Bästa Xbox-generationen?

Medlem
Bästa Xbox-generationen?

Vore bara kul/intressant att veta vad folket tycker har varit (eller är?) den bästa generationen med Xbox nu när märket ändå varit med i mer än 20 år... Motivera gärna!


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

360 utan tvekan. Hade fantastiskt mycket kul med den konsolen. Onlinebiten var magisk för sin tid.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Man borde väl vara nostalgisk men det finns inget som får mig att välja en konsol utan ssd.. Series X är första konsolen jag haft då jag egentligen inte har några klagomål. Sen älskar jag game pass.

Medlem

xbox och xbox 360, sen blev det down hill


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör

Xbox 360, för den grymt bra handkontrolle och många riktigt fina spel.

Sett bara till konsolen och gamepaden så gillar jag Xbox Series skarpt. Men spelmässigt är den "inte riktigt" där än.


signatur
Medlem

360 men tror denna generation också kommer vara bra

Medlem

360 många bra spel till den konsolen

Medlem

360 vinner för min del, utan tvekan.

JRPGs är den främsta anledningen till att jag köpt konsoler överhuvudtaget (vilket nu för tiden är ganska så onödigt då japanerna äntligen fått upp ögonen för Steam), och under dom första 360-åren så satsade Microsoft ganska så stort på genren och flera exklusiva JRPGs släpptes till 360, inklusive det suveräna Lost Odyssey.

Redaktör
Ponny

360:n i mitt hjärta. ❤️ Hoppas ändå den här generationen kan ta sig och bli näst bäst.


signatur

En Bamseponny av folket

It's not a lake, it's an ocean

Xbox One-generationen var den första då jag verkligen kunde köpa alla spel jag ville ha. Den första Xbox-generationen var helt fantastisk, den gav verkligen en en nextgen-känsla. Men sett till utbud av spel vinner 360-generationen, särskilt åren 2005-2010.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Ambassadör
Xbox

Series X|S .

Xbox 360-eran i all ära, men nuvarande generation är grym och kommer när allt ska summeras förmodligen vara bättre.


signatur

Jump in.

Medlem

360 tveklöst, inget snack. Förra generationen var helt kass för mig iallafall, denna är kantad av diverse problem och få spel som släpps, de som släpps lockar inte mig särskilt förutom Forza H 5 som jag körde en hel del när det begav sig. Hoppas på mer positiva besked den 11e juni.

Medlem

Xbox 360 utan tvekan! Minns när jag skolkade från skolan och satt och köttade COD 4 Modern Warfare betan. Good times!

Även fast jag sedan gick över till Playstation 4 och nu 5 så måste jag säga att den roligaste tiden med en konsol var 360 tiden. Den generationen var den bästa.

Medlem

360. Många bra spel och en kontroll som var överlägsen konkurrenterna.

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Xbox 360 utan tvekan! Minns när jag skolkade från skolan och satt och köttade COD 4 Modern Warfare betan. Good times!

Även fast jag sedan gick över till Playstation 4 och nu 5 så måste jag säga att den roligaste tiden med en konsol var 360 tiden. Den generationen var den bästa.

Håller helt med, min bästa konsolltid var utan tvekan med 360. Jäklar va kul vi hade i CoD och Bad Company.

Men snacka om att tappa bollen med förra generationen. Körde PS4 och PC förra generationen och nu är det PS5 och PC där PC är main. Har även switch vilket mest dottern kör med.

Jag ser, tyvärr, ingen som helst anledning att köra X/S om man har en PC. Är jag sugen på någon av deras titlar, vilket också tyvärr är extremt sällsynt så kostar det bara en månad GP att spela av sig.

Medlem

Xbox Tre Hundra Sextio!!!

Medlem

Eftersom jag ser på det med nya ögon, då jag aldrig tidigare ägt en xbox och konsolmässigt är Xbox series X den starkaste, du kan ju spela de tidigare spelen på den så säger jag Xbox series X.
Jag påstår inte att det är den konsol som är mest populär eller har bäst nutida spel för generationen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

ELF
Medlem

Första så klart. Snygg, The Duke, annorlunda menyer.
Var dessutom den enda jag ägde.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Helt klart 360. Så många bra spel och röda ringar!


signatur

I drank what?

Medlem

Xbox 360 var ju standarden den konsolgenerationen, Känns inte som att Microsoft varit relevanta på konsolfronten sedan dess och det började väl gå utför redan i slutet på den generationen.

Medlem

Xbox 360.
Kändes som en spännande konsolgeneration det generellt, tekniken som tog ett jättekliv och det var verkligen fullt konsolkrig då mellan Microsoft och Sony. Numera är det inte alls lika spännande, konsolerna saknar exklusiviteter och Xbox är överhuvudtaget inte med i matchen känns det som, de gör inga spännande satsningar alls likt förr med Halo, Fable, Gears osv. Nu känns det mest som allt de gör bara blir pannkaka.

Xbox och 360 var också spännande i hur de drev på onlineinfrastrukturen för spelkonsoler, dessförinnan var väl det bästa som fanns till konsol det där Dreamcast-modemet.

Medlem

Moddad första Xbox utan tvekan, fyfan vad mycket nytta och nöje jag fick utav den. Lagade fyra 360 innan jag gav upp och höll mig till PS3. Vansinnigt dåligt byggd skit, men det bättrade väl på sig efter Elite modellen eller vad det nu var.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Jag har haft kul med alla modeller av Xbox men måste jag välja så är Xbox 360 den magiska tiden. De gjorde så mycket rätt där i både spelutbud och onlinespel.

Medlem

Första, chippad, var underbar maskin för sin tid.
Spelen var underbara, fanns massor med soff-coop som ändå var våldsamma eller utmanande. Jag var då inte bortskämd med det på den tiden iaf.
Spelglädjen fanns i så jäkla många spel och i så många olika genres.

Medlem

Brorsan hade en moddad första gen xbox, jag hjälpte till med diverse grejor och den kunde köra en ganska bra Amigaemulator minns jag. Har än idag kvar en korsad nätverkskabel i gömmorna som jag tror man behövde för enkelhetens skull. Ett stort lyft mot de Nintendo jag tidigare associerade med spelkonsoller. Men 360 är den enda XBOX jag övervägt att köpa, tycker om kontrollrarna och har 2 trådlösa och 2 trådade till min PC än idag.

Kanske får barnen en XBOX X vad det lider. Beror på spelpaketen som finns, och kostnaden. Kommer inte att köpa många fullprisspel kan jag säga, bättre att ha många lite äldre titlar i en prenumeration.

Medlem

Första Xbox! Den visade vägen för konsoller baserade på den mer generiska PC-teknik som gäller än. Några kanon-spel också som Halo och KotOR.
På PC-vis gick den att modda och bygga om så den hängde med länge som mediaspelare. Fick mig att ge upp PC för spel i det långa loppet.

Medlem

360, även om jag också gillar den riktningen man tagit efter One X. Series X är väldigt bra i sig och jag hoppas på mer utveckling framöver.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Enbart ägt Xbox och det var av en anledning Fable 😅 därav min röst på the original Xbox

Medlem

Ssd, Quick Resume och Game pass. Det får bli Series X. 360 på en andra plats tack vare Halo 3 och Gears of War.

Medlem

360 med live och härligheter som Battlefield 3, Gears, Forza, Vegas 2 och när ingen ville något annan CoD tror knappt jag spelat multiplayer sedan dess är inte lika kul längre.

123
Skriv svar