Tips på enkla flygplansspel?

Medlem
Tips på enkla flygplansspel?

Finns det något enkelt och arcadigt passagerarflygspel som passar för en 10 åring?

Min grabb tycker att MS Flightsimulator är lite för tungkört och svårt.
Det enda som funkat lite grann är Simpleplanes och diverse spel i Roblox.

Han vill gärna ha ett flygplansspel som är:
- arcadigt över realistiskt.
- Passagerarflygplan över stridsflygplan.
- Där man är pilot


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Megadelux

SNES emulator med Pilot wings?

Observera att jag egentligen menar att du köper ett SNES med det spelet.

Medlem

Jag har inte spelat MS Flightsim men finns det inte inställningar där för att göra spelet väldigt enkelt och "straightforward"?
Vill minnas jag sett många spela detta med handkontroll men jag kanske blandar ihop det med något annat?

Annars vet jag inte, finns massor av arkadiga stridsflygspel men det är inte vad ni sökte :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare
Skrivet av Soulless:

Annars vet jag inte, finns massor av arkadiga stridsflygspel men det är inte vad ni sökte :/

Precis, vilken 10 kille vill inte flyga runt och skjuta på saker, dagens barn asså

Medlem

Man kan ändra svårighetsgrad i Microsoft Flight Simulator till Easy och även köra med bland annat handkontroll.

(ca 1:40)

Annars kanske...
Trailmakers
https://store.steampowered.com/app/585420/Trailmakers/

No Mans Sky
https://store.steampowered.com/app/275850/No_Mans_Sky/

Medlem

Tackar för tipsen!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Devan:

Precis, vilken 10 kille vill inte flyga runt och skjuta på saker, dagens barn asså

När det kommer till flygplanspel så älskar grabben verkligen spel där man flyger med folk ifrån plats till plats. I ett Roblox-spel sköter man även servicen på flyget.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Någonting åt Stormworks-hållet, kanske? Kanske inte exakt vad du är ute efter men det är lite mer arkadig flygmodell och man får ju bygga själv, samt att det handlar inte om att skjuta ned utan rädda. Inte transportera, men kanske är nära nog.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Någonting åt Stormworks-hållet, kanske? Kanske inte exakt vad du är ute efter men det är lite mer arkadig flygmodell och man får ju bygga själv, samt att det handlar inte om att skjuta ned utan rädda. Inte transportera, men kanske är nära nog.

Mycket intressant! Tackar tackar!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar