Sony lägger nu majoriteten av sin budget för spelutveckling på live service-titlar

Medlem

Tråkigt att se tycker jag, alltid tyckt Sonys starka sida är deras episka singeplayer spel.

Medlem
Ambassadör
Xbox

Hm, inte anledningen till att jag köpt PS5 direkt. Inget av det där lockar. Får hoppas att de får ut tillräckligt många vanliga PS-spel ändå till slut annars är det ju lite snopet.


signatur

Jump in.

Medlem

Många verkar tolka detta lite konstigt.

Att procentsatsen förskjuts är inte så konstigt när Sony den senaste tiden köpt studior som Bungie, Haven och Firewalk som alla sysslar med denna typ av spel.

Det betyder inte - som många verkar tro - att single-player får mindre pengar än förut.

Medlem
Skrivet av Margy:

Många verkar tolka detta lite konstigt.

Att procentsatsen förskjuts är inte så konstigt när Sony den senaste tiden köpt studior som Bungie, Haven och Firewalk som alla sysslar med denna typ av spel.

Det betyder inte - som många verkar tro - att single-player får mindre pengar än förut.

Exakt. Sony har flera gånger sagt att de investerar ännu mer pengar på deras singel-player spel, inget har förändrats här. Men folk här beter sig som om de kommer sluta med det och satsa allt på live-service spel. Man får tänka på att de startar från noll % med live-service (förutom Destiny 2), och satsar hårt på det i början av de första åren.

I deras senaste rapport så har de sagt att de vill satsa på alla olika genrer, så som fps, rpg, racing, sport, platform etc för att locka nya spelare. Är det något som har saknats hos Sony så är det mer variation. Vi har t.ex. inga renodlade fps eller rpg spel.

Även om det fanns några intressanta spel igår, och showen var en besvikelse ur ett Sony perspektiv, så känns det som om de höll igen för att ha ett showcase till i slutet av året, inför nästa år. Jag hoppas i allafall på det.

Medlem
Skrivet av Margy:

Många verkar tolka detta lite konstigt.

Att procentsatsen förskjuts är inte så konstigt när Sony den senaste tiden köpt studior som Bungie, Haven och Firewalk som alla sysslar med denna typ av spel.

Det betyder inte - som många verkar tro - att single-player får mindre pengar än förut.

Då kan man ändå tycka att Ryan hade dålig koll och inte visste vad som går hem i stugorna. Han får ju sig att framstå som någon som inte förstår spelarna utan bara fokuserar på siffror. Genuint intresse för spelarna och marknaden är viktigt. Vi vet ju hur det gick för Xbox 2013.

Får hoppas att det som vanligt bara hoppat grodor ur munnen på Jim Ryan, det vore ju inte första gången i så fall.

12
Skriv svar