Sony nöjda med PS Plus-strategin, så ingen Game Pass-kopia att vänta

Medlem

Ja, Sony gör det lättare och lättare att ignorera PS+.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Men helt enkelt att när Microsoft gör ett McDonalds system kommer dom tjäna mer pengar helt enkelt. Drar in mer pengar på rewards vi får på Bing m.m deras servrar vi använder och när dom hyr ut spel till massa molntjänster genom licenser

https://youtu.be/bQyJvjCdC8A

https://youtu.be/kJVj3vp-lho

Kolla här hur McDonalds tjänar sina pengar och att nu bygger Xbox upp liknande system. Alla experter säger att Microsoft är den stora vinnaren inom spel som kommer dra in mest pengar. Så fler spel till oss till lågt pris som McDonalds och Microsoft drar in massor 👍🏻❤️ när ni sett dessa videor ser ni nog likheten hur Microsoft nu bygger upp samma system som McDonalds och vad jag menar.

Sonys system lär inte vara så populärt inom 20år när Microsoft tjänar betydligt mer och erbjuder fler spel till lågt pris för kunderna 👍🏻❤️

Menar du att Microsoft skall göra som McDonalds och använda sej av billig och oerfaren personal till att göra spel och följa ett diagram om var dom och hur dom skall lägga inehållet?!

Avstängd
Skrivet av bleken:

Menar du att Microsoft skall göra som McDonalds och använda sej av billig och oerfaren personal till att göra spel och följa ett diagram om var dom och hur dom skall lägga inehållet?!

Lyssna på Youtube klippet som jag delade med Michael Pachter så förstår du. Dom bygger redan upp samma system som McDonalds haft och har för att expendera och erbjuder det lägsta priset för kunden. Inom spel kan då Microsoft erbjuda samma kvalité men alltid lägsta pris och flest spel. Att dom skickat ut lite sämre spel eller inga alls har inget med McDonalds system dom använder sig av.

Det är 100% alltid bättre med Microsoft system som härmar McDonalds och 1 vinnande koncept för framtiden då fler vill ha fler spel till lägre pris med Game Pass 10% rabatt på spel rewards för gratis Game Pass Ultimate och kunna spela i molnet på sin TV mobil PC och sedan installera spel dag 1 på Xbox 👍🏻❤️

Vill inte gå tillbaka i tiden och bara måste köpa allt. Härligt att få dag 1 i Xcloud och senare köpa om jag gillar och inte klarat spel när Microsoft löst så vi kan spela spel vi köper.

Microsoft tjänar även pengar när vi får gratis poäng och använder deras servrar så framtiden ljus att Xcloud och Game Pass stannar kvar 👍🏻❤️

Medlem
Skrivet av jontebula:

https://youtu.be/hV1pJ16FmaI lyssna här efter 3min hur Michael Patcher säger det är McDonalds system Xbox kör nu för att bygga upp sin verksamhet.

Det han säger är att Microsofts kommer att förstöra spelbranschen på samma sätt som Mcdonalds förstörde matbranschen. På något sätt ser du detta som positivt, kan du utveckla?

Edit: såg ditt tidigare svar där du utvecklade. Så du behöver inte svara på detta.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Sponsored by McDonald's?

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Det han säger är att Microsofts kommer att förstöra spelbranschen på samma sätt som Mcdonalds förstörde matbranschen. På något sätt ser du detta som positivt, kan du utveckla?

Edit: såg ditt tidigare svar där du utvecklade. Så du behöver inte svara på detta.

Han är posetiv till McDonalds system som nu Microsoft erbjuder så folk får fler spel till 1 lägre pris.

Fler spel till oss spelare och lägre pris 👍🏻❤️

Avstängd
Skrivet av Cortex:

Sponsored by McDonald's?

Men är olika experter m.fl som uttalar sig om att Microsoft bygger nu upp game pass Xcloud med samma system som McDonalds har för att bygga upp ny verksamhet och erbjuder flest spel dag 1 till lägsta pris m.m

Hur Microsoft drar in pengar är asså nästan identisk med hur McDonalds gör och sen erbjuda lägsta pris och flest spel säger och skriver experter m.fl som är mycket insatta i det hela.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Men är olika experter m.fl som uttalar sig om att Microsoft bygger nu upp game pass Xcloud med samma system som McDonalds har för att bygga upp ny verksamhet och erbjuder flest spel dag 1 till lägsta pris m.m

Hur Microsoft drar in pengar är asså nästan identisk med hur McDonalds gör och sen erbjuda lägsta pris och flest spel säger och skriver experter m.fl som är mycket insatta i det hela.

Tack för informationen, nu är det nog fastslaget och tydligt levererat att du tycker så😊

Medlem
Skrivet av jontebula:

Han är posetiv till McDonalds system som nu Microsoft erbjuder så folk får fler spel till 1 lägre pris.

Fler spel till oss spelare och lägre pris 👍🏻❤️

Hur ser du på kvalitet? Äter du hellre Mcdonalds än en bra, grillad köttbit enbart för att Mcdondalds är billigare?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Hur ser du på kvalitet? Äter du hellre Mcdonalds än en bra, grillad köttbit enbart för att Mcdondalds är billigare?

Kan inte jämföra så inom spel då inte Game Pass har något att göra med om spelen blir dåliga eller inte. Enda är i så fall just nu Xcloud där det blir sämre och jag kör bara Xcloud på min Samsung TV från 2021.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Kan inte jämföra så inom spel då inte Game Pass har något att göra med om spelen blir dåliga eller inte. Enda är i så fall just nu Xcloud där det blir sämre och jag kör bara Xcloud på min Samsung TV från 2021.

Det tycker jag att man kan göra. Lågt pris har sitt pris, så att säga.

Är övertygad om att Game Pass kommer att till kraftig majoritet vara fylld av skräp precis som Google Play, App Store, Netflix, etc. Men många kommer inte att bry sig då det är så billigt per månad.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Det tycker jag att man kan göra. Lågt pris har sitt pris, så att säga.

Är övertygad om att Game Pass kommer att till kraftig majoritet vara fylld av skräp precis som Google Play, App Store, Netflix, etc. Men många kommer inte att bry sig då det är så billigt per månad.

Håller inte med nu när Xbox ska släppa 4 first party spel varje år som Game Pass och Xcloud får. Sen får vi allt bra från Activision/Blizzard. Kommer att bli bättre och bättre 2024-2025 👍🏻❤️

Såg du Xbox xbox game showcase 2023

Sjukt mångs bra spel till Game Pass. PS+ kommer satsa på en massa multiplayer spel med mikrotransaktioner 2024 och framåt för att tjäna pengar. Inget jag vill ha på Xbox. Så för Call Of Duty är jag endast intresserad av campaign och skulle vilja att Microsoft trycker på för nya DLC till Campaign.

https://youtu.be/1l8OkV98PFo

Här får vi 1 nytt grymt spel exklusivt till Game Pass och Xcloud 👍🏻❤️

Blir bara bättre och bättre. Verkar otroligt bra.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Håller inte med nu när Xbox ska släppa 4 first party spel varje år som Game Pass och Xcloud får. Sen får vi allt bra från Activision/Blizzard. Kommer att bli bättre och bättre 2024-2025 👍🏻❤️

Såg du Xbox xbox game showcase 2023

Sjukt mångs bra spel till Game Pass. PS+ kommer satsa på en massa multiplayer spel med mikrotransaktioner 2024 och framåt för att tjäna pengar. Inget jag vill ha på Xbox. Så för Call Of Duty är jag endast intresserad av campaign och skulle vilja att Microsoft trycker på för nya DLC till Campaign.

https://youtu.be/1l8OkV98PFo

Här får vi 1 nytt grymt spel exklusivt till Game Pass och Xcloud 👍🏻❤️

Blir bara bättre och bättre. Verkar otroligt bra.

Kortsiktigt ser det bra ut, vilket är planen. In med användarna, kosta vad det kosta vill.

Långsiktigt ser det däremot mörkt ut.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

ZF
Medlem

Här you go: https://grimacesbirthday.com

Ingen kan nu säga att McD inte skulle kunna göra kvalitetspel också.

Förhoppningsvis kan spel i framtiden även göra Sonys patent obligatoriskt så man emellanåt i kraft av de tomma kalorierna måste häva sig ur fåtöljen och skrika "McDonalds!" Till sin GameBoy. Det kommer bli bättre för allt. Till och med Folkhälsan™.

Avstängd

https://www.fz.se/nyhet/294285-phil-spencer-xbox-har-ett-vald...

Kommet bara bli bättre samt vi får 4 first party spel varje år 👍🏻❤️

Varför tror du att det kommer bli sämre på längre sikt?

Medlem
Skrivet av jontebula:

https://www.fz.se/nyhet/294285-phil-spencer-xbox-har-ett-vald...

Kommet bara bli bättre samt vi får 4 first party spel varje år 👍🏻❤️

Varför tror du att det kommer bli sämre på längre sikt?

Först och främst får vi ju se om det blir 4 first party varje år, det har ju gått sådär med löftena hittills. Sen är det ju frågan hur kvaliteten är också, hoppas på det bästa såklart.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Sen drar ju Microsoft in enorma summor genom att vi använder deras servrar samt när vi får rewards på bing och dom säljer våran information. Så framtiden är ju att tjäna pengar som McDonalds som tjänar mest. Samma system har Microsoft. Så Sony vägrar hoppa på det nya. Därför man kör Microsoft istället för att få fler spel samt göra så dom tjänar mer pengar och fortsätter.

Sony skulle lätt tjäna mer pengar om dom gjorde som Microsoft och satsade på cloud och ville visa dom är mycket bättre på cloud m.m

Tar bara lite tid men efter 10-15år lär dom tjänat sjuka pengar på samma system. Gör massa undersökningar m.m få poäng Sony säljer informationen bygger upp servrar som Microsoft där dom tjänar när anväbdarna använder dom säljer information i alla spel Sony har m.m

Är bara Sony som vill stanna i ett gammalt system som fungerar nu. Någon gång måste dom ju hoppa på cloud och ge oss dag 1 när Sony nu har Activision/Blizzard snart och då lär vi få Diablo IV på Game Pass och Xcloud och Sony får det ej då det inte ingår i den lilla katalogen

Hej hej ville bara säga att Sony har faktist börja samarbeta med Microsoft om deras molntjänst.
https://www.sweclockers.com/nyhet/27540-sony-och-microsoft-in... . Första gång jag länkar till nått. Funkar säkert inte.

Avstängd
Skrivet av Brobeck:

Hej hej ville bara säga att Sony har faktist börja samarbeta med Microsoft om deras molntjänst.
https://www.sweclockers.com/nyhet/27540-sony-och-microsoft-in... . Första gång jag länkar till nått. Funkar säkert inte.

Hjälper nog mest Microsoft efter inte PlayStation vill satsa på molnet så för alla oss som endast vill spela via molnet väljer ju Xcloud eftersom det har flest spel. Kan hoppas att det kan förbättra Xcloud men hitintills har vi inte märkt något då Xcloud tekniskt sätt är dåligt just nu men vinner endå över nya användare eftersom man får en så stor katalog för endast 135kr/mån och spel dag 1. Konstigt att vi inte hört något mer sedan 2019 vet ju inte ens om dom fortfarande sammarbetar då PlayStation uttalat sig att dom inte kommer satsa på molnet utan endast sälja spel. Låter konstigt om dom endast vill hjälpa Microsoft med att förbättra Xcloud.

Medlem
Skrivet av Brobeck:

Nja, de skrev på ett "letter of intent" om att någon gång i framtiden samarbeta kring molntjänster. Jag har inte hört något om att de faktiskt gör något tillsammans.

Avstängd

Då är det nog rätt meningslöst ju. Men om Microsoft behöver hjälp måste då PlayStation hjälpa till eftersom dom skrivit på?

12
Skriv svar