Det är dags! Spela Doom på text-tv – med fjärrkontroll!

Robot
Det är dags! Spela Doom på text-tv – med fjärrkontroll!
Medlem

Jag känner mig gammal när ni måste förklara vad text-tv är...

Skribent

Jag kör text-tv appen på telefonen, funkar kanon!

Medlem

SVT text har fortfarande över miljonen dagliga läsare sist jag kollade. Använder själv appen flera ggr per dag. Snabba kortfattade nyheter!

Skribent
Skrivet av 7ogus:

SVT text har fortfarande över miljonen dagliga läsare sist jag kollade. Använder själv appen flera ggr per dag. Snabba kortfattade nyheter!

Håller med. Enda tråkiga är att det inte finns någon officiell app. Strular ibland när saker uppdateras på text-tv, sidor som inte hittas o.s.v.

Medlem

Lite nostalgi.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Hah!
Visste inte att text-tv fortfarande fanns.
Kommer osökt att tänka på när farsan alltid kom å avbröt mitt i spelandet för att kolla aktiekursen! 😅

Medlem

SVT Text är utmärkt när man vill få sig en snabb överblick över vad som hänt de senaste timmarna/dagarna. Inga bilder, korta artiklar.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

Visste inte ens att text tv fanns på mobilen, sjukt smidigt att navigera och korta bra nyheter.


signatur

It´s a me

Medlem

haha, har inte använt text-tv sedan 90-talet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Använder text-tv dagligen på telefonen. Jag äger dock ingen TV så kan inte spela DOOM 😞

Medlem

Gick in på text tv, men fattar inte hur man hittar spelet? Gäller det på en gammal tjock tv enbart som i videon? Eller vad? Förvirrad.
Ingen beskrivning i nyheten alls hur man sätter igång.

Någon som kan förklara?

Ok nu gick jag in på sidan för instruktioner hur det går till.
Man måste alltså ha en dator.
Detta fungerar inte bara rakt av igenom en tv.

Medlem

Fan vad gammal man känner sig när fotnoten förklarar för de yngre vad Text-tv handlar om.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Använder text-tv dagligen på telefonen. Jag äger dock ingen TV så kan inte spela DOOM 😞

Tyvärr. Även om du haft en tv så hade du inte kunnat spela. Detta fungerar bara igenom en dator.

Medlem

Haha, nu snackar vi flera nivåer av retro.

Innan vi hade bredband på det tidiga 00-talet brukade jag alltid kolla vad som hänt i världen på text-tv innan jag gick till skolan. Undrar hur många som ännu läser nyheterna i 8 bit.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag använder det ibland när det är SVT sänder nån skånsk serie på tv och man inte fattar vad dom säger, då slår jag på text-tv-textningen... sjukt bra.

Medlem

Den enda kontakt jag hade med omvärlden när jag hade mitt första sommarjobb. Vi hade en tv i fikarummet, efter maten zappade man sig framåt..

Medlem

Anväde text-tv sidan 230 från svt, valutakurser. Fram tills den lades ner.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

.. tja, varför inte...? 🤷‍♂️

Medlem

Kommer ihåg att man kan ibland se delar av text-tv på vhs band från den dagen det spelades in. Testa vid tillgång till vhs!


signatur

I have spoken..

Medlem
Skrivet av Guld:

Gick in på text tv, men fattar inte hur man hittar spelet? Gäller det på en gammal tjock tv enbart som i videon? Eller vad? Förvirrad.
Ingen beskrivning i nyheten alls hur man sätter igång.

Någon som kan förklara?

Ok nu gick jag in på sidan för instruktioner hur det går till.
Man måste alltså ha en dator.
Detta fungerar inte bara rakt av igenom en tv.

Nä, känns ju som spelet “läser” från en dator och sen rullar bilden på TV:n via text-tv. Jag var personligen mer imponerad av det här, när DOOM spelades på en miniräknare.

https://m.youtube.com/watch?v=nduMTX86Zl0&pp=ygUPRG9vbSBrYWxr...

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Nä, känns ju som spelet “läser” från en dator och sen rullar bilden på TV:n via text-tv. Jag var personligen mer imponerad av det här, när DOOM spelades på en miniräknare.

https://m.youtube.com/watch?v=nduMTX86Zl0&pp=ygUPRG9vbSBrYWxr...

Ja jag har sett den videon förut. Såg att han hade en video där han spelar doom på en digital kamera med.

Medlem
Skrivet av lonian:

"Inga synnerliga skäl för portohöjningar"...

1
Skriv svar