Du behöver inte ha spelat Remake innan Final Fantasy VII Rebirth

Robot
Du behöver inte ha spelat Remake innan Final Fantasy VII Rebirth
Medlem

Jag hoppas bara att man får behålla sina förmågor mellan spelen. Tvivlar på det men hoppet dör sist.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent
Skrivet av Proximately:

Jag hoppas bara att man får behålla sina förmågor mellan spelen. Tvivlar på det men hoppet dör sist.

Jag gissar det blir att börja om från lvl 1.


signatur

"Writer and Fighter"

Testpilot
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag gissar det blir att börja om från lvl 1.

Vore det inte mer rimligt att starta på typ 30? Om man betänker att gänget har gått upp i level från första spelet :). Gällande SEs önskan så är det väl självklart att man ska spela första delen först, något annat blir bara konstigt.

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Vore det inte mer rimligt att starta på typ 30? Om man betänker att gänget har gått upp i level från första spelet :). Gällande SEs önskan så är det väl självklart att man ska spela första delen först, något annat blir bara konstigt.

Samtidigt blir det också lite konstigt för de som var över lvl 30 när de slutade förra delen. Gissar många har maxat ut gubbarna och då spelar ju det egentligen inte någon roll om det är lvl 30, lvl 200 eller lvl 1. Skillnaden blir bara skadesiffrorna som får fler nollor som högre lvl.

Tror man får se spelet som en uppföljare snarare än episod till förra delen.

Bästa hade ju varit om de rent gjort episoder och att du kopierar in ditt savegame i del 2 och börjar på samma level. Sen att leveltaket kanske var låt säga 30 och att det inte gick att gå över det i episod 1. Men så gör de ju uppenbarligen inte.

MEN vi får se, du kanske har rätt att spelet börjar på något satt level-tal.


signatur

"Writer and Fighter"

Testpilot
Skrivet av Johan Lorentzon:

Samtidigt blir det också lite konstigt för de som var över lvl 30 när de slutade förra delen. Gissar många har maxat ut gubbarna och då spelar ju det egentligen inte någon roll om det är lvl 30, lvl 200 eller lvl 1. Skillnaden blir bara skadesiffrorna som får fler nollor som högre lvl.

Tror man får se spelet som en uppföljare snarare än episod till förra delen.

Bästa hade ju varit om de rent gjort episoder och att du kopierar in ditt savegame i del 2 och börjar på samma level. Sen att leveltaket kanske var låt säga 30 och att det inte gick att gå över det i episod 1. Men så gör de ju uppenbarligen inte.

MEN vi får se, du kanske har rätt att spelet börjar på något satt level-tal.

Jo, jag förstår hur du menar. Men det är lite kul att Cloud startar på level 7 i originalspelet och det skulle kunna fortsätta så i remake delarna men det är ingen stor grej egentligen.

Om de hade kunnat få till det som du beskriver att progressionen går över hade det varit riktigt snyggt. Likt Mass Effect men väldigt svårt att få ihop det.

Medlem

Dom lär ju syfta på recap isåfall. Men ja gör man tid för att spela rebirth kan man lika gärna göra tid för att spela första också isåfall. Asbra spel

Medlem

Finns det äns ett exempel där en spel studio inte säger detta?

1
Skriv svar