Se alla trailers från Playstation Showcase!

Robot
Se alla trailers från Playstation Showcase!

Streamingplatta för PS5, Spider-Man 2, Alan Wake 2, Marathon... med mera!

#playstation-showcase, #spelsommar


Medlem

Höjdpunkterna var nog Phantom Blade Zero och Granblue Fantasy: Relink, om de inte var nya för showen så hade jag inte hört talas om dem. Towers of Aghashba och Sword of the Sea såg även de riktigt intressanta ut i ett annars ganska svagt showcase.

Medlem

Det jag ser mest fram emot är Snake Eater, men även Spiderman 2 såg bra ut. Lite blek show ändå måste jag säga, trots att de visade många spel.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Inget Bloodborne. Inte helt oväntat men miss av öppet mål.

Spiderman 2 ser fett ut vilket var väntat.

Inget om FF7: Rebirth, trist.

MGS3, förväntat men tråkig reveal.

Inget om Wolverine.

Övrigt, mje.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tur att det enda som jag tyckte var intressant även släpps till Xbox. ( MGS och Alan Wake 2)


signatur

"There will be another time"

Inaktiv

Så de ska sluta med siffror på Metal Gear Solid spelen?
Intressant!

Inaktiv

Dragons Dogma 2 blir nog skoj!

Medlem

Cat Quest och Journey 2... det var höjdpunkterna för min del. Återstår att se om Alan Wake 2 är något att bry sig om. Fett besviken.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Inaktiv
Skrivet av Maguz:

Cat Quest och Journey 2... det var höjdpunkterna för min del. Återstår att se om Alan Wake 2 är något att bry sig om. Fett besviken.

Första Cat Quest var rätt underhållande. "Journey 2" kommer bli ett köp på en gång.

Medlem

Alan Woke 2. Kommer ej köpa nu. Ville spela som Alan Wake... En karaktär genom spelet. Hatar när dom hoppar mellan olika karaktärer i spel. Fokuset blir helt fel då tycker jag.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Mest hypad över att Beat Saber äntligen kommer till psvr2

Medlem

Helldivers 2 tyckte jag allt såg lite fränt ut.

Medlem

Immortals of Aveum gameplay såg någelunda intressant ut dock gillade jag inte filmsekvenserna, sen är det EA...
Finns risk för det blir ännu ett "Forspoken". Inväntar recension på detta, inget spontanköp.

Dragons Dogma 2 såg mycket intressant ut annars va det väl inget direkt utom Final Fantasy 16 som föll mig i smaken, redan förbokat det.

Kul dock att se att lite nya VR är på gång, inget för mig men bra att kommer lite där för VR. Ge mig ett Ace Combat i full VR så snackar vi, inte hoppat på VR-tåget än

Medlem

Väldigt bra spel. Många var nog lite överhypade och blev besvikna över showen. Själv så gillar jag så många spel att jag inte blev besviken och jag förväntade mig inte för mycket. Men dom har ju ytterligare en hög med spel som kommer i år som jag tycker att det var mer konstigt att dom inte visade än något annat. Dom behövde tex inte visa så mycket av Spindelmannen tycker jag. Utan kunde ha visat Stellar blades och faktions release datum istället och några till spel.

Medlem

Alan Wake såg snyggt ut, Spider man såg skoj ut. Trodde de skulle visa fler exklusiva spel. Men jag är nöjd att det var en show för alla

Här är några av spelen som kommer till Xbox

https://twitter.com/Xbox/status/1661489113814679553

Medlem

Var några intressanta titlar, men förutom spiderman2 så var det ju inget intressant exklusivt alls, trodde som ville visa upp sig lite.

Medlem

Alan Wake och Dragons Dogma ser bra ut.

Väntade mig mer från Sony efter två år från senaste showen. Bara Spiderman som inte var ett multiplatform från tredjepart? Inget fel i multiplatform förvisso men Sony brukar ju köra hårt på exklusiviteter. Multiplatform, indie och multiplayer... kändes lite som ett gammalt Xbox one showcase om jag ska vara lite elak.

Nåja, deras föratapartsstudios behöver väl mer tid. Blir säkert bra till nästa år.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Spiderman 2 och Helldivers 2 såg riktigt lovande ut, gillade båda de första spelen där.
Towers of Aghashba såg lockande ut också.
Annars lite dåligt med spel från deras förstapartsstudior tycker jag och var väl ingen show som golvade mig direkt..


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Alan Woke 2. Kommer ej köpa nu. Ville spela som Alan Wake... En karaktär genom spelet. Hatar när dom hoppar mellan olika karaktärer i spel. Fokuset blir helt fel då tycker jag.

Blir det automatiskt woke för att det är en svart kvinna? Hade varit woke om det varit en vit kvinna? Eller en svart man?

Förstår dig att du hellre spelat samma karaktär igen men utan att veta något om storyn eller hur det byggs upp känns det svårt att säga huruvida fokuset blir rätt eller fel nu. Jag tycker det ser intressant ut, ska bli spännande att se slutresultatet sen.

Överlag många snygga och intressanta spel.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Alan Wake och Dragons Dogma ser bra ut.

Bara Spiderman som inte var ett multiplatform från tredjepart?

Concord och Helldivers 2 tyckte jag det såg ut som också?

Arizona Sunshine 2 såg skitkul ut men kommer nog inte köpa ett VR tyvärr. Annars var det ändå en del intressanta titlar för egen del.
Alan Wake 2 såg ju riktigt spännande ut men har inte spelat det första.
Sword of the Sea är ju givet, likaså Spiderman. Annars kommer jag nog hålla lite extra koll på

-Phantom Blade
-Talos Principle 2
-Teardown
-MGS
-Concord
-Marathon
-AC Mirage.

Och hoppas iaf några av de blir kul! Kul med en Snake eater-remake såklart också men utan Kojima är det långt ifrån en garanti att det blir rätt känner jag lite. Hade också hoppats på iaf nånting från Death Stranding 2 men det kommer väl framöver.

Medlem

Jag trodde de skulle övertyga alla tvivlare om varför de måste köpa en Playstation, men... Var var alla first party studios? Spiderman, javisst, men det visste vi redan skulle släppas i höst så det var knappast en överraskning.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Blir det automatiskt woke för att det är en svart kvinna? Hade varit woke om det varit en vit kvinna? Eller en svart man?

Förstår dig att du hellre spelat samma karaktär igen men utan att veta något om storyn eller hur det byggs upp känns det svårt att säga huruvida fokuset blir rätt eller fel nu. Jag tycker det ser intressant ut, ska bli spännande att se slutresultatet sen.

Överlag många snygga och intressanta spel.

Helt rätt. Jag är så sjukt trött på denna trend att allt ska vara, Jag vet inte ordet på svenska "Diverse" och "Inclusive" Då har man lagt fokus på nåt som har noll betydelse. Jag vill att fokus ska vara på en bra story och inte att det fösta dom visar är att man spelar som en "svart kvinna" Det känns väldigt woke tycker jag. De mesta media som tvingar in sånt burkar bara bli dåligt.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Vet inte om jag börjar bli för gammal för de nya heta spelen som ska komma, men tyckte det mesta såg aningen B ut. Som att det måste se ut som antingen Fortnite eller valfritt indiespel som kommit de senaste 10 åren.
Sen ska dom avsluta med en lång sekvens ur spider-man, ge mig något nytt svulstigt att länga efter istället!

Själv blev jag mest hypad över den 1 sekunder långa Max Payne cameon

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Helt rätt. Jag är så sjukt trött på denna trend att allt ska vara, Jag vet inte ordet på svenska "Diverse" och "Inclusive" Då har man lagt fokus på nåt som har noll betydelse. Jag vill att fokus ska vara på en bra story och inte att det fösta dom visar är att man spelar som en "svart kvinna" Det känns väldigt woke tycker jag. De mesta media som tvingar in sånt burkar bara bli dåligt.

Det finns väl någonstans runt 20 miljoner svarta kvinnor i USA så att några av de letar sig in i TV-spel behöver knappast ha med woke att göra. Jag tycker absolut ingenting i trailern tyder på att någon på Remedy haft en agenda när de skrev karaktären.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det finns väl någonstans runt 20 miljoner svarta kvinnor i USA så att några av de letar sig in i TV-spel behöver knappast ha med woke att göra. Jag tycker absolut ingenting i trailern tyder på att någon på Remedy haft en agenda när de skrev karaktären.

Agendan är att det var det fösta de visade. Gameplay med en annan karaktär än Alan Wake. Då kan man ju byta namn på spelet istället för att kalla det "Alan Wake 2" om man nu inte ens spelar som Alan Wake.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Agendan är att det var det fösta de visade. Gameplay med en annan karaktär än Alan Wake. Då kan man ju byta namn på spelet istället för att kalla det "Alan Wake 2" om man nu inte ens spelar som Alan Wake.

Det första de visar i trailern är Alan Wake som vaknar i sin mardrömsvärld - sen introducerade de den nya karaktären - och sen knyter de samman karaktärerna när de träffas snabbt på slutet... I fail to see the agenda..

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Helt rätt. Jag är så sjukt trött på denna trend att allt ska vara, Jag vet inte ordet på svenska "Diverse" och "Inclusive" Då har man lagt fokus på nåt som har noll betydelse. Jag vill att fokus ska vara på en bra story och inte att det fösta dom visar är att man spelar som en "svart kvinna" Det känns väldigt woke tycker jag. De mesta media som tvingar in sånt burkar bara bli dåligt.

Bara för att förtydliga jag håller inte med dig om woke.

Finns inget som hindrar ett spel att vara bra med en svart kvinna i täten. Men om det hindrar dig från att spela ett spel fine by me.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det första de visar i trailern är Alan Wake som vaknar i sin mardrömsvärld - sen introducerade de den nya karaktären - och sen knyter de samman karaktärerna när de träffas snabbt på slutet... I fail to see the agenda..

Jag skrev "Första GAMEPLAY de visade" kan du läsa? Trailer och Gameplay är inte samma. De ärt en tydlig agenda som visar på att man försöker dra in en viss kundbas, en woke kundbas.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Bara för att förtydliga jag håller inte med dig om woke.

Finns inget som hindrar ett spel att vara bra med en svart kvinna i täten. Men om det hindrar dig från att spela ett spel fine by me.

Har inget emot att det är en svart kvinna. Men då ska spelet inte heller heta "Alan Wake 2" om man nu inte ens spelar som Alan Wake. Känns som fokuset på spelet hamnat helt fel om det är det första de visar i form av gameplay. Jag kallar det bara Alan Woke 2 för att det är ett stark ord. Jag hade gnällt lika mycket om de visat en annan karaktär också. Jag vill spela Alan Wake. Jag vill att story och gameplay ska handla om honom. Annars kan man byta namn på spelet.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Helvete vad jag har längtat efter towers sedan jag såg concept bilder såg samt videor som enbart var teknik demon nu 5-6 år senare ser det ut att bli en verklighet!

123
Skriv svar