The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Medlem
Skrivet av kebbe:

- 20-30 fps
- 720p
- Daterad grafik
- Återanvänd spelvärld
- Textdialog 2023
- Inga möjligheter att ändra kontrollerna
- Långa, dolda laddningstider

Helt objektiva brister som precis alla andra spel kritiseras (och ibland sågas) för.

Och ändå funkar det så bra på den klena Switchen? Jag tror att man måste ta vissa omständigheter med i beräkningen när man sätter ett betyg, även ifall själva betygssättningen är subjektiv och inte att tolkas som ett elfte budord. Punkterna du listar hade varit negativa aspekter på ett modernt AAA till PC, men till Switch? Inte nödvändigtvis.

Ska man jämföra spel på sådana skalor så kan man ju inte betygsätta ett spel högre än 4 ifall det inte implementerar full strålspårning i 4k bara för att vissa system faktiskt klarar av det. Sedan kan ju själva spelglädjen uppfattas som så otroligt hög att den överväger alla andra struntsaker som annars skulle dragit ner betyget på ett annat spel

Medlem
Skrivet av Ender:

Och ändå funkar det så bra på den klena Switchen? Jag tror att man måste ta vissa omständigheter med i beräkningen när man sätter ett betyg, även ifall själva betygssättningen är subjektiv och inte att tolkas som ett elfte budord. Punkterna du listar hade varit negativa aspekter på ett modernt AAA till PC, men till Switch? Inte nödvändigtvis.

Ska man jämföra spel på sådana skalor så kan man ju inte betygsätta ett spel högre än 4 ifall det inte implementerar full strålspårning i 4k bara för att vissa system faktiskt klarar av det. Sedan kan ju själva spelglädjen uppfattas som så otroligt hög att den överväger alla andra struntsaker som annars skulle dragit ner betyget på ett annat spel

En kebab för 80 kr kan vara 5/5 samtidigt som en sushi på en tre-stjärnig krog för 2000 kan vara 4/5. Det handlar om kontext och förutsättningar.

Edit: håller alltså med dig, men insåg att det jag skrev kunde tolkas som att jag ifrågasatte dig


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Skrivet av Freakon:

En kebab för 80 kr kan vara 5/5 samtidigt som en sushi på en tre-stjärnig krog för 2000 kan vara 4/5. Det handlar om kontext och förutsättningar.

Så är det. Ett Switch-spel ska bedömas utifrån hur bra det funkar på Switch. Ogillar man tekniskt klen grafik, 30 fps och liknande så får man lira spel på andra plattormar, för hårdvaran är vad den är.


signatur
Medlem
Skrivet av kebbe:

- 20-30 fps
- 720p
- Daterad grafik
- Återanvänd spelvärld
- Textdialog 2023
- Inga möjligheter att ändra kontrollerna
- Långa, dolda laddningstider

Helt objektiva brister som precis alla andra spel kritiseras (och ibland sågas) för.

…och trots det kommer det bli GOTY?
Hur kan dom komma undan med detta!? Är det en konspiration?? …på med folihatten!

…eller missar du något fundamentalt här? Att totk faktiskt är så jävla bra att brister i hårdvaran helt enkelt måste förbises? 🤔

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

…och trots det kommer det bli GOTY?
Hur kan dom komma undan med detta!? Är det en konspiration?? …på med folihatten!

…eller missar du något fundamentalt här? Att totk faktiskt är så jävla bra att brister i hårdvaran helt enkelt måste förbises? 🤔

"Det är ok om Nintendo gör det"

Här är förresten ett example på hur folk reagerar om någon vågar ge ett Zelda spel mindre än perfekta betyg. Detta är hur folk reagerade nästan 20 år sedan då någon gav Zelda Twilight princess 8.8/10. Så ja, folk som recenserar Nintendo spel är väääldigt försiktiga då att dem inte bara har chansen att Nintendo blacklistar dem, också att dem kommer få extremt mycket hat om det inte blir perfekta betyg på deras Nintendo spel.

Medlem

För 20 år sedan skrevs antalet upprörda fanboys på ett nätforum att de inte gillade betyget på Twilight Princess. Om det inte är bevis på att Tears of the Kingdom fått ett falskt och för högt betyg så vet jag inte vad som är det. Case closed.

Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Tycker det känns tråkigt att läsa recensioner på Zelda och Super Mario eftersom det är nästan uteslutande stora fans av Nintendo och just dessa spelserier som betygsätter dem så det är därför det ofta blir full pott i så många recensioner. Kritikerna väljer att se spelet så väldigt positivt och det negativa verkar dem inte bry sig om nämnvärt.

Det är klart om man inte tycker om en spelserie så påverkar det ett betyg kanske. Däremot lyckas Zelda med bedriften, för mig ska sägas som spelat sedan slutet av 80talet, att ge mig nya sätt att spela spel på. Något som 90-99procent av spelen på marknaden inte gör.
Sen är
Det stort plus att man inte får stora pekpinnar vart man ska gå utan mer en mild vägvisning och att man istället uppmana utforska världen i sin egen takt.

Skrivet av Tomas Helenius:

Så är det. Ett Switch-spel ska bedömas utifrån hur bra det funkar på Switch. Ogillar man tekniskt klen grafik, 30 fps och liknande så får man lira spel på andra plattormar, för hårdvaran är vad den är.

Då kan ju Nintendo fortsätta att göra överprisade konsoler som är extremt svaga hur länge som helst i princip enligt ditt uttalande. År 2039 kan vi då fortfarande spela i 720-900p i 20-30 fps med grafik som är helt oacceptabelt usel rent tekniskt på och vi ska då fortfarande jubla och hylla Nintendo för att det går att pressa ut sån "fantastiskt bra grafik" med tanke på hårdvaran.
Det är faktiskt 2023 och 720-900p 20-30 fps var mer acceptabelt när Xbox 360 generationen kom, som hör och häpna släpptes 2005!

Nintendo har blivit mer giriga än vad som är acceptabelt dem senaste 10 åren, gör enbart svaga konsoler för att det är extremt mycket enklare för dem än att använda sig av kraftigare hårdvara och göra mer tekniskt avancerade Zelda och Mario spel. Det hade kostat dem säkert 5 gånger så mycket i utvecklingskostnad och det vill dem såklart inte gå med på när det nu räcker att göra spelen på en överprisad tekniskt föråldrad konsol och sedan bada i pengar. Dem får i princip ingen kritik för det i någon recension, dem får istället hyllningar och långa texter om att dem är så fantastiska på få spelet att fungera så bra som det gör på sin konsol. Det är sådana recensioner och uttalanden som är en del av problemet som gör att Nintendo fortsätter att mjölka konsumenter.

Medlem
Skrivet av Majoren:

För 20 år sedan skrevs antalet upprörda fanboys på ett nätforum att de inte gillade betyget på Twilight Princess. Om det inte är bevis på att Tears of the Kingdom fått ett falskt och för högt betyg så vet jag inte vad som är det. Case closed.

Mjo man börjar undra med Nintendo fanboys, som personer på detta forumet som skriver 1/4 av alla inlägg i denna tråd hittills som försvarar sitt favorit företag som galet.

Redaktör
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Då kan ju Nintendo fortsätta att göra överprisade konsoler som är extremt svaga hur länge som helst i princip enligt ditt uttalande. År 2039 kan vi då fortfarande spela i 720-900p i 20-30 fps med grafik som är helt oacceptabelt usel rent tekniskt på och vi ska då fortfarande jubla och hylla Nintendo för att det går att pressa ut sån "fantastiskt bra grafik" med tanke på hårdvaran.
Det är faktiskt 2023 och 720-900p 20-30 fps var mer acceptabelt när Xbox 360 generationen kom, som hör och häpna släpptes 2005!

Nintendo har blivit mer giriga än vad som är acceptabelt dem senaste 10 åren, gör enbart svaga konsoler för att det är extremt mycket enklare för dem än att använda sig av kraftigare hårdvara och göra mer tekniskt avancerade Zelda och Mario spel. Det hade kostat dem säkert 5 gånger så mycket i utvecklingskostnad och det vill dem såklart inte gå med på när det nu räcker att göra spelen på en överprisad tekniskt föråldrad konsol. Dem får i princip ingen kritik för det i någon recension, dem får istället hyllningar och långa texter om att dem är så fantastiska på få spelet att fungera så bra som det gör på sin konsol. Det är sådana recensioner och uttalanden som är en del av problemet som gör att Nintendo fortsätter att mjölka konsumenter.

Så klart de kan. Men det här är en recension av spelet, inte Nintendos affärsmetoder eller konsol. Hur känslig för framerate och upplösning man är, är individuellt. Infon finns, ogillar man det så avstår man köp.


signatur
Skrivet av Tomas Helenius:

Så klart de kan. Men det här är en recension av spelet, inte Nintendos affärsmetoder eller konsol. Hur känslig för framerate och upplösning man är, är individuellt. Infon finns, ogillar man det så avstår man köp.

Kan knappt vänta på att år 2039 se alla hyllningar och alla stående ovationer när fortfarande Nintendos spel körs i 720-900p i 20-30 fps på deras "mäktiga konsol". 95-97 på metacritic och GOTY kommer det säkerligen att bli, för det är i alla fall 95% chans för att alla större Zelda och Mario spel hamnar där oavsett vad utvecklarna kokar ihop för soppa.

Du säger att dem kan, men är det något du vill och tycker är bra på riktigt?
Jag tycker det är oerhört tråkigt att Nintendo inte använder sig av i alla fall 1080p och 60 fps med kraftigt mycket bättre texturer, skuggor, ljussättning, effekter, uppritningsavstånd, kantutjämning och animationer. Det är 2023 faktiskt och 1080p och 60 fps var standard på PC i början på 2000 talet! Man tycker att man borde kunna ge och ta lite och inte bara försvara.

En recension är en del av Nintendos affärsmetod.

Medlem

Alltså hela recensionstråden är kapad, så tröttsamt. Kan vi inte öppna en tråd i forumet eller nåt där det går att diskutera och kritisera Nintendo?

Medlem
Skrivet av 8bit:

Vill skaffa spelet och damma av min gamla Switch som köptes enbart för Breath of the Wild på release. Då hade jag ingen 4K 120fps Oled TV som jag har idag. Läste att Tears of the Kingdom enbart körs i 30fps.

Ni som spelar det på en TV som min, hur pass bra flyter spelet?

Jag har en lg c1, och med lite pillande i inställningarna på den så ser det väldigt fint ut. Använder även "trumotion" för att fejka högre fps. Visst, det ger högre input lag men för mig så väger fördelen med bättre flyt högre och när jag vant mig så är det inga problem.

Redaktör
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Kan knappt vänta på att år 2039 se alla hyllningar och alla stående ovationer när fortfarande Nintendos spel körs i 720-900p i 20-30 fps på deras "mäktiga konsol". 95-97 på metacritic och GOTY kommer det säkerligen att bli, för det är i alla fall 95% chans för att alla större Zelda och Mario spel hamnar där oavsett vad utvecklarna kokar ihop för soppa.

Du säger att dem kan, men är det något du vill och tycker är bra på riktigt?
Jag tycker det är oerhört tråkigt att Nintendo inte använder sig av i alla fall 1080p och 60 fps med kraftigt mycket bättre texturer, skuggor, ljussättning, effekter, uppritningsavstånd, kantutjämning och animationer. Det är 2023 faktiskt och 1080p och 60 fps var standard på PC i början på 2000 talet! Man tycker att man borde kunna ge och ta lite och inte bara försvara.

En recension är en del av Nintendos affärsmetod.

Vad jag vill och vad Nintendo gör är olika saker. Jag tar inte ställning för att Switch är bra, menar bara att den prestanda som du tagit upp som kass i ett stort antal inlägg inte måste vara ett problem för alla.

Nintendos affärsmetoder har inte ett skit med våra recensioner att göra. Vi skriver precis vad vi vill, utan påverkan utifrån. Om spelet får högt betyg är det för att recensenten tycker Nintendo gjort ett bra jobb - inget annat.


signatur
Medlem

Man får ju ha i åtanke att Nintendos hårdvara framför allt inriktar sig på barn (och vuxna med barnasinnet i behåll). Det är inte högsta prioritet för 9-åringar med 4K, Dolby Vision, 120fps FreeSync 😄 Tror inte jättemånga barnfamiljer investerar i en Asus Rog när Nintendo erbjuder en attraktiv och lättanvänd produkt med bra batteritid till ett helt okej pris.

Jag förstår inte varför hardcore-gamers blir så provocerade av detta. Nintendo kommer aldrig släppa hårdvara som matchar Sony eller Microsoft för att tillfredsställa ett litet teknikhungrigt segment. Ni är helt enkelt inte speciellt viktiga kunder.

Det Nintendo istället erbjuder är mjukvara som är oöverträffad inom de genrer de rör sig inom. Finns ingen Xbox- eller Playstation-franchise som kan matcha Zelda, Mario Kart, Animal Crossing eller Mario. Men Nintendo kan heller inte matcha The Last Of Us, Halo, God Of War eller Forza Horizon. De har andra marknadssegment och strategier än Sony och MS helt enkelt.

Så sjukt tröttsamt att läsa krigskommentarer om framerate och upplösning måste jag säga. Och TOTK ser kanon ut på min superflådiga OLED-TV. I närheten av God Of War Ragnarök eller Resident Evil 4 Remake (mina två senaste favoriter)? Nej absolut inte, men det spelar ingen roll!

Medlem

Spelat en del nu och tycker fortfarande att det som gör TOTK så bra är helt BOTW förtjänst. Så jag håller BOTW som ett bättre spel för det gav ett mycket större intryck första gången man spelade det. BOTW kan upplevas som lite bantat i jämförelse men jag uppskattar den enkelheten då jag inte orkar hålla på med Zonai devices och bygga saker utöver i Shrines.

Skrivet av ActualAir:

Man får ju ha i åtanke att Nintendos hårdvara framför allt inriktar sig på barn (och vuxna med barnasinnet i behåll). Det är inte högsta prioritet för 9-åringar med 4K, Dolby Vision, 120fps FreeSync 😄 Tror inte jättemånga barnfamiljer investerar i en Asus Rog när Nintendo erbjuder en attraktiv och lättanvänd produkt med bra batteritid till ett helt okej pris.

Jag förstår inte varför hardcore-gamers blir så provocerade av detta. Nintendo kommer aldrig släppa hårdvara som matchar Sony eller Microsoft för att tillfredsställa ett litet teknikhungrigt segment. Ni är helt enkelt inte speciellt viktiga kunder.

Det Nintendo istället erbjuder är mjukvara som är oöverträffad inom de genrer de rör sig inom. Finns ingen Xbox- eller Playstation-franchise som kan matcha Zelda, Mario Kart, Animal Crossing eller Mario. Men Nintendo kan heller inte matcha The Last Of Us, Halo, God Of War eller Forza Horizon. De har andra marknadssegment och strategier än Sony och MS helt enkelt.

Så sjukt tröttsamt att läsa krigskommentarer om framerate och upplösning måste jag säga. Och TOTK ser kanon ut på min superflådiga OLED-TV. I närheten av God Of War Ragnarök eller Resident Evil 4 Remake (mina två senaste favoriter)? Nej absolut inte, men det spelar ingen roll!

Har inte skrivit krigskommentarer, har delat min insyn och diskuterat om spelet och Nintendo med andra som är spelintresserade. I Sverige är folk så känsliga kan jag tycka och bara för man diskuterar på en normal nivå så betyder det inte att man är i krig.

Att du tycker TOTK ser kanon ut på din "superflådiga" OLED-TV är roligt för dig, men tror inte på allvar att en vuxen människa på riktigt tycker det ser kanon ut rent tekniskt. Känns mer som man måste kisa mot tv:n och sedan intala sig själv att det sedan ser bra ut. Sen om man tycker designen är tilltalande är något annat. Sen så blir det svårt att uppskatta designen när spelet inte är mer detaljerat och med en bättre bildkvalitet som det nu har. Med bättre teknik får utvecklarna även bättre möjligheter till att bygga atmosfär och känsla.

Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Har inte skrivit krigskommentarer, har delat min insyn och diskuterat om spelet och Nintendo med andra som är spelintresserade. I Sverige är folk så känsliga kan jag tycka och bara för man diskuterar på en normal nivå så betyder det inte att man är i krig.

Att du tycker TOTK ser kanon ut på din "superflådiga" OLED-TV är roligt för dig, men tror inte på allvar att en vuxen människa på riktigt tycker det ser kanon ut rent tekniskt. Känns mer som man måste kisa mot tv:n och sedan intala sig själv att det sedan ser bra ut. Sen om man tycker designen är tilltalande är något annat. Sen så blir det svårt att uppskatta designen när spelet inte är mer detaljerat och med en bättre bildkvalitet som det nu har. Med bättre teknik får utvecklarna även bättre möjligheter till att bygga atmosfär och känsla.

Jaja ge dig nu, alla har förstått din ståndpunkt!😂😂

Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Har inte skrivit krigskommentarer, har delat min insyn och diskuterat om spelet och Nintendo med andra som är spelintresserade. I Sverige är folk så känsliga kan jag tycka och bara för man diskuterar på en normal nivå så betyder det inte att man är i krig.

Att du tycker TOTK ser kanon ut på din "superflådiga" OLED-TV är roligt för dig, men tror inte på allvar att en vuxen människa på riktigt tycker det ser kanon ut rent tekniskt. Känns mer som man måste kisa mot tv:n och sedan intala sig själv att det sedan ser bra ut. Sen om man tycker designen är tilltalande är något annat. Sen så blir det svårt att uppskatta designen när spelet inte är mer detaljerat och med en bättre bildkvalitet som det nu har. Med bättre teknik får utvecklarna även bättre möjligheter till att bygga atmosfär och känsla.

Om du tycker att en väldigt raljerande ton och generell oförmåga att förstå att exakt alla nödvändigt vis inte håller med dig är ”normal nivå” så behöver du kanske se över din normala nivå. Jag bryr mig inte om sakfrågan och har i praktiken inte lirat Zelda på 30 år. Men är så trött på vuxna eller semivuxna personer som vuxit upp utan att förstå att det ofta inte handlar om vad du säger utan hur du säger det.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Om du tycker att en väldigt raljerande ton och generell oförmåga att förstå att exakt alla nödvändigt vis inte håller med dig är ”normal nivå” så behöver du kanske se över din normala nivå. Jag bryr mig inte om sakfrågan och har i praktiken inte lirat Zelda på 30 år. Men är så trött på vuxna eller semivuxna personer som vuxit upp utan att förstå att det ofta inte handlar om vad du säger utan hur du säger det.

Väl talat!

Medlem

När man ser grafik / art-direction i detta så inser man hur lite grafikkort med "flashiga" features egentligen betyder för att förmedla något väldigt vackert. Hur man använt färgerna är verkligen en fröjd för ögat och hela själen när man ser det på en OLED..
Det enda är väl som sagt FPS'sen som man nog ändå önskar var lite högre, tråkigt att vi är kvar vid problemen som Mario 64 också hade vad gäller det, 27 år sedan. På ett sätt vill jag säga "never change, Nintendo" och på ett annat plan vill jag skrika "men för ihelvete, kom med i matchen!"

Medlem

Magiskt spel, så fantastiskt roligt att få spela detta!
Nästan så man får nypa sig i armen när man inser att 2023 så spelas de bästa spelen på en "potatis" samtidigt som den så kallade eliten med gamingriggar för 30k+ gråter ut på diverse forum på internet.

Hylla den som hyllas bör - Tack Nintendo för att ni ännu en gång (be)visar att prestanda inte gör spelen roligare.

Moderator | Testpilot

Nu tycker jag att vi håller oss till att diskutera Zelda och Tears of the Kingdom här. Vill ni kritisera Nintendo? Gör en egen tråd dedikerad till just det istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu tycker jag att vi håller oss till att diskutera Zelda och Tears of the Kingdom här. Vill ni kritisera Nintendo? Gör en egen tråd dedikerad till just det istället.

Tycker folk snackar om betyget och spelet här dock? Om något ser jag bara folk som säger att du får inte kritisera eller säga NÅGOT negativt om spelet eller Nintendo. Tycker du att att 20 FPS i ett spel 2023 och massive FPS drop är dåligt är du en entitled grumpy gamer antagligen.
Eller får vi inte snacka kritiskt om spelet eller diskutera betyget här?

Moderator | Testpilot
Skrivet av mobmoben:

Tycker folk snackar om betyget och spelet här dock? Om något ser jag bara folk som säger att du får inte kritisera eller säga NÅGOT negativt om spelet eller Nintendo. Tycker du att att 20 FPS i ett spel 2023 och massive FPS drop är dåligt är du en entitled grumpy gamer antagligen.
Eller får vi inte snacka kritiskt om spelet eller diskutera betyget här?

Ingen här har sagt att man inte får kritisera spelet, och det är precis det jag lyfte med mitt tidigare inlägg Men att hålla på och raljera om hur illa man tycker om Nintendo flera gånger efter varandra blir tröttsamt - gör en egen tråd då istället.

Här ser vi till att hålla diskussionen primärt om Zelda och Tears of the Kingdom.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kör ni spelet blint eller följer ni guider mm? Jag försöker köra blint eftersom det förstör mycket att kolla guider. Har kollat in lite nybörjartips bara för att förstå hur man ökar slottar för vapen mm annars försöker jag utforska på egen hand.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Så är det. Ett Switch-spel ska bedömas utifrån hur bra det funkar på Switch. Ogillar man tekniskt klen grafik, 30 fps och liknande så får man lira spel på andra plattormar, för hårdvaran är vad den är.

Exakt, för då kan man lika gärna klaga på att PS4 spel inte körs i 4K och PS5 spel inte körs i 8K. Nintendo kan verkligen trolla med sitt format, men givetvis inte göra allt.

Medlem
Skrivet av ainatar:

Kör ni spelet blint eller följer ni guider mm? Jag försöker köra blint eftersom det förstör mycket att kolla guider. Har kollat in lite nybörjartips bara för att förstå hur man ökar slottar för vapen mm annars försöker jag utforska på egen hand.

Kör ganska blint, kollar inte guider men har kollat en grej jag ville ha svar på men that’s it.

Medlem

Otroligt bra spel. Har knappt inte kunnat sluta spela sen det kom. Men jobb mm kommer tyvärr emellan. Spelar normalt inte så mycket Nintendo. Om vapnen går sönder ofta så kan det vara för att man använder fel vapen på fel motståndare föremål. Rund sten längst ut använder man på stenar av alla slag. Och spetsig sten används på trä av alla slag. För att vara säker använd aldrig andra vapen på trä eller sten om det går att undvika. För då kan väldigt bra vapen gå sönder nästan direkt. Jag tycker att folk borde lugna ner sig en smula om ett spel som inte passar dom får bra kritik och betyg. Olika spel betygsätts olika på olika plattformar mm. Titta framförallt på försäljningen av Zelda så förstår ni att andra gamers gillar det här väldigt mycket. Jag tror att många som måste välja vilket spel dom köper nu i vår väljer Zelda också på grund av tid mm. Jag förstår att det är lätt att stirra sig blind på fps mm som är bättre på annat. Men skulle jag bara fått välja ett spel i år så skulle det helt klart bli Zelda över alla andra spel som kommer ut i år utan tvekan.

Medlem
Skrivet av ainatar:

Kör ni spelet blint eller följer ni guider mm? Jag försöker köra blint eftersom det förstör mycket att kolla guider. Har kollat in lite nybörjartips bara för att förstå hur man ökar slottar för vapen mm annars försöker jag utforska på egen hand.

Skrivet av lasselason:

Kör ganska blint, kollar inte guider men har kollat en grej jag ville ha svar på men that’s it.

Jag med. Kör blint alltså. Tittade inte på några trailers direkt innan. Så jag visste väldigt lite om vad jag skulle förvänta mig av spelet. Nu ca en vecka senare så har jag spelat varje dag utan att ha kommit speciellt långt i spelet. Väldigt bra spel tycker jag endå och det man förväntar sig av Nintendo. Har varit nära att kolla lösningar några gånger för saker jag inte riktigt förstått. Men bara 1 eller 2 gånger. Dom håller väldigt hög nivå på det dom gör endå och vet vad många gillar. Och jag spelar annars 80-90% på Playstation. Nu har det istället blivit 90% Nintendo och 10% Playstation. Och det kommer nog att hålla i sig till nästa vecka säkert.

Skriv svar