Xbox Game Pass - Maj 2023 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Maj 2023 - Part 2

Andra omgången spel till Xbox Game Pass för maj månad är här. Det blir ett par Dag 1-släpp såsom Planet of Lana och Railway Empire 2 och konsolsläpp för Cassette Beasts som släpptes på PC förra månaden. Samma hopp från PC till konsol-passet gör också action-rpg't Ghostlore. FIFA 23 läggs till i EA Play och blir således tillgängligt redan idag för PC/Ultimate-prenumeranter. Dessutom får vi ytterligare ett Double Fine-spel som sent omsider hittar till Game Pass när Massive Chalice gör intåg.
I övrigt blir det demonutdrivning med Eastern Exorcist och målarboksäventyr med Chicory: A Colorful Tale som nu kommer till Xbox och går rakt in på Game Pass.

Edit: Supraland: Six Inches Under fick konsolrelease idag (18 maj) och surprise-släpp på Game Pass!

Första omgången spel för maj hittas här: Xbox Game Pass - Maj 2023 - Part 1

Nya titlar:

FIFA 23 (Idag, konsol+PC)

Eastern Exorcist (18 maj, konsol+PC)

Ghostlore (18 maj, konsol)

Supraland: Six Inches Under (18 maj, konsol+PC+cloud)

Planet of Lana (23 maj, konsol+PC)

Cassette Beasts (25 maj, konsol)

Massive Chalice (25 maj, konsol+cloud)

Railway Empire 2 (25 maj, konsol+PC+cloud)

Chicory: A Colorful Tale (30 maj, konsol+PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 maj: Europa Universalis, Evil Genius 2, FIFA 21, Floppy Knights, Lawn Mowing Simulator.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem
Medlem

Cassette Beasts för min del. Läst att det ska vara ett pokemonliknande spel, fast bättre. Får se.

Inaktiv

Herregud Xbox får börja ta tag i sitt skit snart innan de tappar alla kunder. Jag har personligen avslutat GP förra månaden.

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Herregud Xbox får börja ta tag i sitt skit snart innan de tappar alla kunder. Jag har personligen avslutat GP förra månaden.

Jag med, jag var dum nog att köpa åt mig 6 månader. Kommer aldrig använda GamePass något mer.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Medans en annan sitter och är inte klar med ens hälften av det jag skulle vilja spela.
Lite period med titlar som inte intresserar mig är lugnt om man ser till det på det sättet. Däremot så kommer ena sonen antagligen vilja spela alldeles för mycket FIFA 23 så kommer inte få spela nåt ändå....

Medlem

Ja dom verkar verkligen tappa ångan, blir sämre o sämre för varje månad känns det som. Hade ju lite hopp för Redfall senast men det visade sig ju vara en riktig flopp.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Inget som lockar så värst mycket denna månaden. Ska testa planet of lana nästa gång jag köper en månad. Brukar bli 2-3 månader per år med gamepass.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Var Gamepass skapad för spelnördar/proffs som pick pocketar titlar de vill spela klart?
Tror det är mer för folket "lagom" som spelar då och då och glömmer prenumerationen men vill ha spelet tillgänglig"

Jag är iaf. inte överraskad att det inte kommer AAA spel varje månad.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Är gamepass nya xbox gold eller vad är detta för spel? Det är tur att Activision köpet går igenom så det iaf kommer lite bra (men gamla) spel snart.

Medlem

Fint med två spel jag väntat på, Planet of Lana och Eastern Exorcist. Har man bred spelsmak är GP riktig bra.

Medlem

Planet of Lana har jag sett fram emot!

It's not a lake, it's an ocean

Hur. Ska. Jag. Hinna?

Planet of Plana får det bli.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Planet of Lana ser kul ut men misstänker att det ändå blir mest Forsa Horizon i alla fall som kommer att spelas.

Medlem

4 titlar att prova, inte illa! Tackarrr!

Medlem

Planet of Lana vill man ju köra på decken. Vad är oddsen att MS släpper en officiell gamepass app till deck?

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Planet of Lana vill man ju köra på decken. Vad är oddsen att MS släpper en officiell gamepass app till deck?

Ja det passar nog bra på decken. Inte så stor chans att MS fixar Gamepass app till linux tyvärr.
Körde in Windows som dual boot på min SD här om dagen för bl.a. Gamepass.
Funkar _betydligt_ bättre nu än förr då det nu finns program som efterliknar funktionaliteten hos SteamOS.
Steam Deck Tools t.ex.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Ja det passar nog bra på decken. Inte så stor chans att MS fixar Gamepass app till linux tyvärr.
Körde in Windows som dual boot på min SD här om dagen för bl.a. Gamepass.
Funkar _betydligt_ bättre nu än förr då det nu finns program som efterliknar funktionaliteten hos SteamOS.
Steam Deck Tools t.ex.

Nä sant känns osannolikt. Men jag är för gammal för att orka rackla med saker som dual boot 😂 men får hoppas Deck bara växer och Microsoft ser ett värde i en officiell app.

Medlem

Ghostlore ser trevligt ut nu i Diablo-tider. Men varför inte på PC? Ska testa det på konsol imorgon.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av strangelove:

Ghostlore ser trevligt ut nu i Diablo-tider. Men varför inte på PC? Ska testa det på konsol imorgon.

Ghostlore finns redan på PC-passet, skrev det i min text men det kanske var lite otydligt.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Supraland: Six Inches Under shadowdrop på GP!

Konsolrelease idag och släpps utan förvarning på Game Pass.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar