Skrivet av Jonas Vågström:

Jag tog mig igenom spelet i två, enligt mig , inte så långa sessioner. Min initiala känsla när eftertexterna rullade var att det var för kort, även om jag inte satt med ett stoppur. Minuset har egentligen ingenting med den fysiska tiden som spelet tog utan känslan av att det var för kort.

Jag är medveten om att ingame-timers inte alltid är att lita på, därav min uppskattning på 2-3h, men det finns flera playtroughs på Youtube under 3h. Vad slutade din på om det i realtid tog 4,5h?

Kan förstå att du upplevde det som för kort, men det är ändå missvisande att skriva att spelet är mellan 2-3 timmar i recensionen. Du kanske inte borde ha nämnt speltiden om du var osäker på hur långt tid det tog. Playtroughs på Youtube där dom klarar av spelet på under 3h är klippta och redigerade och därav kan man inte gå efter dessa. Visste du inte om det?

Min tid på ingame-timern slutade på 4h 20 min.

Skribent
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Kan förstå att du upplevde det som för kort, men det är ändå missvisande att skriva att spelet är mellan 2-3 timmar i recensionen. Du kanske inte borde ha nämnt speltiden om du var osäker på hur långt tid det tog. Playtroughs på Youtube där dom klarar av spelet på under 3h är klippta och redigerade och därav kan man inte gå efter dessa. Visste du inte om det?

Min tid på ingame-timern slutade på 4h 20 min.

Nu var jag ju väldigt osäker på om 2:20 verkligen kunde stämma - och trodde jag tog höjd då jag sa 2-3h. Men du har väl rätt i att jag kanske kunde skrivit ”några timmar” istället. Jag får ta lärdom och sitta med stoppur i framtiden för att uppgiven speltid ska bli mer korrekt 🙂

Men lite konstigt att din ingame-timer slutade så nära din speltid i realtid om min nu är flera timmar off 🤔

Skrivet av Jonas Vågström:

Nu var jag ju väldigt osäker på om 2:20 verkligen kunde stämma - och trodde jag tog höjd då jag sa 2-3h. Men du har väl rätt i att jag kanske kunde skrivit ”några timmar” istället. Jag får ta lärdom och sitta med stoppur i framtiden för att uppgiven speltid ska bli mer korrekt 🙂

Jag har aldrig behövt att använda mig av ett stoppur och har ändå lyckats hålla koll på hur lång tid det tar för mig att spela klart ett spel. Har fungerat utmärkt att bara kolla vilken tid som man börjar och vilken tid man slutar, inte svårare än så.

Men det är bra att du erkänner att du gjorde fel att skriva som du gjorde, det är inte många som vill vara ödmjuka och erkänna sina misstag.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Jonas Vågström:

Gör gärna det och återkom med en uppdatering i tråden

Jag klockade ut på 4,37.

Jag är notoriskt dålig på pussel men tyckte ändå att jag klarade de flesta utan att fastna särskilt länge. Jag tog nästan alla collectibles, vissa av dem var riktigt väl gömda så det tog lite extra tid där kanske.

Ett överraskande bra spel, betydligt mer varierat och, hur ska jag säga, genomtänkt än jag hade trott. Det höll verkligen hela vägen in i mål, och jag tycker nog att längden var ganska lagom. Jag hade kunnat ta någon timme till, absolut, men slutet kändes inte framstressat.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Har aldrig hört talas om någon "breahl" och varför tycker du jag är lik han?

En känsla bara

12
Skriv svar