Rapport: teamet bakom The Last of Us-multiplayerspelet har skalats ner

Medlem
Skrivet av Dex:

Lite tillägg är att när Naughty Dog bekräftade detta så bekräftade dom även att dom håller på med ett helt nytt singleplayer spel också. Till ingens förvåning så klart, men ändå lite trevligt att få det bekräftat!

https://pbs.twimg.com/media/FxEzBouagAACrHl?format=jpg&name=s...

Haha, klart de gör, annars blir det ju bara dåliga nyheter och det duger inte. Det är klart de jobbar med ett singleplayerspel, det är ju det är som är meningen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

coop spel brukar funka i singleplayer och utannonseras såvitt jag vet aldrig som multiplayer spel, krävdes inte så mkt hårklyveri.

men det hade såklart kunna röra sig om pve multiplayer ändå

Back in the days sa man alltid coop om just coop, det var som singleplayer fast man var flera. T ex i quaken så spelade man multiplayer eller så kunde man spela coop. T ex när vi spelade age of empires eller starcraft så var det multiplayer eller coop mot datorer. Säger så fortfarande.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Back in the days sa man alltid coop om just coop, det var som singleplayer fast man var flera. T ex i quaken så spelade man multiplayer eller så kunde man spela coop. T ex när vi spelade age of empires eller starcraft så var det multiplayer eller coop mot datorer. Säger så fortfarande.

Ja asså coop brukar ju betyda att det är samarbeta med polargrupp spel, men sen finns det ju nu spel som division och destiny där man kan samarbeta lite med vem man vill, när man vill och är uppkopplad med flera spelare än din grupp osv. vilket gör det mer till multiplayer pve, även fast man kan lira det coop, bara för att göra det förvirrande

Medlem

Live service spel kommer nog vara slutet för Sony as we know it.

Vilket är bra för oss PC ägare, inga mer hårdvaru och mjukvarulås från Sonys sida. 🙂👍

Medlem

Hoppas som sagt ändå ND ställer ned sina ambitioner med detta, nu verkar ju iofs. Sony dra i bromsen, vilket är bra! Jag skulle verkligen gilla ett mer traditionellt multiplayerläge. Känns nästan som en bristvara bland actionspel idag, ett bra men simpelt multiplayerläge. Inte en massa story, inte battle royale, bara två relativt små lag som möts på banor av begränsad storlek men med många taktiska möjligheter.

Skrivet av Kingpin Crazy:

Skämt åt sido..

Naughty Dog har otrolig kompetens inom singleplayer- och storybaserade spel och Bungie har väldigt stor kompetens inom multiplayer- och live service-spel.

Ingen vet till vilken nivå Bungie ser över denna typ av projekt å Sonys vägnar, men i slutet av dagen..

Om jag vill bygga ett utedäck kontaktar jag en snickare. Muraren kan säkert också göra det om han måste, men en snickare är direkt utbildad inom området. Sen kanske han är en förbaskat medioker snickare, men kan förhoppningsvis åtminstone översätta min vision till en konkret idé över vad som behöver göras.

Idag behöver multiplayerspel någon form av live service-aspekt för att hålla sig relevant. Problemet är när live service och grindande går hand i hand och känns som måsten bara för att hålla dig sysselsatt. Det behöver dock inte alltid vara så. Live service kan vara väldigt bra när det görs rätt.

Inget som hindrar dem från att samarbeta med projektet, eller?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Hoppas som sagt ändå ND ställer ned sina ambitioner med detta, nu verkar ju iofs. Sony dra i bromsen, vilket är bra! Jag skulle verkligen gilla ett mer traditionellt multiplayerläge. Känns nästan som en bristvara bland actionspel idag, ett bra men simpelt multiplayerläge. Inte en massa story, inte battle royale, bara två relativt små lag som möts på banor av begränsad storlek men med många taktiska möjligheter.

Inget som hindrar dem från att samarbeta med projektet, eller?

Verkligen inte! Menar snarare mer på att folk inte bör ropa varg över att en studio arbetar med en annan, vad deras tidigare projekt än har varit. Bungie kan det tekniska väldigt bra känns det som.

Detta kommer dock från någon som inte har spelat Destiny!

12
Skriv svar