Western Digital har släppt Xbox Series-lagring, men priset sjunker inte

Robot
Western Digital har släppt Xbox Series-lagring, men priset sjunker inte
Medlem

hatar detta. så jag ska bara köra streaming? sony gjorde helt rätt i detta fallet!
Även om dom haft sitt system innan, så gjorde dom rätt denna gång. ville ha en vettig 2tb för att installera spelen jag köpt, hoppades på en 4tb som inte kostade mer en än ny dator utan delar. lite upprörd ber om ursäkt


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

En proprietära lösning som är oskäligt dyr, hur kunde det hända?

Medlem

Det finns ju adaptrar så man kan själv köpa en ssd o sätta in, dock vet jag inte om MS gjort lika stor deal av hastigheten på deras lagring som Sony gör.
Största problemet med MS lagring är att de valde en 2230 m.2 istället för den längre 2280 m.2 ssd'n. Kanske finns nån adapter som gör det möjligt att sätta in 2280 m.2 ssd'er, då kan man köpa t.ex. en kingston 2TB för ca 1000kr.

NuZ
Testpilot
Skrivet av YmerXE:

hatar detta. så jag ska bara köra streaming? sony gjorde helt rätt i detta fallet!
Även om dom haft sitt system innan, så gjorde dom rätt denna gång. ville ha en vettig 2tb för att installera spelen jag köpt, hoppades på en 4tb som inte kostade mer en än ny dator utan delar. lite upprörd ber om ursäkt

Jag brukar bara ha de spelen jag spelar för tillfället installerade. Inte ens i närheten av att fylla varken Krysslådan eller Spelstationen 🤷‍♂️ Med den tillgång det finns på hyffsad lina tar det ändå bara max några timmar för medelsvensson att ladda hem spelet igen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag brukar bara ha de spelen jag spelar för tillfället installerade. Inte ens i närheten av att fylla varken Krysslådan eller Spelstationen 🤷‍♂️ Med den tillgång det finns på hyffsad lina tar det ändå bara max några timmar för medelsvensson att ladda hem spelet igen

Så gör jag med. Har för närvarande 2-3 "storspel" installerat, och indie-spelen tar ju ändå inte så många GB så dom brukar jag låta ligga.

Sen när jag spelat klart något så avinstallerar jag bara, och med trådad 1200mbit-lina... tar det inte många minuter ändå om jag vill installera om det på nytt.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

Jag brukar bara ha de spelen jag spelar för tillfället installerade. Inte ens i närheten av att fylla varken Krysslådan eller Spelstationen 🤷‍♂️ Med den tillgång det finns på hyffsad lina tar det ändå bara max några timmar för medelsvensson att ladda hem spelet igen

Är din totala motpol där.

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_328997:

Är din totala motpol där.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Haha


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag brukar bara ha de spelen jag spelar för tillfället installerade. Inte ens i närheten av att fylla varken Krysslådan eller Spelstationen 🤷‍♂️ Med den tillgång det finns på hyffsad lina tar det ändå bara max några timmar för medelsvensson att ladda hem spelet igen

jag gillar att ha flera olika sorter av spel installerade. back 4 blood, senaste cod, diablo 4, gears etc . jo, det går hyfsat snabbt, ligger på runt 300-600mbps.
socialarbetaren, tele2? har samma här


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

1
Skriv svar