WTC Sju år senare

Medlem
Skrivet av EliasN:

Jag har en bättre idé, Castor: varför inte bara avskaffa allt som är dåligt?

Hur menar du då? Som exempelvis vad?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

HIV!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Avstängd
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av EliasN:

Jag har en bättre idé, Castor: varför inte bara avskaffa allt som är dåligt?

Hur menar du då? Som exempelvis vad?

Du vill ju avskaffa religion, men varför inte bara avskaffa allt dåligt? Alla som uppför sig dåligt, alla insekter, allt skräp, alla sjukdomar, all äcklig mat, alla dåliga spel, all skoskav, och så vidare.

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av EliasN:

Jag har en bättre idé, Castor: varför inte bara avskaffa allt som är dåligt?

Hur menar du då? Som exempelvis vad?

Du vill ju avskaffa religion, men varför inte bara avskaffa allt dåligt? Alla som uppför sig dåligt, alla insekter, allt skräp, alla sjukdomar, all äcklig mat, alla dåliga spel, all skoskav, och så vidare.

Ok, du valde att hoppa på det spåret igen.
Om du verkligen läst vad jag skrivit borde du förstått att allt dåligt beror på religion - Från dåligt uppförande till skoskav.

Seriöst så kan vi tyvärr inte avskaffa saker vi inte råder över som sjukdom, dåligt väder och olyckor.
Det andra du pratar om som dålig mat, dåliga spel, skoskav osv avskaffas ju varje dag - Vi återvänder inte till ställen som säljer äcklig mat, vi köper inte dåliga spel och får vi skoskav skaffar vi andra skor - Om religion hade varit spel, äcklig mat och skoskav så hade vi ätandes fiskpinnar fortsatt spela Big Rigs blödande från våra skoskav - för så har han sagt. Gilla läget.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag tycker att svenska medier jobbar hårt för att vi skall lära oss att älska islam. Har blivit mycket mer skriverier om islam, ramadan, mångkultur (d.v.s. acceptans för islam) och annat som rör religionen.

Samtidigt får man läsa andra artiklar som denna och min kärlek till islam avmattas direkt. Antar att medierna får jobba ännu intensivare för att jag skall bli troende på riktigt.

Medlem

har inga problem med någon religion egentligen , och tillåter inte idioter att få mig att bli en hatare.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

har inga problem med någon religion egentligen , och tillåter inte idioter att få mig att bli en hatare.

"Thank you sir, can I have another"-principen?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Avstängd
Skrivet av CastorFiber:

Seriöst så kan vi tyvärr inte avskaffa saker vi inte råder över som sjukdom, dåligt väder och olyckor.

Du driver med mig. Är du allvarlig? Jag tror du skojar med mig. O.O

Citat:

Det andra du pratar om som dålig mat, dåliga spel, skoskav osv avskaffas ju varje dag - Vi återvänder inte till ställen som säljer äcklig mat, vi köper inte dåliga spel och får vi skoskav skaffar vi andra skor - Om religion hade varit spel, äcklig mat och skoskav så hade vi ätandes fiskpinnar fortsatt spela Big Rigs blödande från våra skoskav - för så har han sagt. Gilla läget.

Jag menar att vi ska avskaffa dem helt. Allt som jag tycker är dåligt ska försvinna från jordens yta. Allt som du tycker är dåligt ska försvinna från jordens yta. Allt som Torsten Svensson tycker är dåligt ska försvinna från jordens yta. Och så vidare, tills allt dåligt är borta.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

har inga problem med någon religion egentligen , och tillåter inte idioter att få mig att bli en hatare.

Jag tycker att det är helt ok att hata religion om budskapet är galet.

edit: skum formulering,

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av CastorFiber:

Seriöst så kan vi tyvärr inte avskaffa saker vi inte råder över som sjukdom, dåligt väder och olyckor.

Du driver med mig. Är du allvarlig? Jag tror du skojar med mig. O.O

Jo, jag skojar med dig. Klart gud kan bota oss om vi bara ber om det, om vi verkligen förtjänar det. Klart han sänder oss vind i seglen då vi tränger det eller förhindrar olyckan om han vill.

Alla som dör i sjukdomar förtjänar det, alla som dör i orkaner och tsunamis skulle vårdat sin relation med gud bättre, speciellt de små barnen - Olyckor är bara guds sätt att köra ctrl+alt+delete för att kunna stoppa processer han inte gillar.

Råd bot, slutet är nära.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

WTC, sju år senare...

Kort sammanfattning av mina åsikter är att jag klart och tydligt märker hur USAs regering (och andra regeringar) minskar folkets frihet genom att utnyttja orden "för er säkerhet" och samtidigt utvidgat sin egna makt och frihet (utan ansvar).

Al-Qaida har jag känt av lite nu som innan WTC (som jag i ärlighetens namn aldrig hade hört talats om tidigare)

Så det är inte svårt för min del att räkna ut vilka som tjänat mest på det hela, både vad gäller makt och framförallt ekonomiskt.

*edit*

menar inte att Al-Qaida är obefintligt eller inte har existerat, vet ju nu i efterhand att dom existerat sedan 1988 m.m., men dom har inte påverkat min värld eller liv något nämnvärt gentemot de lagändringar och handlingar USAs regering och andra länders regering (däribland svenska) genomfört och tekniker dom använder sig utav.
Bara vetskapen om att USAs regering bokstavligen talat kan åka jorden runt med sina plan och plocka upp människor, skyldiga som oskyldiga, bevisat skyldiga eller inte, utan rättegång, utan misstanke, för att sedan fängsla dessa i XX antal år på en bas ingen har någon information om är ordentligt skrämmande. Och värst av allt är väl att resten av världen tillåter dom göra det.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Avstängd
Skrivet av CastorFiber:

Jo, jag skojar med dig. Klart gud kan bota oss om vi bara ber om det, om vi verkligen förtjänar det. Klart han sänder oss vind i seglen då vi tränger det eller förhindrar olyckan om han vill.

Alla som dör i sjukdomar förtjänar det, alla som dör i orkaner och tsunamis skulle vårdat sin relation med gud bättre, speciellt de små barnen - Olyckor är bara guds sätt att köra ctrl+alt+delete för att kunna stoppa processer han inte gillar.

Råd bot, slutet är nära.

Hm. Visste inte att du tyckte det. Jag håller då inte med dig.

Medlem
Skrivet av Werzion:

Och värst av allt är väl att resten av världen tillåter dom göra det.

Det är väl snarare så att majoriteten av världens befolkning är så urbota korkade och kan inte tänka själva som gör att det "tillåts".

Tack och lov för natural selection.

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av Werzion:

Och värst av allt är väl att resten av världen tillåter dom göra det.

Det är väl snarare så att majoriteten av världens befolkning är så urbota korkade och kan inte tänka själva som gör att det "tillåts".

Tack och lov för natural selection.

Ja, alla som har en viss åsikt måste givetvis placeras i facket "idioter".


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av Werzion:

Och värst av allt är väl att resten av världen tillåter dom göra det.

Det är väl snarare så att majoriteten av världens befolkning är så urbota korkade och kan inte tänka själva som gör att det "tillåts".

Tack och lov för natural selection.

Kan också känna så ibland, men jag kan rekommendera att se sig själv ur ett annat perspektiv då och då. Det kan lika gärna vara så att idioten är en själv.

Och jag håller med om vad du skrev Werzion. Synd bara att de något demokratiska länderna är för fega för att stå emot USAs terrorism mot terrorismen.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av erge:
Skrivet av Werzion:

Och värst av allt är väl att resten av världen tillåter dom göra det.

Det är väl snarare så att majoriteten av världens befolkning är så urbota korkade och kan inte tänka själva som gör att det "tillåts".

Tack och lov för natural selection.

Kan också känna så ibland, men jag kan rekommendera att se sig själv ur ett annat perspektiv då och då. Det kan lika gärna vara så att idioten är en själv.

Och jag håller med om vad du skrev Werzion. Synd bara att de något demokratiska länderna är för fega för att stå emot USAs terrorism mot terrorismen.

Vad menar du med att "stå emot USAs terrorism"?

Medlem

Terrorism = Att nå ett politiskt syfte genom att sätta skräck i befolkningen.

Det låter som en klockren formulering för vad USA gör. Terrorism är inte bara muslimer som spränger sig själva.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Terrorism = Att nå ett politiskt syfte genom att sätta skräck i befolkningen.

Det låter som en klockren formulering för vad USA gör. Terrorism är inte bara muslimer som spränger sig själva.

I Irak är det snarare muslimer vs muslimer som dödar och sätter skräck i befolkningen.

I Afganistan är det USA vs Talibaner,men det kallar inte jag i vilket fall för befolkning...snarare en tidigare okupations makt som nu åker på däng.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Terrorism = Att nå ett politiskt syfte genom att sätta skräck i befolkningen.

Det låter som en klockren formulering för vad USA gör. Terrorism är inte bara muslimer som spränger sig själva.

Jo, jag är ju så mycket mer rädd för demokratin USA än muslimska terrorister.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

USA utför terrorism på sin egen befolkning, och till viss del omvärlden.

Mr. G, du bör definitivt vara rädd för friheten du ger upp och de allt störe övertrampen på de mänskliga rättigheterna som USA utför i sin terror-kampanj.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Mest irriterande är väl att USA har fått ett sådant självförtroende att rota i andras affärer och bomba ut land. Som sagt man kan inte skydda sig mot terrorister genom att bomba ett land , man kan vida säkerhetsåtgärder och inget mer.

Världen har förändrats en del , nu är alla liv rädda för terroristers.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Mest irriterande är väl att USA har fått ett sådant självförtroende att rota i andras affärer och bomba ut land. Som sagt man kan inte skydda sig mot terrorister genom att bomba ett land , man kan vida säkerhetsåtgärder och inget mer.

Världen har förändrats en del , nu är alla liv rädda för terroristers.

Jobbigt att världens mäktigaste land vill skydda sina medborgare,precis som inte andra hade gjort samma sak i en liknande situation om dom hade samma resurser.Det som "jag" tror att USA gör,är att försöka hitta roten till ondskan och redan där förgöra den.Kalla mig gärna elak USA älskare,tar faktiskt inte illa upp av det.tycker att det är bra att någon gör något åt dessa svin till terrorister.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

USA utför terrorism på sin egen befolkning, och till viss del omvärlden.

Mr. G, du bör definitivt vara rädd för friheten du ger upp och de allt störe övertrampen på de mänskliga rättigheterna som USA utför i sin terror-kampanj.

Du får gärna berätta gärna vad jag har gett till USA. För jag vet inte riktigt vad jag har gett upp?
USA utför dessutom inte terrorism mot sig egen befolkning, det finns saker man kan kritisera i USA (t.ex. bristande rättsäkerhet, dödstaff i vissa delstater etc.), men det är en demokrati med hög levnadsstandard.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Fördelen med diktaturer så som tidigare Irak och (nuvarande) Nordkorea m.m. är att där finns det individer att fokusera sitt hat/ilska/missnöje mot (nackdelen är väl att man lätt avrättas för att ha annorlunda åsikter...)

Vad USA har (även om jag inte hatar hela nationen eller dess befolkning) är att dom har en "hidden hand". en dold hand som styr dess regering och därmed hela landet (och i det stora perspektivet mer eller mindre hela världen p.g.a deras inflytande och kontroll), och eftersom den ändrar (grund)lagar m.m. i små små steg så är det ingen som direkt märker något (klagomål m.m. är små iallafall, ungefär som FRA-lagen här i Sverige, även om den tillslut fick stort mediapådrag), befolkningens frihet minskar mer och mer, men i så små steg att ingen märker vart dom är påväg. Och eftersom "diktatorn" som styr inte syns eller "finns", så finns det ingen/inget att rikta sin ilska/hat/förakt mot.

(Ett exempel är att kolla på Afrika, många av länderna där har exakt samma styre om man kollar tillräckligt högt upp i kedjan, men tidigare fanns det mellanhänder, a.k.a "ledare/diktatorer", och dessa fick ta skiten för allt och blev fokus för folkets hat. Numera finns dessa ledare in längre, men länderna/befolkning styrs fortfarande av samma människor, och helt plötsligt tycker hela världen att allt är "guld och gröna skogar" - finns ju ingen elak diktator...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Du får gärna berätta gärna vad jag har gett till USA. För jag vet inte riktigt vad jag har gett upp?
USA utför dessutom inte terrorism mot sig egen befolkning, det finns saker man kan kritisera i USA (t.ex. bristande rättsäkerhet, dödstaff i vissa delstater etc.), men det är en demokrati med hög levnadsstandard.

Kors i taket. Jag är överrens med Mr.G.

Elias - du måste skönja ironin i mitt tidigare inlägg.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Avstängd
Skrivet av CastorFiber:

Elias - du måste skönja ironin i mitt tidigare inlägg.

Hehe, jo. Jag gjorde ju det. Jag var ca 103 % ironisk i mina inlägg.

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Däremot blir religion ett problem när den blir fanatisk, som den blivit i Mellanöster i viss fall.

Du nämner dock inte alla dom fanatiska kristna i USA.

Medlem
Skrivet av spikes:
Skrivet av Mr. G:

Däremot blir religion ett problem när den blir fanatisk, som den blivit i Mellanöster i viss fall.

Du nämner dock inte alla dom fanatiska kristna i USA.

För mig är det ungefär 60% av alla amerikaner. Jag tror många jockeys flyger under radarn men jesus är där och håller dem i handen... Säkerligen är religionsprägeln på USA's konflikter till stor del resultatet av att de tror sig ha jesus på sin sida.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

^


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

väst sahara har inte en chans i helvette efter attacken mot WTC.

och till folk som rabblar om religion och utveckling. jag tipsar om mr. Elias teorier om civilisering och informalisering (i västvärlden).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar