Gameplay-premiär för Final Fantasy VII Rebirth!

Robot
Gameplay-premiär för Final Fantasy VII Rebirth!

Nästa del i remaken slipper sinkas av last gen-hårdvara.

#Final-fantasy-7-rebirth, #Square-enix


Medlem

två skivor holy shit

Medlem

Shut up and take my money!

Medlem

Spelet kommer alltså ta upp mer än 100GB. Mastigt.

Medlem

Riktig hype, första delen är ett av de bästa spelen jag spelat på väldigt länge

Avstängd

Asiatiska spelstudios jobbar betydligt hårdare och smartare än oss.

Medlem
Medlem
Skrivet av erson:

Hade rätt!!

Ja, du hade rätt! 😀👍

Medlem

Var lite orolig över vart handlingen var på väg, efter sista halvan av förra spelet.
Trailens lugnade mig dock rätt mycket, det verkar som att de inte helt glömt bort att det fanns en story i originalspelet som de påstår sig göra en remake av.

Vi-ha-nu känslan infann sig.

Redaktör
Ponny

TWO DISCS!

Nej, men alltså. Vissa spel/serier har nåt särskild inverkan på mig. En mix av nostalgi och nyfikenhet.


signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd

Kan det komma till Xbox tro eller låst till PS5 och PC?

Medlem

Tyckte om allt i remaken förutom att jag för sällan fick använda Summons och limitbreaks som var så jäkla bra i originalet. Kanske spelade spelet fel på nåt sätt.

Medlem

Varför berätta i trailern att det är två skivor, som att det skulle vara ett säljargument? Lite som att avsluta årets COD-trailer med texten "196GB install size!"

Medlem

Ska bli intressant att se se hur långt man hinner ta sig i andra spelet. Kanske blir större för varje spel, så 3dje blir på 3 skivor för att innehålla hela världen?

Skrivet av jontebula:

Kan det komma till Xbox tro eller låst till PS5 och PC?

Tror dem gick ut med att det kommer till Gamepass samma dag som Starfield släpps på PS5 och Linux.

Skrivet av Bennii:

Varför berätta i trailern att det är två skivor, som att det skulle vara ett säljargument? Lite som att avsluta årets COD-trailer med texten "196GB install size!"

RPG på 200GB, ja tack!

Lite callback till äldre FF spel som också upptog flera skivor, precis som gamla FF7 gjorde(3skivor).
Det ska väl peka på att det blir ett ganska omfattande äventyr, när de inte ens är i närheten av att få plats med det på en skiva.
Tror att FF7 var tänkt till N64 först, hade förmodligen blivit ett helt annat spel med de begränsningarna.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Varför berätta i trailern att det är två skivor, som att det skulle vara ett säljargument? Lite som att avsluta årets COD-trailer med texten "196GB install size!"

I det här fallet handlar det väl främst om att blidka tvivlarna och de som kritiserade beslutet att dela upp remaken i flera delar. Att det kommer på två discar är någon form av lugnande besked att Rebirth är ett stort spel. Att vi får en större del av kakan denna gång.

Ja, jag är medveten om att filstorleken inte har en direkt koppling till mängden innehåll (men det är så jag tolkar beslutet att berätta det) för majoriteten av alla som köper spelet känner inte till den korrelationen.

Medlem
Skrivet av vamp:

I det här fallet handlar det väl främst om att blidka tvivlarna och de som kritiserade beslutet att dela upp remaken i flera delar. Att det kommer på två discar är någon form av lugnande besked att Rebirth är ett stort spel. Att vi får en större del av kakan denna gång.

Ja, jag är medveten om att filstorleken inte har en direkt koppling till mängden innehåll (men det är så jag tolkar beslutet att berätta det) för majoriteten av alla som köper spelet känner inte till den korrelationen.

Kan ju bli snack igen om att "spelet är så stort så att det knappt ens får plats på 2 skivor", typ som det var förr när man snackade om PC spel som låg på 10 skivor, eller PS1 spel som upptog flera skivor.

Att det är ända spelet som kräver 2 skivor än så länge kan klart bli en snackis, ska bli intressant att se hur det blir med GTA.

Medlem

Ser verkligen fram emot detta!

Medlem

Tyckte dom förstörde storyn från original Fantasy 7 storyn till ett kingdom hearts spel med "plot ghosts" så jag kommer hoppa över detta.


signatur

Den som vet vet.

Tor
Medlem

Kan faktiskt bli min breaking point för att skaffa en ps5a som jag har gått och lurat på länge. Ser riktigt lovande ut ❤️

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Tyckte dom förstörde storyn från original Fantasy 7 storyn till ett kingdom hearts spel med "plot ghosts" så jag kommer hoppa över detta.

Kommer inte finnas spöken i rebirth

Medlem
Skrivet av Bennii:

Varför berätta i trailern att det är två skivor, som att det skulle vara ett säljargument? Lite som att avsluta årets COD-trailer med texten "196GB install size!"

I trailern kan man se att det är 11018meter till nästa ställe. Spelet är enormt till ytan och täcker stor del av världen. Och detta kan vara vid mount nibel men mer troligt rocket town area, om man kollar vilken mob typ dem möter.

Medlem

Äntligen, som jag väntat. Undrar om denna del slutar när man anländer till Costa del sol, Men samtidigt var ju Cosmo Canyon med så borde vara betydligt senare. Men ser riktigt bra ut och stämningsfullt. Ska bli trevligt att se hur man tar sig över den lilla sjön efter Chocobo Farm.

1
Skriv svar