Bekräftat - Sony gör streaming-enhet för PS5-spel

Medlem

För de som saknar Wii U? Aja, alla har vi olika prioriteringar och preferenser. Jag hoppar över den här iaf.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Om det här vore som en egen separat konsol då hade folk klagat på att grafiken inte är bra och håller tillbaka PS5ans prestanda.

Men nu är det ingen bärbarkonsol med egen hårdvara utan en streaming enhet, jag finner detta smidigt tänkt om man är upptagen på Tv'n och kan inte spela.

Håller med! Alltid ska det vara något, men så har väl vi olika typer av hype, förhoppningar, förväntningar etc. på vad vi vill ha. Personligen är jag inte så intresserad men till rätt pris skulle det ändå kunna bli ett köp. Jag ser på denna som jag ser på Apple. Det mesta är onödigt men det optimerade ekosystemet gör det ändå bekvämt för oss som inte vill pyssla med inställningar hitan och ditan.

Tror också min sambo skulle bli väldigt tacksam till en sådan här lösning. Han får dessvärre alltid dra det korta stråt som den dedikerade Switch-spelare han är.

Medlem

Ser denna som direkt nödvändig för mitt PS-spelande! Ofta ungarna har TVn så jag inte kan spela. Men snart kan man ta upp denna och lira jämte dem i soffan medans de kollar på sin skit🤣
Hoppas bara de streamas perfekt!

Medlem
Skrivet av DieZe:

Här får du ju dock i princip en dualsense samt en större skärm än en telefon. Mycket bra för oss som vill kunna ta med Ps5 spelandet till sängen, solstolen osv, perfekt!

Jag tar redan med mig det spelandet dit jag vill i hemmet utan den Och om priset håller sig strax över en dualsense så förstår jag absolut att det kan vara lockande. Men om den kommer upp i 2-3000 har jag svårt att se någon vits med den då dom helt plötsligt konkurrerar med enheter som har kraft nog att spela spel på konsolen och att strömma.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Är intresserad. Hatar att spela i soffan vid en Tv så när man inte orkar sitta vid skrivbordet mer är det här perfekt!

Fast i ett sånt läge spelar man väl på sin Iphone eller Samsung?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Fast i ett sånt läge spelar man väl på sin Iphone eller Samsung?

Haha varför skulle jag spela på telefonen? När jag inte orkar sitta vid skrivbordet och gibba (jobbar kontorsjobb) Så är den här perfekt om jag vill sätta mig på altanen, lägga mig i sängen osv men ändå fortsätta spelandet.

Medlem

Jag undrar om den går att använda som extra handkontroll?

Medlem

Någon som har testat "Remote play" på mobilen? För det här lär ju vara exakt samma sak.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Någon som har testat "Remote play" på mobilen? För det här lär ju vara exakt samma sak.

Jajjemän jag brukar spela på telefonen ibland. Fungerar helt felfritt faktiskt för min del. Köpte ett fäste för 89kr. Så förstår inte riktigt vitsen med den nya konsolen när telefonen kan göra samma sak som den gör!

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Jajjemän jag brukar spela på telefonen ibland. Fungerar helt felfritt faktiskt för min del. Köpte ett fäste för 89kr. Så förstår inte riktigt vitsen med den nya konsolen när telefonen kan göra samma sak som den gör!

Är det så att Playstations remote play bara fungerar på samma wifi, dvs enbart hemma, och inte på distans vart som helst i världen som Xbox gör?

Medlem

Har varit lite sugen på en Backbone One för Remote play till min PS5, men nu när Sony presenterat det här...är jag ännu mer sugen på en Backbone One

Medlem

” Project Q och låter dig streama spel via Remote Play eller wifi.”
Jag tror ni menar Remote play via Wi-Fi?

Medlem
Skrivet av Detekt:

Är det så att Playstations remote play bara fungerar på samma wifi, dvs enbart hemma, och inte på distans vart som helst i världen som Xbox gör?

Nä du kan spela vart som helst bara det finns Wi-Fi. Gör du din mobil till en Wi-Fi hotspot så kan du spela vart som helst med bra mottagning

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Om det här vore som en egen separat konsol då hade folk klagat på att grafiken inte är bra och håller tillbaka PS5ans prestanda.

Men nu är det ingen bärbarkonsol med egen hårdvara utan en streaming enhet, jag finner detta smidigt tänkt om man är upptagen på Tv'n och kan inte spela.

Hade det här varit en PS Vita 2 hade det nog varit betydligt fler som varit intresserade om den hade egna spel och dessutom kunde remote playa från PS5:an, nu känns det mest som en onödig tillägg som gör det en smartphone, padda eller Steam Deck/ROG Ally redan kan. Men visst, har en inget av dessa kanske det är värt, men då är frågan om en ens har en telefon och bor i civilisationen utan i en stuga ute i skogen utan internetuppkoppling ändå. Nä den här lär floppa lika hårt som Wii U gjorde.

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Jajjemän jag brukar spela på telefonen ibland. Fungerar helt felfritt faktiskt för min del. Köpte ett fäste för 89kr. Så förstår inte riktigt vitsen med den nya konsolen när telefonen kan göra samma sak som den gör!

Större skärm, support för dualsense funktioner samt att du inte nallar på telefonens batteri. Sätter dom rätt pris så köper jag, men ska dom ha 3000 så kan dom hoppa i sjön.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Ser denna som direkt nödvändig för mitt PS-spelande! Ofta ungarna har TVn så jag inte kan spela. Men snart kan man ta upp denna och lira jämte dem i soffan medans de kollar på sin skit🤣
Hoppas bara de streamas perfekt!

När jag använder Remote Play på hemmanätverket så är delay’n i stort sett icke-existerande så det kommer nog fungera bra. Däremot om man är på annan ort blir delay’n ganska påtaglig.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

När jag använder Remote Play på hemmanätverket så är delay’n i stort sett icke-existerande så det kommer nog fungera bra. Däremot om man är på annan ort blir delay’n ganska påtaglig.

Okej! Ja de hade varit gött om delayn är minimal när man är på resande fot! Ta med PS istället för switchen på semestern!

Medlem

Vore coolt om man kan ansluta två st och köra tex Diablo co-op.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Hoppas verkligen den har ett par baksidesknappar också!

Medlem

Kanske dummaste frågan här, men måste man lämna sitt PS5 på för att kunna använda denna?

Medlem

Undrar om de kommer kunna fixa bort latensen. Nintendo fixade det ju med Wii U där det inte var någon märkbar latens, men den hade väl en egenutvecklad wi-fi lösning för den saken, kan inte tänka mig det kommer funka så bra med en router emellan som brygga även om det ger större räckvidd..vill minnas på remote play var det ju nästn halv sekunds fördröjning när jag testade det för rätt längesedan..

Medlem
Skrivet av Karmak:

Alla har denna funktionen redan på valfri mobil eller padda.
Varför skulle man köpa denna?

Det enda jag kan komma på är de som seriöst använder mobilen ofta för att koppla upp sig mot sin ps5 kanske vill ha någon uppgradering.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag undrar om den går att använda som extra handkontroll?

Borde ju fungera då bilden blir clonad.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av aasecond:

Kanske dummaste frågan här, men måste man lämna sitt PS5 på för att kunna använda denna?

Ja den är ju ansluten till din ps5, inte någon server som på xbox cloud.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Undrar om de kommer kunna fixa bort latensen. Nintendo fixade det ju med Wii U där det inte var någon märkbar latens, men den hade väl en egenutvecklad wi-fi lösning för den saken, kan inte tänka mig det kommer funka så bra med en router emellan som brygga även om det ger större räckvidd..vill minnas på remote play var det ju nästn halv sekunds fördröjning när jag testade det för rätt längesedan..

Jag har testat streama mellan steam deck och min pc. Pcn ansluten med nätverkskabel. Fick ändra inställningar i routern men sen var det noll delay och snygg upplösning.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Medlem
Medlem

För mig så kommer det här inte fungera alls. Har riktigt dålig wifi i sovrummet och orkar verkligen inte lösa det. Och sen vill jag inte ha PS5an igång när jag gör något annat. Och sen så har jag redan Switchen att spela på om jag måste. Och sen är batteriet för dåligt. Och sen har jag inte tid. Och den så kommer fps att vara gör dålig. Men självklart så är det en bra grej för vissa och jag skulle aldrig säga nej till något som gör livet lite bättre för någon annan tror jag... förutom Cod spela inte Cod!

12
Skriv svar