PC-spelare kommer att behöva vänta tre år på Sonys titlar framöver

Avstängd
PC-spelare kommer att behöva vänta tre år på Sonys titlar framöver

https://www.gamereactor.se/pcspelare-kommer-att-behova-vanta-...

Vad pysslar Sony med. Förstår om fler väljer Game Pass före Sony på PC

Sony är verkligen sämst som inte släpper dag 1 så som Game Pass gör. Är ju en skämt vänta 2-3år

Medlem

Förvånad? Ur ett affärsmässigt perspektiv är det solklart att göra såhär. Klart de vill att man spelar på deras hårdvara först. Gamepass och xbox/microsoft skjuter sig i foten bara.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Finns gott om spel i backloggen för att inte behöva sitta med Gamepass-skräp under de tre åren.

Medlem

Det låter ju inte alls konstigt, om de börjar släppa spelen på Steam day 1 så kommer de ju tappa möjliga playstationspelare och dessutom måste de jobba mycket mera för att släppa på flera plattformar. Med tanke på hur långsamt spel byts ut nu och hur länge spelen lever så är det nog inga problem att vänta något eller några år. Tänk tidigare när Quake 2 kom ut nästan exakt 1,5 år efter Quake 1 liksom och det var den tiden AAA.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Vad pysslar Sony med. Förstår om fler väljer Game Pass före Sony på PC

Du vet att man inte måste välja mellan att antingen köpa Sony-titlar eller prenumerera på Game Pass? Det går att göra både och.

Medlem

Det är väl redan ungefär vad vi fått göra innan(typ)?

Sen vette tusan om det där gäller alla kommande titlar. Jag tror nog en del kan komma tidigare då Sony ser att dom tjänar mycket extra pengar på PC-släppen.

Tror inte riktigt att dom förlorar potentiella nya PS5-ägare om dom släpper spel till PC efter 1 år, många PC-spelare likt mig själv lär nog inte köpa en PS5a vid det här laget vilket fall. Om FromSoftware skulle göra något nytt exklusivt så kanske jag skulle överväga en PS5, men ytters tveksamt om ens då.

Hur som helst, det finns annat att spela under tiden, är inte i behov att spela deras spel dag 1, hur bra det än må vara.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Min åsikt om Sonys planer kan summeras med ett ord:

*gäsp*

Moderator | Testpilot

Hade såklart varit skönt om det släpps på PC dag ett också, men med tanke på att de måste driva folk till deras konsol och inte äger större delen av PC-marknaden med ett OS så förstår jag att de gör som de gör

Och för gudsskull, gör inte detta till ännu en trött "Playstation vs Xbox"-tråd är ni snälla


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Klart dom vill att man ska spela på deras konsol först. Men även bra att inte stressa fram en buggig/trasig dag 1 PC release också.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Redaktör

Nyheten det länkas till är direkt felaktig, både rubrik och innehåll.

Ryan säger att spelare han pratat med är okej med att det tar "två till tre år" innan PS-spel kommer till pc. Nyheten hävdar att "pc-spelare kommer behöva vänta tre år", vilket inte ens är nära vad Ryan säger.

Maskinöversättningen är sisådär, men både till engelska och svenska säger samma sak.

Skrivet av jontebula:

https://www.gamereactor.se/pcspelare-kommer-att-behova-vanta-...

Vad pysslar Sony med. Förstår om fler väljer Game Pass före Sony på PC

Sony är verkligen sämst som inte släpper dag 1 så som Game Pass gör. Är ju en skämt vänta 2-3år


signatur
1
Skriv svar