Rykte: Den påstådda Metal Gear Solid 3-remaken är inte Playstation-exklusiv

Robot
Rykte: Den påstådda Metal Gear Solid 3-remaken är inte Playstation-exklusiv

Och utannonseringen sägs ske väldigt snart.

#Konami, #Metal-gear-solid-3, #nyhetstips


Medlem

Yes, please!!!

Snake Eater var min första kontakt med Metal Gear Solid-serien. Såg den där episka E3-trailern typ 93 gånger och köpte det på releasedagen. Bästa spelet I serien, men minns kontrollerna som relativt horribla i MGS 1-3. En remake vore verkligen på sin plats.

Medlem

Trevligt med PC-version, hoppas även en remake av fyran kommer tids nog men gissar att det är lite mer komplicerat.

Medlem
Skrivet av Erik Void:

Yes, please!!!

Snake Eater var min första kontakt med Metal Gear Solid-serien. Såg den där episka E3-trailern typ 93 gånger och köpte det på releasedagen. Bästa spelet I serien, men minns kontrollerna som relativt horribla i MGS 1-3. En remake vore verkligen på sin plats.

Det är ju såklart subjektivt, men skulle nog hävda att kontrollerna i tvåan och trean är riktigt bra. Det som däremot var problemet med originalutgåvan av MGS3 var kameran. Helt omöjligt att springa runt i djungeln med den kameran. Pajade nästan hela spelet. Som tur var släppte de ju MGS3: Subsistence och lät oss kontrollera kameran fritt. Blev ett helt nytt spel.

Avstängd

Härligt så kan jag spela det i Xcloud om nu Game Pass får det.

Hade sett fram emot 1:an som är det bästa då jag hört många säger 1:an är bäst. Aldrig spelat 3:an så kanske 3:an är bättre endå. Kanske någon här som har spelat 3:an

Lär bli mycket bättre med remake ny motor och bättre grafik och rörelser m.m vilket höjer känslan. Kan hoppas dom lägger till videos och inte bara text och rörelser. Moderna remake brukar ju få video som dom inte hade vid relese eller är det remastered som får det.

Medlem

MGS har ju varit multiplatform länge nu så låter inte så konstigt. Trean kom ju t.o.m. till 3DS.

Körde faktiskt igenom spelet för första gången på PS3 för ett par år sedan och tyckte att det höll sig väldigt bra.

Medlem

Det förväntade jag mig inte. Jag spelar PC exklusivt sedan 20 år tillbaka, Metal Gear var ett av favoritliren på PS1, så jag är riktigt nöjd att få spela det på PC igen!

Medlem

Skulle nog ranka dem 1, 3, 2, 5, 4.

1:an var mest spännande och optimerat.
3:an hade intressant story och värld, samt bäst eller näst bäst slut.
2:an var ok. Mer optimerat än 1:an, men tråkigare story och karaktärer.
5:an för det mesta bra gameplay och många intressanta idèer med story och karaktärer, men lyckades tyvärr inte skapa spänning eller dragningskraft/intresse till karaktärerna.
4:an var ett bra avslut, men tråkiga bossar och halvdan gameplay. Inte dåligt, men inte heller lika intressant som resten av spelen.

Remaken borde vara på 1:an och sedan 3:an, tror man kan skippa 2:an. 2:an och 4:an hänger ihop rätt bra så dem skulle man kunna släppa efter varandra senare. Men storyn på 3:an är ju först så de kanske har tänkt att köra 3,1,2,4 istället. Skulle vara kul ifall den slutförde 5:an, men är tveksam på att det kommer hända på väldigt länge om någonsin i så fall. Finns mycket bra i 5:an, men det finns också väldigt stort potential för förbättringar.

En idé annars skulle vara Metal Gear: Meryl(MGM?), borde väl gå att göra en spinn-off eller fortsättning med henne?
Kommer inte ihåg detaljerna i 4:an så bra, det kanske rörde till det med hennes karaktär där i och för sig.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Skulle nog ranka dem 1, 3, 2, 5, 4.

1:an var mest spännande och optimerat.
3:an hade intressant story och värld, samt bäst eller näst bäst slut.
2:an var ok. Mer optimerat än 1:an, men tråkigare story och karaktärer.
5:an för det mesta bra gameplay och många intressanta idèer med story och karaktärer, men lyckades tyvärr inte skapa spänning eller dragningskraft/intresse till karaktärerna.
4:an var ett bra avslut, men tråkiga bossar och halvdan gameplay. Inte dåligt, men inte heller lika intressant som resten av spelen.

Remaken borde vara på 1:an och sedan 3:an, tror man kan skippa 2:an. 2:an och 4:an hänger ihop rätt bra så dem skulle man kunna släppa efter varandra senare. Men storyn på 3:an är ju först så de kanske har tänkt att köra 3,1,2,4 istället. Skulle vara kul ifall den slutförde 5:an, men är tveksam på att det kommer hända på väldigt länge om någonsin i så fall. Finns mycket bra i 5:an, men det finns också väldigt stort potential för förbättringar.

En idé annars skulle vara Metal Gear: Meryl(MGM?), borde väl gå att göra en spinn-off eller fortsättning med henne?
Kommer inte ihåg detaljerna i 4:an så bra, det kanske rörde till det med hennes karaktär där i och för sig.

Jag tänker att man skulle kunna dela upp det Big Boss och Solid Snake. Vita spelet, 3 och 5 hör ju ihop då man spelar Big Boss och de utspelar sig efter varandra. Sedan har vi Solid Snake som är 1, 2 och 4 (även om du i 4an spelar Raiden så har Snake en stor del i det). Mycket knyts ju ihop i 4an i alla trådar, men främst är det Solids story som får ett slut där.

Meryl skulle kunna få en spin off, hon lär ju ha sysslat med saker mellan 1 och 4 medan Snake och Raiden sprang runt på oljeplattformen i 2an.

Skrivet av Påskmust:

MGS har ju varit multiplatform länge nu så låter inte så konstigt. Trean kom ju t.o.m. till 3DS.

Körde faktiskt igenom spelet för första gången på PS3 för ett par år sedan och tyckte att det höll sig väldigt bra.

3DS-versionen är dessutom bra om man har en till analog till 3DS:n.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Erik Void:

Yes, please!!!

Snake Eater var min första kontakt med Metal Gear Solid-serien. Såg den där episka E3-trailern typ 93 gånger och köpte det på releasedagen. Bästa spelet I serien, men minns kontrollerna som relativt horribla i MGS 1-3. En remake vore verkligen på sin plats.

Minns att jag föll pladask för hypen och köpte på release jag med. Första MGS-spelet för egen del också men oj vad bra det var! MGS4 blev ju en självklarhet att köpa direkt också och hade minst lika trevligt med det också.
Hoppas nu bara att remaken blir välgjord.

Inaktiv
Skrivet av Fearnox:

Skulle nog ranka dem 1, 3, 2, 5, 4.

1:an var mest spännande och optimerat.
3:an hade intressant story och värld, samt bäst eller näst bäst slut.
2:an var ok. Mer optimerat än 1:an, men tråkigare story och karaktärer.
5:an för det mesta bra gameplay och många intressanta idèer med story och karaktärer, men lyckades tyvärr inte skapa spänning eller dragningskraft/intresse till karaktärerna.
4:an var ett bra avslut, men tråkiga bossar och halvdan gameplay. Inte dåligt, men inte heller lika intressant som resten av spelen.

Remaken borde vara på 1:an och sedan 3:an, tror man kan skippa 2:an. 2:an och 4:an hänger ihop rätt bra så dem skulle man kunna släppa efter varandra senare. Men storyn på 3:an är ju först så de kanske har tänkt att köra 3,1,2,4 istället. Skulle vara kul ifall den slutförde 5:an, men är tveksam på att det kommer hända på väldigt länge om någonsin i så fall. Finns mycket bra i 5:an, men det finns också väldigt stort potential för förbättringar.

En idé annars skulle vara Metal Gear: Meryl(MGM?), borde väl gå att göra en spinn-off eller fortsättning med henne?
Kommer inte ihåg detaljerna i 4:an så bra, det kanske rörde till det med hennes karaktär där i och för sig.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tänker att man skulle kunna dela upp det Big Boss och Solid Snake. Vita spelet, 3 och 5 hör ju ihop då man spelar Big Boss och de utspelar sig efter varandra. Sedan har vi Solid Snake som är 1, 2 och 4 (även om du i 4an spelar Raiden så har Snake en stor del i det). Mycket knyts ju ihop i 4an i alla trådar, men främst är det Solids story som får ett slut där.

Meryl skulle kunna få en spin off, hon lär ju ha sysslat med saker mellan 1 och 4 medan Snake och Raiden sprang runt på oljeplattformen i 2an.

3DS-versionen är dessutom bra om man har en till analog till 3DS:n.

Tycker inte man ska glömma de första Metal Gear spelen som kom till MSX. Det var ändå så allt började <3

Av MSX spelen så tycker jag bäst om Metal Gear 2: Solid Snake

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Tycker inte man ska glömma de första Metal Gear spelen som kom till MSX. Det var ändå så allt började <3

Av MSX spelen så tycker jag bäst om Metal Gear 2: Solid Snake

Ja de får gärna remaka det spelet och första MG om du frågar mig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av jontebula:

Härligt så kan jag spela det i Xcloud om nu Game Pass får det.

Hade sett fram emot 1:an som är det bästa då jag hört många säger 1:an är bäst. Aldrig spelat 3:an så kanske 3:an är bättre endå. Kanske någon här som har spelat 3:an

Lär bli mycket bättre med remake ny motor och bättre grafik och rörelser m.m vilket höjer känslan. Kan hoppas dom lägger till videos och inte bara text och rörelser. Moderna remake brukar ju få video som dom inte hade vid relese eller är det remastered som får det.

Nu släpps ju inga stora tredje parts studios spel direkt till gamepass och kommer nog förmodligen aldrig göra det.
Så vet inte varför alla hardcore Xbox fans tror det om alla spel.

Kanske kommer till gamepass om 2-3 år så du lär få köpa spelet.

Medlem

Låter rimligt att släppa det till flera plattformar för ökad försäljning.

Hoppas på ordentliga remasters av ettan och tvåan så att man kan köra igenom dem innan trean.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Låter rimligt att släppa det till flera plattformar för ökad försäljning.

Hoppas på ordentliga remasters av ettan och tvåan så att man kan köra igenom dem innan trean.

Nu är ju trean ändå först i tidslinje så är nog bättre att köra trean först.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nu är ju trean ändå först i tidslinje så är nog bättre att köra trean först.

Det är iofs sant.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Trean var riktigt bra faktiskt.

Medlem

MGS var ju helt otroligt när det kom. Coolaste skiten jsg någonsin spelat. Om det ska komma en remake hade jag mycket hellre sett en remake av det.

Inaktiv
Skrivet av Neverwild:

Nu är ju trean ändå först i tidslinje så är nog bättre att köra trean först.

Precis!

Till de som inte spelat det än och vill köra de exakt i kronologisk ordning så blir det:

MGS3: SE, (MGS: PO), MGS: PW, MGS5:GZ & TPP, MG, MG2: SS, MGS, MGS2: SoL och slutligen MGS4: GotP

Vet inte om Portable Ops direkt är det viktigaste spelet att spela men man får ju ändå lite förklaring varför Big Boss har en egen armé i början av Peace Walker.

Medlem

Kan knappt vänta på att klättra upp för den långa stegen i bättre grafik....." what a thrill....."

1
Skriv svar