Embracer missar affär på 21 miljarder – aktien störtdyker

Robot
Embracer missar affär på 21 miljarder – aktien störtdyker

Aktien dök 40 procent när börsen öppnade.

#embracer, #lars-wingefors


Medlem

Den svider


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Nää, kanske borde bli i framtiden? Inge koll på aktier
Men tur det, kanske hade gått ned 40% nu 😅


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Geeks Gaming
Skrivet av dTexN:

Nää, kanske borde bli i framtiden? Inge koll på aktier
Men tur det, kanske hade gått ned 40% nu 😅

En annan som köpte på 110 har inte någon tur just nu

Medlem

Dags att köpa på sig ett gäng aktier i bolaget nu då när den ligger så lågt. Den lär rusa igen sen när Payday 3 släpps.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Kansle dax snart att köpa igen? 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har inte mycket hos dem, mest för skojs skull men är nere med -84 % sen inköp.
Bara gått dåligt sen jag klev in


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag har aktier i Embracer, som tur var inte så mycket. Men nästan 50% ner, jäklar vilket fall. 75% sedan start...

Medlem

Saudierna köpte för 103,47 kronor. Måste svida rejält. Svårt att arbeta upp ett nytt förtroende.

Medlem
Medlem

Embracer = En sjysst deal är alltid en sjysst deal.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av lampis:

Dags att köpa på sig ett gäng aktier i bolaget nu då när den ligger så lågt. Den lär rusa igen sen när Payday 3 släpps.

Så du menar att ett spel som görs av ett bolag som dom ej äger, men publiceras av ett av deras dotterbolag skall göra så att aktien rusar?!

Då e det ju inte direkt ett stabilt företag om dom inte kan få ett av sina egna spel till få aktien att rusa


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Middle-earth enterprise såg säkert på Hogwarts legacy och fick storhetsvansinne om att börja utveckla spel internt

Medlem

Kanske är köpläge nu då.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Kanske är köpläge nu då.

Varför?

Skrivet av Maysay:

För att du är en gamer och du är Svensk, då måste det ju per automatik gå upp igen!!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Känns som det är jävligt mycket Business some Embracer pysslar med - och att det inte verkar bli så mycket faktiska spel.

Känns oklart om det ens är en prioritet alls för dom... Det dom pysslar med är att sälja aktier - inte att etablera utvecklare som ger ut starka spel.

Känns som det inte är helt ovanligt att företag tycks gå över helt till att i huvudsak jobba med att marknadsföra sin aktiekurs - och där det som det är tänkt företaget faktskt ska göra knappt är relevant längre.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

För att du är en gamer och du är Svensk, då måste det ju per automatik gå upp igen!!

Ah. Då förstår jag. Dina argument och attityd har övertalat mig till att spendera allt jag äger.

Skrivet av Maysay:

Ah. Då förstår jag. Dina argument och attityd har övertalat mig till att spendera allt jag äger.

Ta några lån också och köp lite till


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Gråter i TIN Ny Teknik A.

Medlem

Om det var en affär i spelbranschen så var det något ganska stort.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

För att du är en gamer och du är Svensk, då måste det ju per automatik gå upp igen!!

Precis! Baserar alltid mina finansiella investeringar i patriotism och känslor, så det här är ju en säker grej!

Medlem

Fyllde på dotterns innehav. Om 20 år tackar hon mig.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Precis! Baserar alltid mina finansiella investeringar i patriotism och känslor, så det här är ju en säker grej!

Det är också viktigt att man satsar mer än man har råd att förlora!

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Fyllde på dotterns innehav. Om 20 år tackar hon mig.

Om än alla socialarbetare tänker som du...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Fyllde på dotterns innehav. Om 20 år tackar hon mig.

Med enskilda aktier vet man aldrig.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Med enskilda aktier vet man aldrig.

Jo, det är väl överlag mer chans än vetenskap med aktier på lång sikt. Det är väl även så att om man går med vinst så var man smart, men går man med förlust hade man otur 😊

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Om än alla socialarbetare tänker som du...

Min erfarenhet av socialarbetare är att dom inte bryr sig så mycket om aktier, fonder och framtida sparande...


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Min erfarenhet av socialarbetare är att dom inte bryr sig så mycket om aktier, fonder och framtida sparande...

Det var tråkigt att höra, då det borde vara helt rätt form av sparande för det sociala bottenskiktet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Så du menar att ett spel som görs av ett bolag som dom ej äger, men publiceras av ett av deras dotterbolag skall göra så att aktien rusar?!

Då e det ju inte direkt ett stabilt företag om dom inte kan få ett av sina egna spel till få aktien att rusa

Nej, det är ju uppenbart att företaget inte är stabilt om aktien precis sjönk med 40%. Därför kan aktien gå upp snabbt också när Payday 3 släpps.


signatur

Kunskapsförmedlare.

12
Skriv svar