Diablo IV:s tredje lanseringstrailer är live action

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Nu säger du påhittade saker som att det är sanning. OM de inför pay-to-win i Diablo 4 så kommer jag absolut att klaga, men jag tänker inte utgå från att de gör nånting de uttryckligen sagt tusen gånger att de inte ska göra.

Det säger ju Blizzard om alla sina spel sen *vips* så finns det i storen.

Skrivet av Kalliban:

Vet inte vad du menar med "fulla upplevelse", men delux-varianten ger lite extra kosmetika och tjuvstart nu vid release. Det är exakt samma upplevelse när man väl spelar även om man köper den vanliga releasen.

Det är väl ganska uppenbart? Du får inte allting som finns i spelet dag 1 om du inte betalar extra. Du får alltså inte hela spelet om du inte betalar för 100 dollar versionen.

Vi ska inte ens tala om hur många spel man betalar fullpris för men som inte ens fungerar ordentligt vid release med lovord att det kommer att fixas efter hand.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Vad baserar du just 599 på? Vi har haft en galen inflation under några år. 599 idag motsvarar 500 för bara 4 år sedan enligt SCB, skulle du aldrig köpt ett spel för över 500 år 2018 heller? Eller 400 år 2001? Om du har 599 som någon fast gräns oavsett inflationen så kommer du få färre och färre spel du kan köpa nya.

Jag baserar det på att när jag växte upp så kostade alltid nya spel 599 kronor. Det är en ren protest mot spelföretagens prishöjningar. Spelen blir dyrare och dyrare men sämre och sämre.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag baserar det på att när jag växte upp så kostade alltid nya spel 599 kronor. Det är en ren protest mot spelföretagens prishöjningar. Spelen blir dyrare och dyrare men sämre och sämre.

"Allt var bättre förr" kekl

Medlem
Skrivet av DieZe:

"Allt var bättre förr" kekl

Ja spelen var bättre förr ja. Lol

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ja spelen var bättre förr ja. Lol

Nej, vanlig boomer take dock

Medlem

Påminner mig om Amazons "Rings of Power"(?) eller Primes "Wheel of Time".

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag baserar det på att när jag växte upp så kostade alltid nya spel 599 kronor. Det är en ren protest mot spelföretagens prishöjningar. Spelen blir dyrare och dyrare men sämre och sämre.

Tacka vet jag när jag som barn kunde köpa en Daimstrut för 15kr. Nåväl, samma smak fortfarande.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Helt enkelt att du får mindre spel för pengarna. Alltid detta urusla argument "inflationen" utan att titta på vad du faktiskt får för pengarna..

Your mileage may vary. Jag vet inte hur du tänker att du rent objektivt ska mäta vad du får pengarna. Kan man därigenom beräkna vad ett spel ”egentligen” är
värt? Finns det någon formel du kan dela med dig av? Annars tycker jag att det låter minst lika intetsägande att påstå att inflationen är ett uruselt argument.

Om någon nu måhända vägrar betala mer än 599kr för ett nytt spel är det trots allt dennes sak och val, det säger jag inget om. Jag var dock också nyfiken.

Medlem
Skrivet av Eldarion:

Your mileage may vary. Jag vet inte hur du tänker att du rent objektivt ska mäta vad du får pengarna. Kan man därigenom beräkna vad ett spel ”egentligen” är
värt? Finns det någon formel du kan dela med dig av? Annars tycker jag att det låter minst lika intetsägande att påstå att inflationen är ett uruselt argument.

Om någon nu måhända vägrar betala mer än 599kr för ett nytt spel är det trots allt dennes sak och val, det säger jag inget om. Jag var dock också nyfiken.

Absolut, det är enkelt. Allt som är utlovat till release ska finnas med och inte kosta extra vid senare tillfälle, allt som är skapat till denna release ska finnas med för en och samma kostnad och du ska inte kunna betala extra för något som "redan finns på skivan"(samma gäller såklart digitalt) och spelet ska inte vara trasigt med lovord om att det kommer fixas längre fram.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Absolut, det är enkelt. Allt som är utlovat till release ska finnas med och inte kosta extra vid senare tillfälle, allt som är skapat till denna release ska finnas med för en och samma kostnad och du ska inte kunna betala extra för något som "redan finns på skivan"(samma gäller såklart digitalt) och spelet ska inte vara trasigt med lovord om att det kommer fixas längre fram.

Och därigenom är det per automatik värt 599kr? Eller något annat belopp? Jag ville veta hur man sätter ett värde i relation till kostnad.

Ponera att Diablo endast hade haft en version, och ingen shop, och kostat 70 euro (ca 800kr med dagens svaga kronkurs) - om jag tittar vad jag får nu, är det bra? Eller är det först nu det subjektiva får betydelse?

Medlem
Skrivet av Eldarion:

Och därigenom är det per automatik värt 599kr? Eller något annat belopp? Jag ville veta hur man sätter ett värde i relation till kostnad.

Ponera att Diablo endast hade haft en version, och ingen shop, och kostat 70 euro (ca 800kr med dagens svaga kronkurs) - om jag tittar vad jag får nu, är det bra? Eller är det först nu det subjektiva får betydelse?

Värdet som ett spel har är självklart högst subjektivt och kan inte beräknas. Däremot går det på sätt och vis beräkna varför många sätter sitt maxtak vid 599 för att inte alla krav uppfylls så spelet inte är komplett.

Vi är många som anser att maxpriset man kan ta för ett spel idag är 599 eftersom det tillkommer så många andra kostnader om du vill ha det kompletta spelet motsvarande hur spel var förr där allt på skivan ingick till skillnad från nu när du i nästan alla fall behöver betala extra och där är Diablo inget undantag eftersom de uttryckligen sagt att det kommer finnas en butik där du kan köpa kosmetiska saker som borde gått att köpa för (rimlig nivå) in-game valuta.

För att undvika frågan om vad som menas med rimlig nivå så är det alltså i förhållande till vad annat kostar i spelet så dessa grejer inte är flera gånger dyrare för att "påtvinga" köp med riktiga pengar som är så vanligt.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Värdet som ett spel har är självklart högst subjektivt och kan inte beräknas. Däremot går det på sätt och vis beräkna varför många sätter sitt maxtak vid 599 för att inte alla krav uppfylls så spelet inte är komplett.

Vi är många som anser att maxpriset man kan ta för ett spel idag är 599 eftersom det tillkommer så många andra kostnader om du vill ha det kompletta spelet motsvarande hur spel var förr där allt på skivan ingick till skillnad från nu när du i nästan alla fall behöver betala extra och där är Diablo inget undantag eftersom de uttryckligen sagt att det kommer finnas en butik där du kan köpa kosmetiska saker som borde gått att köpa för (rimlig nivå) in-game valuta.

För att undvika frågan om vad som menas med rimlig nivå så är det alltså i förhållande till vad annat kostar i spelet så dessa grejer inte är flera gånger dyrare för att "påtvinga" köp med riktiga pengar som är så vanligt.

Det blir på det stora hela en ganska godtycklig beräkning. Men men, då har jag i alla fall förstått vad du menar även om jag inte delar din syn på saken. Kan gott glädas åt att inte dela plånbok.

12
Skriv svar