Obsidian 20 år – stor rea på Steam
Rösta fram bästa spelet: New Vegas, KOTOR2, Pillars of Eternity..?
#fallout-new-vegas, #obsidian, #pillars-of-eternity, #south-park-the-stick-of-truth
Många bra spel. Men det jag spelat mest är Neverwinter 2. Sämst är väl Dungeon Siege 3 isåfall... Visste inte ens att det var dom som gjorde det. Gillade 1an o 2an.
Jag förstår inte hur de kunnat utveckla ett så dåligt spel dom dungeon siege 3. Däremot är NWN2 riktigt bra och roligt.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |
Två personer har alltså röstat på Dungeon Siege 3 i denna samling av mästerverk... Nu har det gått helt över styr.
|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Jättesvårt. En personlig favorit har alltid varit Alpha Protocol, all jankyness till trots (eller kanske tack vare). Flest timmar har jag nog i Pillars of Eternity 2, medan Tyranny har det mest intressanta värdsbygget (samt underhållande magisystem!). Mask of the Betrayer som nämnts ovan är också riktigt bra...
Ska jag tvunget slå ett slag för något blir det nog Alpha Protocol. Det är inte Obsidians bästa spel, men det är nog det spel jag gillar mest.
Behöver ett "inget"-svarsalternativ..

Gedigen lista spel.
Många av de första var hysteriskt buggiga tyvörr.
Tog mig aldrig igenom New Vegas pga det.
Vill lyfta två spel lite extra
1. Alpha Protocol
2. Tyranny.
Båda två gjorde något unikt. Aloha Protocol KUNDE varit hur bra som helst. Buggar, AI och spelbalans drar ner det. Och nu börjar FPS/3rd person shooters med level system bli hanligt. Men där och då kändes det smått unikt.
Sen har vi Tyranny. Rent spelmekaniskt sticker det inte ut. Men fy fasen vad fräsig story.
För er som inte spelat det. Den Onda Skurken (typ Sauron) har erövrat nästan hela kontineten. Nars en liten fläck på kartan kvar. Och... du spelar en av skurkens undehuggare. Så man är där för att hjälpa till att ta över sista biten.
Om jag kunde knäppa med fingrarna och få fram uppföljare till några spel skulle dessa två (och Warcraft 4) ligga högt (om inte högst) på listan.
Var svårt att rösta, Obsidian har gjort många grymma spel. Efter velande mellan New Vegas och Pillars of Eternity föll ändå rösten på New Vegas på grund av alla knasiga, briljanta och minnesvärda upplevelser det spelet har att erbjuda ❤️
Tror 99% av alla på FZ redan äger New Vegas på Steam (eller i någon annan form, jag har det på både Xbox 360 och steam) men den som inte har spelat det ännu borde fan passa på nu. Det kostar mindre än en påse chips och håller mycket längre 😄
Även om Dungeon Siege 3 kanske är det sämsta spelet i serien så värmer det hjärtat lite att se folk rösta på det spelet, då den serien är mig väldigt kär!
Både ettan och tvåan var stora favoriter när man växte upp, soundtracket från ettan är legendariskt. Kommer ihåg hur otroligt besviken man var när trean kom... hoppas att de släpper en ordentlig modern variant av Dungeon Siege någon gång.