Diablo IV:s lanseringstrailer välkomnar oss till helvetet

Medlem
Skrivet av Pettor:

"But the song’s central lyric also possesses a diabolical side that makes it a song metal fans can appreciate". Perfekt alltså 😉

Tycker själv de är rätt lätt att gilla Billie om man uppskattar metal men antar man måste komma över att allt som spelas på radio är hip-hop eller Aqua först ... kan vara svårt såklart. Enligt Heavy Metal sidan We Are The Pit är detta ändå hennes mest metal-låt 😉

https://www.wearethepit.com/2021/10/the-10-most-metal-billie-...

Angående Diablo 4 så hoppas jag verkligen de lyckats nu då. D2 är speciellt och D3 blev aldrig det jag hoppats. Så snälla säg att live service inte drar ned gameplay och att det faktiskt är ett projekt gjort på mycket kärlek och roliga ingredienser, även om man inte kan lägga 1000 timmar på det.

Nej men gällande Billie så håller jag typ med, själv lyssnar jag på mycket deathcore och avskyr i regel vanlig radiomusik men om någon skulle spela en låt med Billie så ryser jag inte av avsky så som jag gör med så mycket annan musik, det är lätt att iaf inte hata, sen tycker jag ändå att de var ett ganska roligt musikval till trailern


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Som någon skrev ovan, var en av releaser jag såg fram emot mycket men halva nöjet i dessa spel är att få gear som ser coolt ut så cosmetic microtransactions tar bort värdet ur det. Hade hellre sett convenience grejer som bank space om det nu tvunget ska vara massa störande purchase knappar. Battle Pass kan jag leva med.

Det är signal nog att det inte bara är "kom ovh ha kul" utan en massa "löften" om "ja men vi fistar dig inte så hårt!" Jag vill ju helst inte bli fistad alls näe jag spelar.

Önskar spel bara kunde köra en subscription och nöjja sig där. Vill inte tänka på pengar när jag spelar.

Medlem

känns ju sådär med tydliga fps drops i trailern gameplay, när dom visar spelar creation karaktärerna och när det sker nån aoe effect i combat bland annat. jag hade fps drops issues vid combat på 1080 kort och 6700k cpy 16 gb ram. kändes ju sådär.

spelet kostar ju inte lite häller, älskar diablo men får dålig känsla i magen

billie musik i trailer för d4 kändes lite , off brand med

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bara kosmetiska ting du får där och inget du ens behöver interagera med Förstår dock om man står emot det som ren princip.

Bara? Varför skulle det på något sätt vara ett "bara" att en stor del utav spelet är låst bakom en cash shop när man redan har betalt fullpris för det? För många spelare är kosmetiska ting en stor anledning till att spela spel. Det är mer än en ren princip sak om man är emot det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bara kosmetiska ting du får där och inget du ens behöver interagera med Förstår dock om man står emot det som ren princip.

Faaast, du kommer väl hoppa in i Battle Pass med jämna mellanrum när Blizzard skickar rekl... *host*, jag menar, när de delar ut saker "gratis"?

Skrivet av Zerkish:

Som någon skrev ovan, var en av releaser jag såg fram emot mycket men halva nöjet i dessa spel är att få gear som ser coolt ut så cosmetic microtransactions tar bort värdet ur det. Hade hellre sett convenience grejer som bank space om det nu tvunget ska vara massa störande purchase knappar. Battle Pass kan jag leva med.

Det är signal nog att det inte bara är "kom ovh ha kul" utan en massa "löften" om "ja men vi fistar dig inte så hårt!" Jag vill ju helst inte bli fistad alls näe jag spelar.

Önskar spel bara kunde köra en subscription och nöjja sig där. Vill inte tänka på pengar när jag spelar.

This!

Skrivet av mobmoben:

Bara? Varför skulle det på något sätt vara ett "bara" att en stor del utav spelet är låst bakom en cash shop när man redan har betalt fullpris för det? För många spelare är kosmetiska ting en stor anledning till att spela spel. Det är mer än en ren princip sak om man är emot det.

And this!

PS. Jasså var det Billie Elish som låg bakom den mysigt stämningsfulla musiken, nej men usch, DÅ var den inte alls stämningsfull och mysig.

Medlem

Det är jobbigt, för jag VILL att det ska vara bra, jag VILL ha det på dag ett...men jag vill inte supporta den negativa trend som jag ser att Battle Pass, in-game store och sånt skit utgör. Jag vill bara kunna köpa ett bra spel och njuta av det för pengarna jag betalat för det, och är det bra betalar jag gärna för en expansion eller tre.
Det jag INTE vill ha är ett konstant försök att försöka få mig att spendera pengar på massa godsaker som inte lades till i spelet för att ge de som betalat dyrt för det den bästa möjliga upplevelsen. Majoriteten av mobil"spelen" är inte mer än en betalningsmodell i snygga kläder...ska PC-marknaden bli det också?

Medlem

Battlepass med kosmetiska prylar är ju helt frivilligt om jag förstått saker och ting rätt? Men jag hade gärna varit utan battlepass jag med....

Medlem
Skrivet av WulffX03:

Posten kan dra åt helvete om spelet inte kommer i tid i brevlådan

Alltså detta har jag funderat på.
6 juni är röd dag, så kommer man få leveranser då?
Har man tur kanske man får sitt fysiska exemplar redan den 5 juni? Man kan ändå inte börja spela eftersom servrarna inte är igång.
Eller ska man behöva vänta till 7 juni?!?

Jag kommer nog att lösa det genom att börja spela 2 juni 😂

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Alltså detta har jag funderat på.
6 juni är röd dag, så kommer man få leveranser då?
Har man tur kanske man får sitt fysiska exemplar redan den 5 juni? Man kan ändå inte börja spela eftersom servrarna inte är igång.
Eller ska man behöva vänta till 7 juni?!?

Jag kommer nog att lösa det genom att börja spela 2 juni 😂

Servrarna är ju igång eftersom delux kan spela från 2a, så kommer fysiska skivan den 5e är det nog bara tuta och köra tror jag.

Medlem

Satan! Hade ju tänkt att hoppa Diablo 4 men blev djävligt taggad av den trailern

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Alltså detta har jag funderat på.
6 juni är röd dag, så kommer man få leveranser då?
Har man tur kanske man får sitt fysiska exemplar redan den 5 juni? Man kan ändå inte börja spela eftersom servrarna inte är igång.
Eller ska man behöva vänta till 7 juni?!?

Jag kommer nog att lösa det genom att börja spela 2 juni 😂

Då har jag en plan B: Elgiganten, netonnet eller medimarkts fysiska butik. Jag ska lira på Ps5an och vill ha en fysisk kopia för en gång skull. Finns en risk att det kommer den 7de juni, men sen är jag inte hundra på hur posten prioriterar paket.

I min region så delar de ut varannan dag(7de juni som det ser ut på deras schema just nu), men dagar då vi inte ska få post har de ändå delat ut postpaket.

Medlem

Så satans taggad! 2/6 då ska helvetets styrkor få smaka på smisk!

Medlem
Skrivet av Ender:

Det är jobbigt, för jag VILL att det ska vara bra, jag VILL ha det på dag ett...men jag vill inte supporta den negativa trend som jag ser att Battle Pass, in-game store och sånt skit utgör. Jag vill bara kunna köpa ett bra spel och njuta av det för pengarna jag betalat för det, och är det bra betalar jag gärna för en expansion eller tre.
Det jag INTE vill ha är ett konstant försök att försöka få mig att spendera pengar på massa godsaker som inte lades till i spelet för att ge de som betalat dyrt för det den bästa möjliga upplevelsen. Majoriteten av mobil"spelen" är inte mer än en betalningsmodell i snygga kläder...ska PC-marknaden bli det också?

Typ exakt mina egna tankar i ett välformulerat inlägg!

Mikrotransaktioner kan implementeras relativt smärtfritt i ett spel, men förtroendet för just Blizzard bör vara tämligen sargat just nu. Det som förvånar mig är den stora massa som tydligen känner blint förtroende för Blizzard igen, som om det vore år 2003. Mig veterligen har inte Blizzard gjort ett jota för att förbättra sitt rykte.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Typ exakt mina egna tankar i ett välformulerat inlägg!

Mikrotransaktioner kan implementeras relativt smärtfritt i ett spel, men förtroendet för just Blizzard bör vara tämligen sargat just nu. Det som förvånar mig är den stora massa som tydligen känner blint förtroende för Blizzard igen, som om det vore år 2003. Mig veterligen har inte Blizzard gjort ett jota för att förbättra sitt rykte.

Jag tror den stora massan aldrig haft sämre förtroende för Blizzard än något annat spelbolag gällande deras spel.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Servrarna är ju igång eftersom delux kan spela från 2a, så kommer fysiska skivan den 5e är det nog bara tuta och köra tror jag.

Just det! 😂 Ibland är man trög 😁 Då är det bara att hoppas att spelet kommer med posten den 5 juni om man beställer från nätet 🙂

*redigerat.
Jag har till och med skrivit att jag nog kommer att börja spela 2 juni 🤦🏾‍♂️ Min grundtanke var nog att det blir 5 dagar förtur om jag köper digitalt mot fysisk skiva, eftersom jag med min tur säkerligen får spelet först den 7 juni om jag beställer på nätet

Medlem
Skrivet av Issue:

Nej men gällande Billie så håller jag typ med, själv lyssnar jag på mycket deathcore och avskyr i regel vanlig radiomusik men om någon skulle spela en låt med Billie så ryser jag inte av avsky så som jag gör med så mycket annan musik, det är lätt att iaf inte hata, sen tycker jag ändå att de var ett ganska roligt musikval till trailern

Jag tyckte låtern var helt suverän till den här trailern. Bra låt faktiskt.

Medlem
Skrivet av zevile:

Var rätt pepp tills dom började snacka om battle pass och deras shop för ett fullpris spel... Blir nog att avvakta till nån rea

Då får du vänta ett tag, Blizzard rear aldrig ut sina spel.

12
Skriv svar