inte är vettigt att jämföra direkta teknikaliteter, eller så.
Om spelet är dåligt på att vara det som det försöker att vara såpass resultatet blir en dålig upplevelse - så förtjänar det antagligen en etta, oavsett.
Bra utgångspunkt, tycker jag. Viktigt att få en bild av helheten, inte bara enskilda delar. Extra viktigt när man recenserar, att se på hela spelet och lägga mest vikt på de väsentliga delarna. Jag testade ju EA:s golfspel nyligen och var inne på att ge betyget 1 eftersom det var så tekniskt trasigt. Men insåg att det fanns andra aspekter som vara bra, och de hann patcha det värsta (krascher), så det landade ändå i en 2:a. När jag testat nån vecka senare funkar det mycket bättre och hade kunnat bli 3. Säger väl nåt om hur noga den sista putsningen är, och hur stökig betygsättning kan vara.
Tänkte prova det ikväll och efter denna fina recension har jag otroligt låga förväntningar så kmanske inte blir besviken
Silver linings
Ah, du menar så. Själv tycker jag att de har bra studios redan... på pappret i alla fall.
Absolut, men det kommer inget bra från dem tyvärr.
Kunskapsförmedlare.
Microshit har fått en helt ny innebörd då jag inte kan starta spelet på PC...
Jag funderar starkt på att lägga ner mitt spelintresse. Det får räcka nu.
Du får byta Till Sony då de levererar 5or i spel betyg. Microsoft har varit på dekis i 10år.
Du får byta Till Sony då de levererar 5or i spel betyg. Microsoft har varit på dekis i 10år.
Jag ska göra det så fort jag får lön.