De svåraste uppdragen/banorna du vet!

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Ingen som nämnt XCOM: Terror from the Deep ännu? Särskilt när de angrep de stora turistskeppen.. Ofta var det där mina omgångar slutade.. Tror aldrig jag fick se slutsekvensen i det spelet trots att jag spelat det massor i mina unga år..

https://i.redd.it/6rjonpbx6am21.png

/ LordDaimos

"When in doubt C4", Ja just turistskeppen och fraktfartygen är bland det mest frustrerande delarna av det excellenta spelet men i sin helhet så är det inte värre än resten av spelet som förövrigt vida överträffar sina moderna alster.

Medlem

Det berömda skit-hoppet i Turtles 1 kniper nog min förstaplats. Jag och brorsan kom aldrig förbi de. Så…de va lite trist julklapp att vara förbannad på hela lovet.
Nu har jag inte kvar spelet så kommer väl aldrig få testa de nu.
Racingen i Mafia var absolut ett begravt traumatiskt minne som nu återuppväckts och jag kanske nu kan bearbeta.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Det berömda skit-hoppet i Turtles 1 kniper nog min förstaplats. Jag och brorsan kom aldrig förbi de. Så…de va lite trist julklapp att vara förbannad på hela lovet.
Nu har jag inte kvar spelet så kommer väl aldrig få testa de nu.
Racingen i Mafia var absolut ett begravt traumatiskt minne som nu återuppväckts och jag kanske nu kan bearbeta.

Om du tänker på det hoppar jag tror så vet du säkert.. annars har jag en tråkig nyhet.. man behöver bara gå över det, hoppar man så faller man, så det är bara gå så kommer man över det 🤣

Medlem
Skrivet av PontusT:

Jag sitter här, fly förbannad och spelar C&C Remastered, Bana 8 med Nod, och jag kan enkelt säga att detta uppdraget knäcker mig! Jag vill veta hur de tänkte när de designade det här uppdraget! Det är ett en på miljonen att du klarar det. Trial and error är bara förnamnet, du ska göra exakt rätt, hoppas på att A.I glitchar och att fiendens granater gör minimal skada samt att dina trupper måste slumpmässigt flytta sig så de inte blir överkörda av en stridsvagn!
Då fick jag idén, att det vore kul o höra om folks minnen eller berättelser om just de svåraste uppdragen eller banorna i spel som man stött på och satt dig i rage mode!
Låt det flöda nu! Skrik av dig här så kan vi vara förbannade tillsammans!

Min nominering måste bli battletoads o Mafia. Båda var rallybanor….

Jag lirade Command & Conquer till PlayStation. NODs sista bana var svår kommer jag ihåg. Tror man hade ont om resurser i början o NODs trupper tål ju inget…..

Skrivet av PontusT:

Ja fy fasen!! Det där uppdraget var det som fick mig sluta spela Mafia..dock klarade jag det på remaken, men då hade gjort det aningen lättare. Men det var inte mycket det..

Jag fick en sparad fil av nån som hade klarat det 😁
Gav upp på det.

Var den banan verkligen möjlig att klara..? Det gick inte! 😡

Skrivet av Ibymafayhas:

Varför var den så dåligt designad? Visst var strömmarna lite irriterande men inget som man hade problem med som ung ens. Att minnas var bomberna var "gömda" var inte så svårt heller för så värst stor var inte banan. Även om det gick att missa en bomb första gången.

Såg aldrig det svårare i landningen. Var ju bara att sikta in sig rakt på båten och ha rätt hastighet.
Tanka med den 2D-bild som skulle "hjälpa" begrep jag dock aldrig...

Skall jag slänga in egen "favorit" så är det Cobra Triangle ("RC PRO AM på vatten"), och speciellt "jump the waterfall" banorna.

Jag var också en av dem som aldrig hade problem med ”bomberna under vattnet” banan. Kan inte minnas att folk man kände hade det heller.

Cobra Triangle dock….😑

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Den där banan är dåligt balanserad. Visst är det den där Cryssaliderna spawnar från valen? Den är görbar om man vet vad som händer, för då kan du redan förbereda dig med att börja dra tillbaka trupperna några drag innan, men även ha tillräckligt hög level på dem. Men problemet är att det vet man inte första gången och har du då dina soldater långt fram så blir det ett helvete.

Det som gör den så dålig är att det inte är någon annan bana i spelet som spelas på samma vis. Så spelet bryter lite sin egen game-loop och gör att det blir helt omöjligt att förbereda sig för första gången.

Det stämmer, det är val-banan ja. På sätt och vis ja, den är dåligt balanserad men så är det väl med många aspekter i det spelet imo. Mycket som man inte är förberedd på första gången man stöter på det men efter några försök så är det lättare att hantera.

Ta attacken på den egna basen t.ex. Otroliga mängder med aliens som spawnar konstant och man själv börjar med några enstaka bra soldater och resten rekryter. Kan nog säga med rätt stor säkerhet att jag inte klarade det på första försöket heller när jag hade min första genomspelning


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Får mig osökt att tänka på många av uppdragen i de äldre GTA-spelen (före 5) och alla uppdrag där man ska köra nån sträcka i ~20 minuter och först DÅ börjar svårigheterna... Alternativt att tiden innan det svåra är så snäv att det räcker att köra på en hamster för att man ska behöva köra om. Hade de bara haft en checkpoint efter den långa färden hade det inte varit nån fara, men när det enbart är repetitivt och tar tid. Urk!

Lade ner sista uppdraget i Vice City efter alldeles för många försök. Slutförde det senare i VirtualBox där jag kunde skapa snapshots som kunde laddas om.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Spontant kommer jag att tänka på Chernobyl, slutstriden i första MW. Förbannat svårt på Veteran.

Damn... Tror jag bara lyckades på Hard och vet inte riktigt hur jag lyckades - var ju typ i fosterställning och hade gett upp för länge sen...

Medlem
Skrivet av mrizze:

Spelade igenom remastern på Veteran för något år sedan och den delen är verkligen hemsk! Klarade det till slut mer eller mindre endast för att jag hittade något stället där jag var mer eller mindre skyddad från granater.

Det jag kom att tänka på när jag såg tråden var Mile High Club från samma spel. Klarade aldrig den banan på Veteran. Var nog aldrig ens nära faktiskt.

En vaktkur månne? Låg där som en idiot, men man va tvungen att ha nog många claymores och grejer för att ändå inte bli överkörd mindes jag det som...?

Medlem

HELA Another World från start till mål. Hopplöst svårt och ologiskt och timing som slår de flesta andra spel på marknaden ihopräknade.

Hardcore när hardcore är som svårast och värst.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skribent
Skrivet av Kane:

HELA Another World från start till mål. Hopplöst svårt och ologiskt och timing som slår de flesta andra spel på marknaden ihopräknade.

Hardcore när hardcore är som svårast och värst.

Fast Another World var väl bara svårt på grottbanan där vattnet kom och man skulle springa? Sen var det trial and error, men när man visste vad man skulle göra så var det väl inte så svårt?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Det berömda skit-hoppet i Turtles 1 kniper nog min förstaplats. Jag och brorsan kom aldrig förbi de. Så…de va lite trist julklapp att vara förbannad på hela lovet.
Nu har jag inte kvar spelet så kommer väl aldrig få testa de nu.
Racingen i Mafia var absolut ett begravt traumatiskt minne som nu återuppväckts och jag kanske nu kan bearbeta.

Det är samma för mig. Min pappa har nu i efterhand berättat att han ringde Bergsala och frågade efter tips och undrade om spelet var sönder och grejer efter att ha sett och hört mig gråtandes och fast på det berömda hoppet i dagar. Han fick inga tips och jag klarade aldrig spelet

Medlem

Några etapper i celeste var "lite" bökiga. Men värt all möda när man kom upp på toppen. Dog drygt 5100 ggr på vägen dit😁

Medlem
Skrivet av Radwick:

En vaktkur månne? Låg där som en idiot, men man va tvungen att ha nog många claymores och grejer för att ändå inte bli överkörd mindes jag det som...?

Haha ja precis! Låg mest och tryckte och kastade tillbaka alla granater som kom för nära.

Medlem

signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast Another World var väl bara svårt på grottbanan där vattnet kom och man skulle springa? Sen var det trial and error, men när man visste vad man skulle göra så var det väl inte så svårt?

Förvisso, när man vet vad man ska göra är det inte lika svårt längre. Problemet var ju snarast att du fick väldigt lite chans att testa och se vad som var fel och hur man gjorde rätt.

Spela - Tvärdö - Börja om


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Vad sägs om lite kontext och inte bara en screenshot från något random game?

Medlem

Call of Duty 1:an och möjligtvis 2:an. På okända uppdrag.

Det fanns tillfällen då spelet utlöste arga episoder. För fienden psykbryt-koncentrerade sin eld på enbart dig. Helt ologiskt. Men du skulle bara dö och botjä*larna fortsatte att skjuta på ditt lik.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Vad sägs om lite kontext och inte bara en screenshot från något random game?

Flera som gjort likadant i tråden, och ingen klagade. Men absolut, det är en moment där man måste ligga ner och snipra bort diverse hot medan som Emma går över de svajiga blockarna till nästa konstruktion. Spelmekaniken avviker totalt, det är tråkigt, och svårt som fan i de svårare svårighetsgraderna.

"Random"-spelet heter Metal Gear Solid 2.


signatur

I'm like you, I have no name.

Skribent
Skrivet av Kane:

Förvisso, när man vet vad man ska göra är det inte lika svårt längre. Problemet var ju snarast att du fick väldigt lite chans att testa och se vad som var fel och hur man gjorde rätt.

Spela - Tvärdö - Börja om

https://www.youtube.com/watch?v=AWTNHL0YAYA

Ja, alltså jag säger inte att spelet är lätt. Men det bygger mycket på att förstå hur utvecklarna har tänkt att man ska spela,, vilket i sig kan vara sjukt jävla frustrerande. Men det är inte svårt i den mån som t.ex. Battletoads, Super Star Wars och det satans k*k-spelet Ghost & Goblins.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sista bossen i Wanted Dead, jag ville slita mitt hår. Ninja Gaiden s bossar är en barnlek i jämförelse

Medlem

Owl Father i Sekiro. Jösses... Kämpade länge med den bossen. Git gud. 😅

Medlem

Det svåraste jag har varit med om, som dock är valfritt, är att låsa upp alla fusk i Goldeneye till N64. Fy fasen vad man fick nöta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det svåraste jag har varit med om, som dock är valfritt, är att låsa upp alla fusk i Goldeneye till N64. Fy fasen vad man fick nöta.

O ja! Kämpade i evigheter med att försöka låsa upp silver pp7 på tåget... Lyckades aldrig. Körde det för kanske 10 år sedan via emulator, på PC, med mus och tangentbord (något spelet absolut inte är anpassat för) - klarade det på första försöket!? Lite märklig känsla.

Skriv svar