Battlenet. Får inga ljudnotifieringar!?

Medlem
Battlenet. Får inga ljudnotifieringar!?

Oerhört irriterande.

Får som sagt inga ljudnotifieringar från Battlenet. Hade för någon dag sen men inte efter det. Är jag inne i inställningar och fipplar runt i Bnet så får jag under tiden någon skriver något. Väl ute ur Bnet = inte ett pip.

Någon med förslag på lösning?


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Geeks Gaming
Skrivet av Beginner:

Oerhört irriterande.

Får som sagt inga ljudnotifieringar från Battlenet. Hade för någon dag sen men inte efter det. Är jag inne i inställningar och fipplar runt i Bnet så får jag under tiden någon skriver något. Väl ute ur Bnet = inte ett pip.

Någon med förslag på lösning?

Har inte så många förslag tyvärr men en grej som jag själv lyckats göra är att råka ”muta” ljudet i Windows mixer/ljudinställningar. Kolla där när programmet är öppet om volymen är helt nere

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Har inte så många förslag tyvärr men en grej som jag själv lyckats göra är att råka ”muta” ljudet i Windows mixer/ljudinställningar. Kolla där när programmet är öppet om volymen är helt nere

Tack för tips.

Hmm. Har inte ens Battlenet där. Steam finns bl.a...

Edit:
Kör jag igång Battlenet>inställningar>"Friends&Chat" så får jag plingnotis när någon skriver och då finns Battlenet i Windows volymkontroll. Stänger jag ner Battlenets inställningar så försvinner Battlenet ur volymkontroll...


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

1
Skriv svar