Första gameplayet från Alan Wake 2 är här

Robot
Första gameplayet från Alan Wake 2 är här

Och Saga Anderson tycks vara en högst kapabel protagonist.

#Alan-wake-2, #Remedy-entertainment


Medlem

Tror de sa "Saga Anderson"


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Om hon ens finns...

Medlem

Helvete va snyggt det va

Medlem

Ser hur trevligt ut som helst, intressant upplägg med hur man kan skifta mellan karaktärerna när som, eller inte alls beroende på hur man spelar!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Plot twist: Max Payne kommer in från vänster i gammal bullet-time fashion och ordnar upp allting.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Blir ett Köp direkt!

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Plot twist: Max Payne kommer in från vänster i gammal bullet-time fashion och ordnar upp allting.

Jag kan se ansiktsutrycket. : )

Redaktör
Skrivet av Fulci:

Jag kan se ansiktsutrycket. : )

Vi såg det på scenen i går.


signatur
Medlem
Skrivet av Castor.T:

Plot twist: Max Payne kommer in från vänster i gammal bullet-time fashion och ordnar upp allting.

Ja man blev lite förvirrad när Sagas partner spelas av Sam Lake och ser exakt likadan ut som Max Payne i det första spelet.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

Ja man blev lite förvirrad när Sagas partner spelas av Sam Lake och ser exakt likadan ut som Max Payne i det första spelet.

Det är samma person. Alan Wake skriver en version av Max Payne som har samma namn som hennes partner(Alex Casey) så han finns förmodligen bara i Alans Huvud. Saga kan vara något liknande, hennes namn kan också vara en hint om det.

Spoiler för Control/Alan wake 1

Alan Wakes skrivmaskin kan skapa saker ifrån vad Alan Skriver, så visst finns karaktärerna, men dem kan vara skapade av Alan via hans skrivmaskin. Alternativet är väl att Alan samarbetar med Alex och att han har fått tillåtelse att skriva böcker med honom som huvudkaraktär, vilket låter lite konstigt.

"Alex Casey's model is based after Sam Lake, who was also the body model for Max Payne, one of Remedy Entertainments' older titles. Alex Casey was Remedy's way of referencing their Max Payne games.
One of Alan Wake's own works was of a series of Alex Casey novels. It is unknown how the books and the character are related."

Medlem

Ser lite spännande ut, men påminde lite väl om RE2-remaken... trist också med karaktärsskiftande och olika platser. Brukar inte spela så väl ut sånt.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är samma person. Alan Wake skriver en version av Max Payne som har samma namn som hennes partner(Alex Casey) så han finns förmodligen bara i Alans Huvud. Saga kan vara något liknande, hennes namn kan också vara en hint om det.

Spoiler för Control/Alan wake 1

Alan Wakes skrivmaskin kan skapa saker ifrån vad Alan Skriver, så visst finns karaktärerna, men dem kan vara skapade av Alan via hans skrivmaskin. Alternativet är väl att Alan samarbetar med Alex och att han har fått tillåtelse att skriva böcker med honom som huvudkaraktär, vilket låter lite konstigt.

"Alex Casey's model is based after Sam Lake, who was also the body model for Max Payne, one of Remedy Entertainments' older titles. Alex Casey was Remedy's way of referencing their Max Payne games.
One of Alan Wake's own works was of a series of Alex Casey novels. It is unknown how the books and the character are related."

<Uppladdad bildlänk>

Intressant!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

1
Skriv svar