En titt bakom kulisserna för Alan Wake 2

Robot
En titt bakom kulisserna för Alan Wake 2

Och en närmare titt på den nya huvudkaraktären.

#Alan-wake-2, #Remedy, #nyhetstips


Medlem

Jag antar att det inte bara var jag som hajade till på att man använt den gamla "Max Payne" killens utseende och även han som gör rösten till Max Payne..
Så frågan är.. ska de baka in Max Payne som karaktär i Alan Wake 2?
Ska bli kul o se
Rockstar äger väl iförsig varumärket. Men när de har både ansikte och röst så börjar man undra

Medlem
Skrivet av PontusT:

Jag antar att det inte bara var jag som hajade till på att man använt den gamla "Max Payne" killens utseende och även han som gör rösten till Max Payne..
Så frågan är.. ska de baka in Max Payne som karaktär i Alan Wake 2?
Ska bli kul o se
Rockstar äger väl iförsig varumärket. Men när de har både ansikte och röst så börjar man undra

Det är Sam Lake, författare till Max Payne och Alan Wake och creative director på Remedy

Medlem

Har aldrig förstått varför Alan Wake är så populärt. Spelade det och fick inte "detta är något stort" känslan.

Medlem

Ett av spelen jag ser mest fram emot!

Medlem
Skrivet av PontusT:

Jag antar att det inte bara var jag som hajade till på att man använt den gamla "Max Payne" killens utseende och även han som gör rösten till Max Payne..
Så frågan är.. ska de baka in Max Payne som karaktär i Alan Wake 2?
Ska bli kul o se
Rockstar äger väl iförsig varumärket. Men när de har både ansikte och röst så börjar man undra

Inte helt omöjligt för alla Remedys spel ska utspela sig i samma universum, har jag för mig de sagt någon gång. Tror det var i samband med Alan Wake-DLCt till Control de nämnde det.

Så jag hoppas på en cameo av Max Payne i AW2, sedan ett nytt Max Payne på det så länge Remedy äger rättigheterna

Medlem

Tråkigt att det bara släpps digitalt jag köper alla mina spel fysiskt

Medlem

Tycker det ser ruskigt intressant ut. Jag blev sugen på ettan när de visade detta men kikade på lite gameplay och det lockade inte för fem öre så hoppar nog^^.

eld
Medlem
Skrivet av Thane:

Det är Sam Lake, författare till Max Payne och Alan Wake och creative director på Remedy

Den där stephen king grejjen att vara med i sina egna skapelser!

Medlem

Alan Wake var ett av de mest stämningsfulla spelen på länge när det kom, med en härlig Twin Peaks-känsla, lite mörk, och lagom kryptisk. Visst, gameplay var lite upprepande efter ett tag, men säg vilket spel som inte har upprepande gameplay efter ett tag. Hoppas på tvåan, att de skapar nya mysterier och konstiga händelser som man ska pussla ihop

Medlem
Skrivet av PontusT:

Så frågan är.. ska de baka in Max Payne som karaktär i Alan Wake 2?

Om jag inte minns fel så har karaktären Alan Wake skrivit böcker om en "Alex Casey" vars titlar är hämtade från Max Payne. Karaktären i trailern har jag för mig kallades för "Casey", och mycket som händer i första Alan Wake händer ju för att Alan har skrivit det så... eehh.. ja, vem vet. I Alan Wake dyker också Sam Lake upp och gör "Max Payne"-ansiktet i en fiktionell talkshow där Alan Wake också är med. Remedy älskar metagrejer.

Helvete vad spännande det verkar för övrigt. När man växt upp med Arkiv X och Twin Peaks pirrar det ju lite extra när man ska få gå runt som FBI-agent i den där sortens miljö och undersöka hemska brott med övernaturliga inslag.

1
Skriv svar