Diablo IV är Blizzards snabbast säljande spel någonsin

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det måste du ju kunna reklamera isf!

Hade jag bara betalat extra för tidigt åtkomst så kanske det hade gått men nu fick jag ju med lite kosmetiska saker i priset så det är nog svårt att hävda återköp. Tänkte inte på att ta något screenshot heller så jag tror inte att jag kan bevisa att det inte funkade.
Sen känner jag att det inte är värt besväret att bråka över den där hundralappen. Det blir väldigt snabbt en hel del tid om man ska sitta i telefonkö eller maila fram och tillbaka. Det får helt enkelt ingå i min "saker att tänka på i framtiden" lista.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Hjälper ju även att Diablo 4 är ett väldigt bra spel och ordet har spridits.

Alltså jag tycker spelet ser förjävligt ut. Karaktärerna påminner mer om typisk generiska 3D-indie-survival gubbar. De flesta miljöer saknar vettigt kontrast och nyans, där allt mesta bara flyter ihop till en deprimerande monoton sörja. Storyn och dialogerna är svag och ojämn. Och pga att det nu ska vara ett mmo-lite går spelet inte att modda.

Med det sagt. Jag tar nog fortfarande Diablo 4 över de flesta andra spel som släpps senaste tiden. Är D4 ett utmärkt spel, nej för fan, jämfört med D1 och D2 är det bara en skugga av sitt forna jag. Men är det ett bättre tidsfördriv än de flesta andra storspel idag, troligtvis ja.

Medlem

Tidigare toppsäljaren var World of Warcraft: Shadowlands som sålde 3,7 miljoner på 24 timmar. Så D4 har i alla fall överträffat detta Frågan är ju hur mycket.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tidigare toppsäljaren var World of Warcraft: Shadowlands som sålde 3,7 miljoner på 24 timmar. Så D4 har i alla fall överträffat detta Frågan är ju hur mycket.

Man kan ju spekulera i speltiden som dom nämner, hur många timmar har snittspelaren spelat sen early access tro?
10-20 kanske?
Skulle jag gissa så är det någonstans mellan 5-10 miljoner

Medlem

Förbokade på spelbutiken sedan långt tillbaka men inte fått spelet än 👺

Medlem

Rätt stört ändå att så många är så pepp på att betala 850kr för ett digitalt spel i standardutgåva.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Rätt stört ändå att så många är så pepp på att betala 850kr för ett digitalt spel i standardutgåva.

nä, det tycker jag inte, sett till underhållningvärde är det snorbilligt.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

12
Skriv svar