Här är en skrämmande trailer på System Shock-remaken

Robot
Här är en skrämmande trailer på System Shock-remaken
Medlem

Ser inte så värst bra gjort... Ut...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Är det bara jag som tycker att armar och händer, väldigt sällan görs bra i FPS-spel? Det vill säga att när animationerna gör annat än vanliga vapen/item animationer, så känns det väldigt konstigt och stelt.

Medlem

Hoppas verkligen på det här, har vi tur kan vi få remakes på SS2 och Thief också.

Medlem

Är det meningen att det ska ha retrografik, eller är det bara hopplöst daterat? Hoppas ändå att det blir kul att spela.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Lite dålig timing med releasedatumet några dagar innan D4. Kommer vänta, men det blir ett köp längre fram. System Shock originalboxen har jag kvar här i bokhyllan, ett av mina absoluta favoritspel från den tiden.

Medlem

bortsett från extrem motion blur tycker jag det ser mysigt ut. tanken är väl helt enkelt en uppdaterad version av originalet fast med moderna quality of life förbättringar. gissar att man velat behålla samma klaustrofobiska känsla med supertrånga korridorer, långsamma hasande fiender och burkiga robotar. det gör väl att det ser daterat ut antar jag, men jag är glad att dom valde den vägen istället för att göra om det helt och hållet och tappa känslan från originalet.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Är det bara jag som tycker att armar och händer, väldigt sällan görs bra i FPS-spel? Det vill säga att när animationerna gör annat än vanliga vapen/item animationer, så känns det väldigt konstigt och stelt.

Jag har intresserat mig för detta en stund, dom har nog gjorts bäst i Overwatch och Firewatch (funny coincidence with the watch).
Men ja.. Ofta schaskit gjort.
Jag har lite branch-erfarenhet gissar att det främst har att göra med att det inte är det som en "animatör" främst pysslar med - det är sällan det någon fokuserar på när dom lär sig animera för att jobba med spel.
Det blir den sortens uppdrag som juniorerna får ta, osv... Där det inte läggs så mycket krut, helt enkelt.
Men det är ju puckat - för det är ju iaf i många spel dom animationer som till högre grad än nästan några andra är rakt i spelarens fejs.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Metroid:

Är det meningen att det ska ha retrografik, eller är det bara hopplöst daterat? Hoppas ändå att det blir kul att spela.

Ja det är ju en artstyle inspirerad av hur originalet ser ut, är det inte alldeles uppenbart ? Oavsett ser det riktigt bra ut och av de tidigare demo-versionerna att döma var känslan riktigt bra i spelet.

Geeks Gaming
Skrivet av Metroid:

Är det meningen att det ska ha retrografik, eller är det bara hopplöst daterat? Hoppas ändå att det blir kul att spela.

Ja det är menat att det ska ha retrografik.

Geeks Gaming

Dom har även lagt upp trailer för System shock 2 EE

Finns även en del bilder på pcgamer.

Geeks Gaming
Skrivet av BillyJoeBob:

Nej fyfan, är det här en alpha eller vad är det frågan om? Riktigt synd då man sett fram emot detta, men alla förseningar och grejor har ju varit varningsklockor om något.

Vet ej vad för intryck du fått från spelet men detta är exakt de som har blivit lovat.

Medlem

Får se när vi som har varit med och kickstartat den får våra spelkoder då.

Medlem

Många minnen från detta spel! kul att de gör en remake på det! hoppas det är lika bra som man minns och det inte är bara nostalgin som pratar lol

Hoppas de kan göra remake på de gamla Blood spelen!
https://en.wikipedia.org/wiki/Blood_(video_game)


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Får se när vi som har varit med och kickstartat den får våra spelkoder då.

Ganska snart hoppas jag! Vi fick ju inbjudan till launch eventet i senaste utskicket (#97).

Spelet ser fantastiskt ut, äntligen dags snart!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Taggad, men fasen, det ser svårt ut. Jag hade det tuft i SS2 vill jag minnas, och spelade aldrig klart det.

Medlem

Ser bra ut. Tyckte det var spännande att spela demot runt 95-96 (ca 10 år gammal) eller när det var jag kan ha spelat det

Medlem
Skrivet av tuxsmasher:

Taggad, men fasen, det ser svårt ut. Jag hade det tuft i SS2 vill jag minnas, och spelade aldrig klart det.

Ett av världens bästa spel genom tiderna måste spelas klart. Plocka upp det igen vid tillfälle! Gamla saves är säkert kompatibla med den uppfräschade versionen som släpps snart.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

nice


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

Medlem

Ser framemot detta! Spelat SS2 många många gånger. Med mods fungerar det ganska ok fortfarande. Men ettan har jag aldrig testat då kontroller och interface ser för jobbigt ut.

Medlem

Väldigt inkonsekvent "retro" stil dom försökt skapa. Level-designen verkar uppenbart kantig i retrostil vilket funkar. Men texturerna är helt olika i sin retro stil. Vissa objekt har hög upplösning och andra inte alls. Exempelvis vid 1.30 i trailern där händerna försöker öppna någon låda med ett handtag som har ljus. Händerna är mycket mer detaljerade än miljön. Väggen har självlysande text som har en ganska mjuk gradient för ljuset medan ljuset på handtaget har 1-2 pixlar gradient.
Hade vart nice om dom lyckats få det lite mer jämt stilmässigt.

1
Skriv svar