Om ni tror Redfall eller Gollum gör dåligt ifrån sig...

Medlem
Om ni tror Redfall eller Gollum gör dåligt ifrån sig...

Såhär sabbar du ett nytt spel.

Blood bowl 3 släpptes den 23/2. Det har, när jag kollade, 153 spelare på Steam... 153. Låt det sjunka in.

Blood bowl 2, som är 8 år äldre har mer än dubbelt så många spelare samtidigt, 396 (vilket också är bedrövligt få, men iaf...)


signatur

I drank what?

Medlem

Fattar inte hur de kunde ta beslutet att släppa spelet i det skick spelet är. Det kan gå att vända på steken, och få BB3 att bli ett bra spel, men då måste de jobba jäkligt hårt. Jag är besviken.

Medlem

Haha jodu, jag är en av de som sitter med skitspelet installerat i väntan på en makalöst fantastisk uppdatering...Du vet, den som aldrig kommer att komma -_-

Cyanide är patetiska.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Fulci:

Fattar inte hur de kunde ta beslutet att släppa spelet i det skick spelet är. Det kan gå att vända på steken, och få BB3 att bli ett bra spel, men då måste de jobba jäkligt hårt. Jag är besviken.

Men med upplägget på BB3 och dess "live service" så blir det väldigt svårt att vända på det hela, varje dag spelet är igång utan spelare kostar pengar, och hur mycket är de villiga att förlora innan de drar pluggen på hela skiten?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hörde att skicket var katastrof redan i betan förra hösten men gav upp hoppet om spelet när förbokningserbjudandet fokuserade på in-game valuta. Trist men ganska väntat.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men med upplägget på BB3 och dess "live service" så blir det väldigt svårt att vända på det hela, varje dag spelet är igång utan spelare kostar pengar, och hur mycket är de villiga att förlora innan de drar pluggen på hela skiten?

Får väl ge dem lite mer tid, men verkar inte ha hänt mycket på tre månader i alla fall. Vore trist om de stänger ner det, jag såg fram emot spelet men väntade lite med att köpa (vilket var tur den här gången).

Medlem

Tänk nu på att säsongen (som skulle ha börjat redan) börjar den 22a Juni. Då kommer nya lag och själva säsongen. Många som inte spelar nu kommer troligtvis börja spela då. Jag är en av dem.

Medlem

Men Blood Bowl 3 är en nischprodukt så spelarantalet lär inte bli högt oavsett. Redfall är i princip ett sånt typ av spel som förväntas sälja bra så då blir det svala mottagandet ännu mer förödande.

1
Skriv svar