Fromsoftware vill få kortare mellanrum mellan sina spelsläpp
"Fromsoftware är inte direkt kända för att klämma ut spel på löpande band"
Mja, stämmer detta verkligen?
Dom är väl ändå en av dom studior som pumpar ut spel ganska snabbt i jämförelse med majoriteten av alla andra spelstudior. Där dom även lyckas göra BRA spel av hög kvalité(utan megalånga förseningar heller). Visst är det en del brister i PC-portarna ibland(fullt spelbara dock) men är inte i närheten av en del haveri till titlar som nyligen släppts.
Demon's Souls - 2009
Dark Souls - 2011
Dark Souls II - 2014
Bloodborne - 2015
Dark Souls III - 2016
Sekiro - 2019
Elden Ring - 2022
Oftast 3 år mellan releaser får man väl ändå anse vara riktigt jävla bra(med undantaget 1 spel per år en period, vilket var galet). Men visst, lyckas dom få ut spel med 2 års mellanrum skulle jag inte klaga, så länge kvalitén inte sjunker. Problemet är att mycket hänger på Miyazaki som game director. Sen har vi ju även Kazuhiro Hamatani(Sekiro) som verkar skicklig, förmodligen lärjunge till Miyazaki.
Det är även något nytt på gång som dom jobbat med sedan januari 2022 utöver Armored Core / Elden Ring, vilket vi lär få se en trailer på nästa år och release 2025 om vi följer deras 3-års period. ( https://thegamespoof.com/gaming-news/fromsoftware-next-game/ )
The more I practice, the luckier I get.
Né-e!
Fokusera på att släppa förjävla bra spel, varje gång ni släpper spel.
That is all.
Deras spel säljer som smör (för dom är bra), så klart det önskas att det fanns mer av dom.
Men det är en för-e-jävla vansklig väg att vandra, det där.
Målet bör vara att varje nytt spel ska vara bättre än det förra.
Det är ekonomiavdelningen som vill kalibrera om att det till att det kanske är lite viktigare att varje spel släpps snabbare än det förra.
Och sen sjunker kvalitén.
Och sen sjunker försäljningen.
Och sen är ingen part glad längre.
"Fromsoftware är inte direkt kända för att klämma ut spel på löpande band"
Mja, stämmer detta verkligen?
Håller med.
För att vara en studio som släpper spel så efterlängtade och hypeade som From Software gör så är dom ovanligt snabba.
Dom närmar sig ju en nivå av hype som man kan jämföra med typ Rockstar eller kanske Blizzard, Naughty Dog, CDPR, Valve osv...
För att vara på den nyvån av kvalité och hype så släpper dom spel överlag klart snabbare många andra.
"Fromsoftware är inte direkt kända för att klämma ut spel på löpande band"
Mja, stämmer detta verkligen?
Dom är väl ändå en av dom studior som pumpar ut spel ganska snabbt i jämförelse med majoriteten av alla andra spelstudior. Där dom även lyckas göra BRA spel av hög kvalité(utan megalånga förseningar heller). Visst är det en del brister i PC-portarna ibland(fullt spelbara dock) och är inte i närheten av en del titlar som nyligen släppts.
Demon's Souls - 2009
Dark Souls - 2011
Dark Souls II - 2014
Bloodborne - 2015
Dark Souls III - 2016
Sekiro - 2019
Elden Ring - 2022
Oftast 3 år mellan releaser får man väl ändå anse vara riktigt jävla bra(med undantaget 1 spel per år en period, vilket var galet). Men visst, lyckas dom få ut spel med 2 års mellanrum skulle jag inte klaga, så länge kvalitén inte sjunker. Problemet är att mycket hänger på Miyazaki som game director. Sen har vi ju även Kazuhiro Hamatani(Sekiro) som verkar skicklig, förmodligen lärjunge till Miyazaki.
Det är även något nytt på gång som dom jobbat med sedan januari 2022 utöver Armored Core / Elden Ring, vilket vi lär få se en trailer på nästa år och release 2025 om vi följer deras 3-års period. ( https://thegamespoof.com/gaming-news/fromsoftware-next-game/ )
Ja, de har ju te.x. släppt fyra spel sedan senaste Bethesda-releasen. Tycker de håller ett otroligt högt tempo i förhållande till kvaliteten på det de levererar.
Ad hoc addendum
Om fokus hade varit på "originella och intressanta idéer" så hade inte fokus varit på att dom vill släppa spel med kortare mellanrum.
Om fokus är på originella och intressanta idéer, så är fokus på originella och intressanta idéer
Är inte 1,5 år nog kort mellan Elden Ring och nya Armored Core?
Och som nämnts ovan;
Demon's Souls - 2009
Dark Souls - 2011
Dark Souls II - 2014
Bloodborne - 2015
Dark Souls III - 2016
Sekiro - 2019
Elden Ring - 2022
Ganska bra helt ärligt. Men det är väl någon som börjat inse att de kan tjäna mer pengar lol.
RIP
Kan tipsa dom om att skäppa ofärdiga spel, då går det snabbare!
Det tipset fick de redan vid första Dark souls på pc.
Låter dåligt... en snabb utvecklingstid går inte ihop med originella och intressanta idéer, inte om det skall vara större spel. Det är snarare så att en snabb utvecklingstid går ihop med generiskt och/eller kopierat material eller ett mindre spel ELLER att det görs flera spel samtidigt och de släps i cykler, men det är inte alltid så bra heller.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Aa dom släpper spel sjukt sällan, fattar inte att det redan gått 10 år sedan elden ring släpptes
Har du en tidsmaskin och lever i framtiden?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Har du en tidsmaskin och lever i framtiden?
Jag anar ironi.