Sega antyder höjda spelpriser

Robot
Sega antyder höjda spelpriser

"Utvärderar priserna."

#sega


Medlem

Ja det suger ju men många spelare har ju gång på gång visat att de är villiga att betala stora summor för spel och förbokningar. Så vad hindrar dom?

Alla är inte så rationella som folk här, och väntar på reor osv.

Releasehästryttare
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Ja det suger ju men många spelare har ju gång på gång visat att de är villiga att betala stora summor för spel och förbokningar. Så vad hindrar dom?

Alla är inte så rationella som folk här, och väntar på reor osv.

It's not a lake, it's an ocean

För mig handlar det om att släppa spel med hög kvalitet. Då har jag inget emot att betala. Jag hade gladeligen betalat $70 för Sonic Frontiers, ett spel som gett mig många timmars spelglädje. Men det kostade bara drygt 400 kr. Tyvärr har Sega inte alltid hållit den nivån, i synnerhet inte vad gäller Sonic.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Mycket har blivit dyrare, det är inte överdrivet förvånande om spel också blir det, även om det suger med dyrare spel för oss konsumenter.

Quake-konnässsör

Äsh, här sitter man med ett HumbleBundle konto och spelar spel som är x-antal år gamla och levler livet....

Medlem

Är inte främmande att betala för spel i dom prisklasserna. Men det kräver att spelen levererar, vilket många absolut inte gör och då blir det inget köp.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Ja det suger ju men många spelare har ju gång på gång visat att de är villiga att betala stora summor för spel och förbokningar. Så vad hindrar dom?

Alla är inte så rationella som folk här, och väntar på reor osv.

Inget konstigt med att betala fullpris för något man tror på och vill ha mer av. Till skillnad från folket som bara letar i rean är man med och stödjer spelet och en del av anledningen till att fler spel kan framställas.

Medlem

Vänta ett år och vänta på Steamrea är min taktik.

Medlem

Köpt typ ett spel på två år. Game pass resten. Skulle nog tyvärr inte betala 700kr. Är för mycket för de spelen som släpps, är ju alltid nåt som är trasigt känns det som så får man vänta in patch och då kan man lika gärna vänta in en rea eller gå vidare med något annat.

Medlem

Inget emot att priserna på spel höjs från ca. 599 till 699...men i fallet SEGA så känns det inte som de har några spel som är värda fullpris.

1
Skriv svar