Microsoft tvingas böta 20 miljoner dollar efter illegalt insamlande av uppgifter från barn
Teknisk glitch, hahaha. Säkert.
Alltså, nu råkar inte jag jobba med IT-utveckling, men...
Visst är det bara att sätta regeln om "<13" så tas telefonnummer-fältet bort om man nu vill följa reglerna?
Man fattar ju dock att det är mycket trevligare att skriva "teknisk glitch" (hur otroligt det än låter) jämfört med "jo, vi hoppades komma undan med det". Tråkigt att det jobbas på det här sättet.
Carbonara görs inte med grädde.
Jaha, dags för utfrågning nu?
Ms går från klarhet till klarhet, råkar alltid göra fel
Japp, det är bara Microsoft som begår fel.
Jaha, dags för utfrågning nu?
För vem?
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Visst är det bara att sätta regeln om "<13" så tas telefonnummer-fältet bort om man nu vill följa reglerna?
Man fattar ju dock att det är mycket trevligare att skriva "teknisk glitch" (hur otroligt det än låter) jämfört med "jo, vi hoppades komma undan med det". Tråkigt att det jobbas på det här sättet.
Det handlar mer om lathet och att man tar genvägar skulle jag tro
Du har helt rätt.
Det är jätteenkelt att lägga in en sådan grej. Åldern bestämmer om fältet är gråmarkerat eller ej. Inte svårare än så.
Det är en enkel sak att lägga in i deras system som sedan appliceras så det gäller alla under en viss ålder. Men men... En teknisk glitch.
Teknisk glitch my ass!
Microsoft sommar ett teknikföretag har folk som övervakar sådana här saker. De har stenkoll på sånt här, för de utvecklar själva sådana system.
Japp, det är bara Microsoft som begår fel.
Japp, 100 % det jag skrev 😁😁😁😁
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Visst är det bara att sätta regeln om "<13" så tas telefonnummer-fältet bort
Om telefonnumret var >13 så var det okej! Låter som nåt ms skulle göra hähä
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.