Demon av Final Fantasy XVI är släppt
Och vi har även fått två nya trailers – en renderad och en live action.
#Final-fantasy-16, #Square-enix
Läser alltid demon som en ond demon.
OT: Ska prova detta i kväll. Får bli avgörande om jag ska behålla min förhandsbokning eller ej.
Berätta gärna vad du tyckte oavsett vad du väljer att göra
Berätta gärna vad du tyckte oavsett vad du väljer att göra
Absolut, det ska jag göra.
Har nu spelat igenom demot och storyn kanske kan vara okej men får verkligen inte någon final fantasy känsla av detta. Känns som det blir en 2/5 i betyg, möjligtvis 3/5 om spelet öppnar upp till det bättre senare.
Känner mig besviken men kommer nog att skaffa spelet ändå. Hade helt klart föredragit ett mer taktiskt spel än denna action som de har skapat här. Men förstår om det kan tilltala andra.
Kartan är dålig. Det finns ingen minimap och du väljer på en stor karta vart du ska sen är det bara linjärt. Jag trodde det skulle vara mer som FF12. Inte open world men öppna zoner som man kan springa emellan.
Världen känns extrem stel och platt. Ingenting har fysik eller reagerar på din eller fiendernas attacker. T.ex en trä tunna kan lika gärna vara av rent stål. Den går inte sönder hur mycket du än slår på den.
Striderna och själva gameplay var tråkigt för mig. Jag gillar inte button mashing action spel typ Devil May Cry.
Den som vet vet.
Har spelat igenom demot nu och wow! Gillar det riktigt mycket, känns som att detta faktiskt kan leva upp till hypen rejält! Combat kändes riktigt rolig och den mörka världen och det vuxna tilltalet gillar jag skarpt! Har förhandsbokat och ångrar mig inte en sekund, detta kan nog bli mitt egna lilla GOTY för 2023.
Jag gillar också hur oerhört "clean" ens interface är, inte någon ful minimap eller liknande som stör utan 100% immersion.
Smält det lite, skrev precis efter jag blev klar.
Men det måste vara det bästa introt/prologen jag någonsin kört. Håller det samma kvalite rakt igenom så kan det definitivt bli en personlig GOTY.
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Ingenting har fysik eller reagerar på din eller fiendernas attacker. T.ex en trä tunna kan lika gärna vara av rent stål. Den går inte sönder hur mycket du än slår på den.
Mobsen flyger ju runt hur mkt som helst, man kan ju göra diverse combos samt aircombos och de fiender som är av "stål" är väl de större mobsen/bossarna med stagger mekaniken.
AI:n kan jag hålla med om är lite stel. Istället för undvika attacker kan man ju även göra parrys om man tajmar rätt. Det var riktigt kul att testa en massa olika combos på challange mode efter man är klar med demot.
Mobsen flyger ju runt hur mkt som helst, man kan ju göra diverse combos samt aircombos och de fiender som är av "stål" är väl de större mobsen/bossarna med stagger mekaniken.
AI:n kan jag hålla med om är lite stel. Istället för undvika attacker kan man ju även göra parrys om man tajmar rätt. Det var riktigt kul att testa en massa olika combos på challange mode efter man är klar med demot.
Jag snackar inte om fysiken när då slås mot fiender utan fysiken i själva världen och objekt när man utforskar. T.ex ett trä bord, trä tunna allt som borde reagera när man slår på det går inte sönder. Allt är bara helt platt och stelt. Finns ingen fysik alls.
Den som vet vet.