Medlem
Skrivet av lampis:

Absolut, men det kommer inget bra från dem tyvärr.

Det kommer nog ska du se. Starfield verkar locka många, även om jag själv är rätt osugen. Personligen ser jag fram emot Machine Games Indiana Jones-spel.

Medlem

Sex timmar in och jag är fortfarande inte övertygad att spelet förtjänar mer än en etta i betyg.

Den öppna världen har ingen som helst betydelse utan är snarare en belastning. Spelet hade mått bättre av att ha klassiska nivåer med eventuella utsiktspunkter över stan istället. Den öppna världen är enbart transportsträckor utan något direkt innehåll. Har inte stött på ett enda slumpmässigt event när jag går från plats A till B utan det är ren utfyllnad.

Jag kan inte begripa att jag behöver stå och vänta på att audio logs ska spelas färdigt innan jag kan fortsätta. Ha samma system som Bioshock där det inte alls förtar från den övriga stämningen att jag kan forsatta framåt medan audio loggen spelas upp.

Spelet lider av samma kontrollproblem som Deathloop gör (och som fortfarande inte är fixade) som gör spelet till en pina att spela. Inget vapenhjul, ett sikte som helt enkelt inte fungerar.

Spelet är gjort för multiplayer coop men ingen matchmaking, det är så ruttet. ”Story” progress spelar ingen roll utan att ha möjligheten att spela ihop med randoms hade kanske gett någon form av glädje men att nu tvinga mig att ha schemalagd tid med de jag känner, nej tack. Det fungerar för Borderlands, Back 4 blood, Dying light, Dead Island mfl så vad gör Redfall unikt? Antingen är det en övertro från utvecklarna på vad det är för spel de har skapat eller ren okunskap.

Det tekniska med framerate och texturer är inte Redfalls stora problem utan hela spelet är feldesignat och det kan inga patchar fixa till. Jag kommer sannolikt inte spela färdigt då det finns bättre spel att lägga tiden på.

Medlem
Skrivet av Popski:

Det kommer nog ska du se. Starfield verkar locka många, även om jag själv är rätt osugen. Personligen ser jag fram emot Machine Games Indiana Jones-spel.

Låt oss hoppas att du har rätt.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Popski:

Det kommer nog ska du se. Starfield verkar locka många, även om jag själv är rätt osugen. Personligen ser jag fram emot Machine Games Indiana Jones-spel.

Ja jo, är ju själv något av en bethesda-fanboy sedan Skyrim. Men skulle aldrig överväga köpa en konsol för 6000 för ett spel som dessutom kommer samtidigt till PC. Gillar förvisso inte Windows, Steam eller PC, men undantag gör man ju förstås.
Machine Games är jag kluven till. I grunden gillade jag Wolfenstein 2016, men det var trots allt aldrig någon verklig höjdare, ett underhållande actionspel men inte särskilt minnesvärt.

Medlem

Man kan ju undra om de tagit motorn från gamla Left 4 Dead? För det är exakt hur spelet ser ut, lägg bara till lite mer yta och vampyrer. Det är "dated" och ger en väldigt billig känsla direkt från början. Sen är AI:n direkt obefintlig.

Att kalla Redfall för ett AAA-spel måste ju vara ett skämt. Känns mer som att det utvecklats av nån som borde ha gått till AA istället.

Medlem
Skrivet av lampis:

Låt oss hoppas att du har rätt.

Har jag fel så får man hoppas på att de även har ett nytt Wolfenstein på gång. I övrigt så är jag inte särskilt intresserad av Microsofts spel, men det är ju min personliga smak. Det finns uppenbarligen de som gillar spel som Halo och The Elder Scrolls. Sen har vi det imponerande Flight Simulator (som jag i ärlighetens namn mest puttrar runt i och glor på de städer jag bott i) samt Forzaspelen som alltid verkar hyllas. Microsoft har bra studios, även om deras spel inte är något för mig.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja jo, är ju själv något av en bethesda-fanboy sedan Skyrim. Men skulle aldrig överväga köpa en konsol för 6000 för ett spel som dessutom kommer samtidigt till PC. Gillar förvisso inte Windows, Steam eller PC, men undantag gör man ju förstås.
Machine Games är jag kluven till. I grunden gillade jag Wolfenstein 2016, men det var trots allt aldrig någon verklig höjdare, ett underhållande actionspel men inte särskilt minnesvärt.

Jag har en Xbox Series S. Är dock väldigt tveksam till Starfield och kommande TES. Jag har tröttnat på riktigt långa spel och orkar nog bara med dem om de håller lika hög klass som The Witcher och Red Dead Redemption.

Är lite kluven själv till MachineGames. Första Wolfenstein de gjorde gillade jag mycket men uppföljarna har blivit något sämre för varje del (Youngblood var inte alls bra). Jag hoppas dock att det vänder nu när de får sätta tänderna i Indy.

Medlem

Det här spelet känns mer som ett co-op spel, eller det ser helt okej ut som ett co-op spel när jag ser det i co-op.
Alla spel som har stöd för co-op/online tillsammans med andra har fler buggar än rena singelspel, så det är inget konstigt första halvåret.
Dying Light 1 i co-op som senaste referens, kändes ju bara tröttsamt i längden så det här kan nog bli en trevlig upplevelse om ett tag. I slutändan handlar det mest om att döda saker och samla saker och vampyrer känns uppfriskande, lite mer magi än oändliga zombier.

Digital Foundry klagar på det grafiska, men buggiga skuggor har ju funnits i spel sedan det funnits skuggor i spel
Däremot Volumetric Fog verkar helt trasig, den bör fixas omgående.
Redfall PC - DF Tech Review - Another Unacceptably Poor Port

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Det här spelet känns mer som ett co-op spel, eller det ser helt okej ut som ett co-op spel när jag ser det i co-op.
Alla spel som har stöd för co-op/online tillsammans med andra har fler buggar än rena singelspel, så det är inget konstigt första halvåret.
Dying Light 1 i co-op som senaste referens, kändes ju bara tröttsamt i längden så det här kan nog bli en trevlig upplevelse om ett tag. I slutändan handlar det mest om att döda saker och samla saker och vampyrer känns uppfriskande, lite mer magi än oändliga zombier.

Digital Foundry klagar på det grafiska, men buggiga skuggor har ju funnits i spel sedan det funnits skuggor i spel
Däremot Volumetric Fog verkar helt trasig, den bör fixas omgående.
Redfall PC - DF Tech Review - Another Unacceptably Poor Port

Om man bortser från alla bristerna spelet har så har det såklart inga brister. Ditt inlägg luktar lite av fanboy - eller så är du bara en mästare på att relativisera. Har spelat tre timmar av spelet och det känns som en tidig alpha av ett ganska dåligt co op-spel.

Medlem
Skrivet av Popski:

Jag har en Xbox Series S. Är dock väldigt tveksam till Starfield och kommande TES. Jag har tröttnat på riktigt långa spel och orkar nog bara med dem om de håller lika hög klass som The Witcher och Red Dead Redemption.

Är lite kluven själv till MachineGames. Första Wolfenstein de gjorde gillade jag mycket men uppföljarna har blivit något sämre för varje del (Youngblood var inte alls bra). Jag hoppas dock att det vänder nu när de får sätta tänderna i Indy.

Youngblood gjordes framför allt av Arkane under överseende av Machine Games. Samma team som gjort Redfall dessutom - varför jag inte är särskilt chockad över hur uselt Redfall är...

Medlem

Det verkar som de skippade testpiloterna denna gången och istället överlät det på oss konsumenter…🤥

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Youngblood gjordes framför allt av Arkane under överseende av Machine Games. Samma team som gjort Redfall dessutom - varför jag inte är särskilt chockad över hur uselt Redfall är...

Åh fan, det visste jag inte. Det förklarar varför spelet kändes så väldigt mycket annorlunda, och sämre, än MachineGames tidigare spel i serien.

Medlem

Har faktiskt spelat 40 minuter Redfall efter senaste patchen och det löser många av de tekniska problemen som jag var väldigt kritisk till. Det löser inte alla designmissar men om jaga vampyrer verkar roligt så kan det faktiskt vara värt att ge spelet en chans nu, speciellt om ni har gamepass. Den största skillnaden är ändå kontrollerna som faktiskt fungerar någorlunda okej jämfört med tidigare.

Medlem

Det här är studion som gjorde Prey (2017). Lite lustigt också att de samarbetade med teamet som gjorde Prey från 2006.
Kanske därför det gick så snett?

Skriv svar