Ingen dag 1-patch planeras till Final Fantasy XVI – teamet tror på spelet

Robot
Ingen dag 1-patch planeras till Final Fantasy XVI – teamet tror på spelet
Medlem

Tacka fan för utvecklare som har spelare i ögonen än pengar! Otroligt nog finns dom!

Medlem
Skrivet av orkamera:

Tacka fan för utvecklare som har spelare i ögonen än pengar! Otroligt nog finns dom!

Jag vill påstå att man tjänar bra med pengar genom att ge spelarna bra produkter. 😀


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av orkamera:

Tacka fan för utvecklare som har spelare i ögonen än pengar! Otroligt nog finns dom!

De är ett levande bevis på att det är stor skillnad på utvecklare och utgivare. Creative Business Unit III som är utvecklare försöker så gott de kan ta hand om spelen de utvecklar, FF14 har stora problem men de problemen är inte deras fel utan den gamla spagettikoden som spökar, för kan garantera att om Square-Enix hade haft möjlighet som de brukar göra hade spelet redan varit släppt, det hade varit tvungna att skicka ut 20 patches för att fixa spelet. Sure man kan inte alltid låta utvecklare göra vad som helst och låta dem vänta år efter år för att släppa ett spel, men SE's senaste släpp visar att de är ett stort problem för sina studios. De lever i princip p.g.a. 2 IPs, Final Fantasy och Dragon Quest, utan dessa tror jag att de hade varit döda eller uppköpta av någon redan.

Medlem

Square spel brukar väl släppas i bra skick? Har inget minne att jag någonsin upplevt något mer än kanske någon textur bugg eller nåt när jag spelat deras spel.

Medlem

Men enligt många "bättre vetande internetexperter" så är det ju omöjligt att släppa spel utan en dag 1 patch, vad har SE ätit för magiska svampar för att kunna lyckas med detta?
Känns personligen jävligt bra att det äntligen kommer ett spel som tycks välpolerat nog att spelas direkt från skivan, något jag efterfrågat mycket det senaste året med alla trasiga släpp.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Square spel brukar väl släppas i bra skick? Har inget minne att jag någonsin upplevt något mer än kanske någon textur bugg eller nåt när jag spelat deras spel.

Majoriteten av deras spel har varit vansinnigt buggiga, även Final Fantasy. Det var först vid 7:an som deras kvalité kändes som att det faktiskt började öka lite. Väldigt många system i FF1 fungerar inte alls t.ex, intelligens, elemental weapon damage, m.m. fungerar inte alls. FF6 har den klassiska där Blind inte gör någonting alls, de glömde uppenbart att lägga in det i spelet. Allt detta är fixat i senare versioner, men de är rätt kända för att släppa trasiga spel, inte game breaking, men fortfarande ruggigt buggiga. Däremot deras sidoprojekt är en helt annan sak, där verkar inte kvalité finnas alls, jag ger dem en honör för att de faktiskt låter studios göra sina egna spel, men det har också resulterat i några av de mest skratterande spelen, kolla bara The Bouncer :S, eller nu senaste med Forspoken.

Medlem
Skrivet av meanh:

Men enligt många "bättre vetande internetexperter" så är det ju omöjligt att släppa spel utan en dag 1 patch, vad har SE ätit för magiska svampar för att kunna lyckas med detta?
Känns personligen jävligt bra att det äntligen kommer ett spel som tycks välpolerat nog att spelas direkt från skivan, något jag efterfrågat mycket det senaste året med alla trasiga släpp.

De lät Yoshi P hantera produktionen, något han är extremt duktig på, skulle gissa att det är en stor del anledningen till att deras tidsplan faktiskt gick ihop för en gångs skull.

1
Skriv svar